۸۸۹۳۸۱
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

حدود ۴۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

رئیس کل سازمان امورمالیاتی گفت: حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان کل فرار مالیاتی کل کشور به صورت تجمیعی و قابل پیگیری است.

ایسنا: رئیس کل سازمان امورمالیاتی گفت: حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان کل فرار مالیاتی کل کشور به صورت تجمیعی و قابل پیگیری است.

امیدعلی پارسا در حاشیه شصت و هفتمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص اعمال سلیقه‌ای در برخی بخشنامه‌ها، اظهار کرد: بخشنامه‌ها باید به قدری واضح باشد که قابل تفسیر نباشد و سلیقه‌ای نشود اما در حوزه مالیات مجموعه قوانین و مقررات به گونه‌ای است که سطوح مختلف تصمیم‌گیری و اختیارات وجود دارد و این موجب تصمیمات مختلف می‌شود، لزوما بحث سلیقه وبرداشت متفاوت از قانون نیست، بلکه اختیارات متفاوت است.

وی افزود: اختیاراتی که در خصوص بخشودگی جرایم معوقات وجود دارد به استان‌ها تفویض شده، مدیر کل استان تفویض کردند و نظارت هم می‌کنند، ممکن است حدی را تفویض کرده و یا نکرده باشند. در اداره امور مالیاتی بین ممیز و سرمیمز و ممیز کل هر کدام اختیاراتی دارند که این اختیارات گاه منجر به تصمیمات متفاوت می‌شود، لزوما اختلاف سلیقه و برداشت نیست.

حدود ۴۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

پارسا ادامه داد: البته در حوزه مالیات حجم مجموعه قوانین، مقررات و بخشنامه‌های ما بسیار زیاد بوده و هم پیچیده، سخت و تو در تو است. یکی از کارهای مهمی که باید در سازمان امور مالیاتی انجام دهند، تجمیع مجموعه مقررات در قالب ساده‌تر و روان‌تر است.

رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور در خصوص لایحه مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: در این زمینه ابتدا پیش‌نویسی را ما تهیه می‌کنیم، بعد در وزارتخانه نهایی شده و در نهایت به دولت می‌رود. ما پیش‌نویس اولیه را به وزارتخانه دادیم، وزارتخانه برای اصلاح به سازمان امور مالیاتی برگرداند، حداکثر تا پایان برج ۵ باید به وزارتخانه برگردانیم.

وی در مورد مالیات بر خانه‌های خالی، عنوان کرد: بحث‌های زیرساختی آن فراهم نیست اما به لحاظ قانونی ماده ۵۴ قانون مالیاتی مستقیم بیان می‌کند که وزارت مسکن و شهرسازی باید سامانه املاک را راه‌اندازی کند، این سامانه تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد و بعد بستر اجرای این قانون فراهم می‌شود.

پارسا بیان کرد: تحقق درآمدهای مالیاتی کشور حدود ۷۵ درصد محقق شده است. فرار مالیاتی کشور برآوردهای مختلفی دارد زیرا کار خلاف بوده به همین دلیل برآوردش سخت است. حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان کل فرار مالیاتی کل کشور به صورت تجمیعی و قابل پیگیری است.

رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور در خصوص قانون بازگشت پرونده‌های مالیاتی واحدها و شرکت‌ها به استان خودشان، تصریح کرد: اداره مملکت باید به گونه‌ای باشد که حداکثر ظرفیت‌های درآمدی کشور به فعل برسد. اگر حتی همه این موارد در تهران وصول شود، طرز توزیع و برخورد مدیریت این منابع باید به گونه‌ای باشد که منافعش به استانی که در آن است برسد اما اینگونه نیست که اگر به خراسان برگشت اعتبارات و منابع استان به همان نسبت بالا می‌رود، تکالیف استان نیز افزایش می‌یابد.

در ادامه یحیی یعقوب‌نژاد، مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در خصوص قانون بازگشت پرونده‌های مالیاتی واحدها و شرکت‌ها به استان خودشان، اظهار کرد: این ظرفیتی است که در قانتون بودجه سال ۹۷ دیده و مجدد در قانون ۹۸ تکرار شده است. اراده سازمان امور مالیاتی کشور بر این است که قانون به درستی اجرا شود و در متن قانون بودجه آمده که مالیات بر ارزش افزوده باید در محل فعالیت پرداخت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      در این مملکت بیشترین مالیات را از امثال من کارمند میگیرند

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAA

        از من و تو کارمند میگیرند ولی از نکبت زاده ها نمیتوانند بگیرند چون پدران آنها میتوانندریاست دارایی را با یک تلفن تعویض کند
        برای همین ورود هزاران اتومبیل واردات اجناس لوکس با ارز ۴۲۰۰ از طریق نکبت زاده ها صورت میپذیرد
        نه گمرکی میدهند
        نه مالیات میدهند
        و نه هزینه حمل
        خلاصه نکبت زاده ها خوب دارن در این مرتع میچرند

    • بدون نام

      با این پول میشه کلی خرابی آباد کرد لعنت دزدان

    • بدون نام

      و دهها برابر آن دزدی و اختلاس و فساد داریم که البته قابل پیگیری نیستند!!!!!!!

    • بدون نام

      کسانی که مالیات نمیدن حق الناس به گردن دارند و مدیون دیگران هستند

    • مهربانی

      آره.
      کسری بودجه دارین باز دستتون رو بکنید توو جیب مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه تو هم فرار مالیاتی داری مدیونی به مردم

    • احمد سواری

      لطف کنید در مورد فرار مالیاتی و سو استفاده کارت بازرگانی افراد سود جو که افراد ساده را گول زده و از دادن مالیات فرار کردند گزارش تهیه کنید تا این عمل نادرست و غیر انسانی پیگیری قانونی شود

    • بدون نام

      دولت بی عرضه... فقط بلدن قیف و قپی بیان

    • مسلمان

      ماشاالله مسئولین ما فقط اخبار میگن . عمل توی کارشون نیست . چرا نرفتین مجری خبر بشین ؟ خوب برادر گرامی ، شما که آمار همه رو دارین پس چرا اقدام نمیکنین برای وصول مطالبات ؟ فقط زورتون به کارمند میرسه ؟ کلا پایه های مملکت استوار شده روی حقوق کارمندا و مالیاتشون .

    • بدون نام

      مالیات را باید اول از موسسات و شرکت های دانه درشت و متصل به دولت و آقازادها ورانت خوارها و سلطان ها شروع کرد بقیه اش خودبخود حل میشود.اخه کسی که 38هزار سکه ثبت نام کرده و کلی سود باد آورده نصیبش شده بایستی مختصر مالیات بدهد تازه آیا منشا، اصل پول مشخص است،آیا مالیات آن را داده؟و...

    • بدون نام

      چطور همون خارج،پیدامی کنند وبایدثبت اسنادو بانک هاوبورس وهمه مکان های اقتصادی،اطلاعات اقتصادی یک نفر به اداره دارایی طی یک کلیک بدهنند،قوانین ماشل هستند!

    • فاطمه سادات

      فقط کلرمندا مالیات میدن
      بقیه مردم مالیات نمیدن
      مسولین هم که غیر مالیات ندهدن اختلاس هم میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج