جاباما
۸۸۹۵۹۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

عفو بین‌الملل خواستار آزادی مبلغ سعودی شد

سازمان عفو بین الملل خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط "سلمان العوده" معاون دبیر کل اتحادیه بین الملل علمای جهان اسلام شد.

ایرنا: سازمان عفو بین الملل خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط "سلمان العوده" معاون دبیر کل اتحادیه بین الملل علمای جهان اسلام شد.

پایگاه خبری عربی ۲۱ امروز (جمعه) نوشت: پس از انتشار اخباری مبنی بر صدور حکم اعدام سلمان العوده مبلغ سرشناس عربستانی در دادگاه "مبارزه با تروریسم"، سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای از احتمال اعدام وی ابراز نگرانی عمیق کرد.

در این بیانیه آمده است: شیخ العوده بیش از دوسال است که در شرایطی وحشتناک در حبس انفرادی به سر می برد و با دنیای بیرون از زندان ارتباط ندارد.

عفو بین‌الملل خواستار آزادی مبلغ سعودی شد

سازمان عفو بین الملل از مقامات سعودی خواست با رفع اتهامات وی، العوده را فورا آزاد کنند.

"عبدالله سلمان العوده" فرزند این مبلغ سرشناس در صفحه توییتر خود نوشت: جلسه محاکمه پدرم پس از چهار روز در روز یکشنبه (همین هفته) به صورت غیرعلنی برگزار شد و قاضی دادگاه برپایه اتهامات واهی، برای پدرم تقاضای اعدام کرد.

سپتامبر سال 2017 میلادی و فقط چند ماه بعد از انتصاب بن سلمان به سمت ولیعهد عربستان ده‌ها تن از تجار، روحانیون، شاهزادگان، فعالان حقوق بشر و حقوق زنان و علمای این کشور دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

سلمان العوده مبلغ سرشناس سعودی و معاون دبیرکل 'اتحادیه بین المللی علمای جهان اسلام' بود که دستگیر شد.

اتحادیه بین المللی علمای جهان اسلام طی سال های گذشته از سوی عربستان به عنوان یک نهاد تروریستی معرفی شده است. دبیرکلی این نهاد را 'یوسف القرضاوی' بر عهده دارد که بعد از سقوط دولت 'محمد مرسی' رییس جمهوری مصر در دوحه قطر ساکن شده است.

دادستان سعودی 37 اتهام به العوده تفهیم کرده که مهمترین آن فساد فی الارض و ارتباط با گروه 'اخوان المسلمین' در داخل و خارج کشور به شمار می رود. بخش عمده ای از اتهامات وی امنیتی اعلام شده است.

در حالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، رژیم سعودی همچنان به سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آزاد

      عفو بین الملل برای خیلی کشور ها در خواست آ زادی کنش گران. سیاسی،وکسانی که خواهان هستند آ زادی بیان هستند میگنند اما گو گوش شنوا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج