جاباما
۸۸۹۶۵۶
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

تکرار ادعاهای پمپئو علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی ضمن تکرار کردن این ادعا که میان حرف و عمل ایران تناقض وجود دارد خبر داد که آمریکا از کشورهایی برای ائتلاف تامین امنیت تنگه هرمز درخواست مشارکت کرده است.

ایسنا: به نقل از فاکس‌نیوز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با این شبکه مدعی شد: نوعی تداوم تردید از سوی ایران مشاهده می‌شود. آن‌ها به اقدامات بدخواهانه، پیش‍برد برنامه هسته‌ای‌شان و به کار کردن بر روی سامانه‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهند و با این وجود می‌خواهند به دنیا بگویند که این [فعالیت‌ها] دفاعی بوده و آن‌ها مانند کشوری عادی رفتار می‌کنند و ما همگی چیزی متفاوت از این را می‌گوییم.

پمپئو بر ادعای خود افزود: حرف و عمل آن‌ها باهم فرق می‌‎‌کند. رئیس جمهور ترامپ صریحا گفته است که ما اقدامات آن‌ها را زیر نظر داریم. این چیزی که آن‌ها به ما می‌گویند نیست که سیاست ما را [در این باره] شکل خواهد داد، بلکه چیزی است که انجام می‌دهند.

تکرار ادعاهای پمپئو علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که چه پیامی برای کشورهایی دارد که در هفته پیش رو در وین نشست کمیسیون برجام را تشکیل خواهند داد گفت: ایرانی‌ها تصمیم گرفته‌اند که از توافق هسته‌ای[برجام] تخطی نکنند. این به عهده خودشان است. آن‌ها هنوز در توافق هستند و می‌توانند تصمیم بگیرند که درباره آن چه کار کنند. اما افزایش ظرفیت اورانیوم غنی‌سازی شده ایران، خطر بیشتری برایشان به بار می‌آورد. هدف ما این است که کاری کنیم همه همان گونه که ما خطرات را درک می‌کنیم، آن را درک کنند و ما باید اقداماتی مشابه برای مقابله با این تهدیدها انجام دهیم.

وی در ادامه درباره این که آمریکا چه تقاضایی از ایران دارد و چه کاری می‌تواند برای آوردن ایران بر سر میز[مذاکره] انجام بدهد، گفت: کاری که ما انجام داده‌ایم بسیار بی‌پرده است. استراتژی ما ساده است. کارزار فشار اقتصادی ما برای متوقف کردن ظرفیت آن‌ها برای تحمیل کردن فعالیت‌های بدخواهانه طراحی شده است و در آن موفق بوده‌ایم. ما با این که آن‌ها سیستم تسلیحاتی دفاعی داشته باشند مخالف نیستیم. هر کشوری می‌تواند این کار را انجام بدهد. اما آن‌ها نمی‌توانند کارزار آدم‌کشی به راه بیاندازند، نمی‌توانند به حزب‌الله و حوثی‌های یمن کمک کنند. این‌ها کارزار ترور بوده و قابل تحمل نیستند.

پمپئو در ادامه مدعی شد: وقتی آن‌ها [ایران] دوباره به جامعه جهانی ملحق شوند، ثروتی که برای مردم ایران ایجاد خواهد شد،‌ بسیار بزرگ خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین درباره حفاظت از کشتی‌های آمریکایی در تنگه هرمز گفت: ما در مراحل مقدماتی طرح امنیت دریانوردی‌مان هستیم. ما و همچنین کشورهایی از سراسر جهان در آن شرکت خواهند کرد. ما از انگلیس، فرانسه، آلمان، نروژ، ژاپن و کره جنوبی و استرالیا درخواست کرده‌ایم و مطمئنم تعدادی را ذکر نکردم. هر کشور که تمایل داشته باشد اطمینان حاصل کند آن آب‌راه‌ها باز بوده و نفت خام و چیزهای دیگر می‌تواند از تنگه هرمز عبور کند باید نه تنها برای حفاظت از منافع خودشان بلکه برای تفاهم بنیادین بر سر آب‌راه‌های آزاد و باز، مشارکت کند.

پمپئو در ادامه درباره این که پاسخ آمریکا به توقیف یک کشتی آمریکایی از سوی ایران چه خواهد بود یا چه باید باشد گفت: وقتی جان آمریکایی‌ها در خطر باشد، آمریکا در هر جایی که خطری حادث شود، از خود دفاع خواهد کرد.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو مدعی شد: فکر نمی‌کنم کسی در ایران این طور فکر کند که آمریکا در [تلاش برای] تغییر رفتار حکومت ایران جدی نیست.

به گزارش ایسنا، اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره تشکیل ائتلافی برای تامین امنیت تنگه هرمز در حال مطرح می‌شود که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به حضور غیرقانونی آمریکا در منطقه خلیج فارس گفت: آمریکایی ها از ۶۰۰۰ مایل دورتر به منطقه ما آمدند؛ این تحریک آمیز نیست؟!

ظریف پیش از این در گفت‌وگویی با تاکید بر این مسئله که ایران نیز به دنبال جنگ نیست عنوان کرد که حضور نیروهای کشورهای دیگر در خلیج‌فارس «به امنیت و ثبات آن کمکی نخواهند کرد».

وی همچنین در این باره گفته بود: ما ۱۵۰۰ مایل مرز در خلیج فارس داریم. به همین دلیل است که به آن خلیج فارس می‌گویند، خلیج مکزیک نیست و در مجاورت ما است. ما بزرگ‌ترین قدرت خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم و تأمین امنیت و آزادی کشتیرانی جزئی از منافع مهم ما در زمینه امنیت ملی است. هیچ کس نمی‌تواند بدون ایران در این آب‌ها امنیت را تأمین کند.

علاوه بر این دولت آمریکا از زمان روی کار آمدن با تکیه بر ادعاهایی از جمله تلاش ایران برای توسعه برنامه‌ هسته‌ای‌اش در راستای اهداف نظامی و حمایت از تروریسم، تحریم‌هایی بر ایران اعمال کرده و به تلاش برای «تغییر رفتار حکومت ایران» پافشاری می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهتره آمریکا ازماجراجویی دست بردارد وبداخل خودبپردازد وامنیت خلیج فارس هم توسط کشورهای منطقه انجام میشود،اگرشما آمربکایی هابگذارید وایران هراسی نکنید،درکل اقدامات آمریکا نابخردانه-کینه توزانه هست وشمایانکی هاضرر میکنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وزیر خارجه آمریکا تقاضا کرده مثل ظریف که با رسانه‌ها در آمریکا گفتگو میکند با تلویزیون ملی ایران مصاحبه کند و علت اختلاف ایران و آمریکا را به مردم بگوید ایا این تقاضای نابجاس یا نمیشود قبول کرد چون با گفتگو مشکل داریم

      • AAAAAAAAA

        پمپو چقدر ور میزنی از صبح تا شب فقط ایران ایران برو دنبال کارد

    • مهدی ش

      نمیدونم چرا این قول و وعده وعیدها منو یاد لیبی میندازه، حتی کانال مالی اروپا هم منو یاد کانال مالی که به لیبی قول دادند میندازه، جالبه برام،چرا خود اروپا و آمریکا مثل کشورهای عادی رفتار نمی‌کنند، بمب اتم نداشته باشند تو هر سوراخی تو دنیا فضولی نکنند، مملکتمون مسئولان بیلیاقت توش زیاده، ولی شما هم خیلی،،،، هستیند

      پاسخ ها

      • mojtaba khazaee

        آمریکا باید به طرح حفاظت از نفتکش ها در سال 67
        مخصوصا به امنیت #نفتکش بریجیت که به 5 رزم ناو آمریکایی اسکورت میشد رجوع کنه

    • بدون نام

      توپول داری حوصلمونو سر میبریاااا
      بیا جلو تن به تن

    • بدون نام

      به کوری چشم تو و امثال تو ما ثروت را خودمان می سازیم چون اگر میخواستجید ثروت به ما بدهید قبل انقلاب می دادین که مردم در رفاه باشند هر چند حرفاتون بلوف است چون ثروت را کشورها خودشان می سازند نه کشور خارجی
      الان هم نمونه های زیادی است از کشورهایی که زیر دست شما هستند ولی فقیر

    • حسن

      پنپئون تو هم.مثل رئیس جمهور ترامپ یاوگویی هایتام همه اش
      تکراری است بشما چه شما که از برجام خارج شدی هرچه دلمان میخواهد میکنیم خواهشن دیگه گم زر بزنید

    • بدون نام

      گربه نره...

    • بدون نام

      این اقا اگه یه روز حرف مفت نزنه خوابش نمیبره

    • بدون نام

      حرفها در ایران بر عهده دولت و عمل بر عهده سپاه اس.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج