۸۸۹۷۴۳
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

جهرمی: صاحبان ودیعه‌ها سهامدار می‌شوند

وزیر ارتباطات برای سرنوشت پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ودیعه های مشترکان بابت تلفن همراه که در اختیار وزارت ارتباطات است، وعده ای جدید داد. جهرمی گفته است: «ودیعه‌های دریافتی از مردم به ازای فروش خطوط تلفن همراه در قالب سهام شرکت همراه اول در اختیار مردم قرار می گیرد.»

خراسان نوشت: وزیر ارتباطات برای سرنوشت پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ودیعه های مشترکان بابت تلفن همراه که در اختیار وزارت ارتباطات است، وعده ای جدید داد. جهرمی گفته است: «ودیعه‌های دریافتی از مردم به ازای فروش خطوط تلفن همراه در قالب سهام شرکت همراه اول در اختیار مردم قرار می گیرد.»

ماجرای ودیعه ها چیست؟

ودیعه های مشترکان، مبالغی است که آن ها در زمان خرید سیم کارت به مخابرات و همراه اول پرداخت کردند. اما با واگذاری حرف وحدیث دار بیش از ۱۰ سال قبل مخابرات در بورس، ودیعه های ۵۰ میلیون مشترک نیز که نزد مخابرات به امانت گذاشته شده بود، تعیین تکلیف نشد. بر اساس نامه‌ای که شرکت مخابرات به منظور عرضه سهام خود در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار داد، ودیعه مشترکان نزد مخابرات در تاریخ ۳۱ شهریور ۸۶ حدود پنج هزار و ۵۶۴میلیارد تومان بوده که حدود ۴۰درصد کل دارایی‌ها را شامل می‌شده است.

در عین حال این مبلغ طی سال های گذشته نه تنها به مشترکان بازگردانده نشده است بلکه به طور مستمر در چرخه سرمایه گذاری این شرکت قرار گرفته است.آذری جهرمی وزیر ارتباطات که همزمان با آغاز مسئولیتش در این وزارتخانه درباره ودیعه ها قول پیگیری داده بود، تاکنون نتوانسته این موضوع را به نتیجه مشخصی برساند.

محمود واعظی وزیر سابق ارتباطات نیز در این باره وعده هایی داده بود اما این موضوع به نظر پیچیده تر از آن است که تصور می شود.به هر روی امروز با قول و اظهارنظر جدیدی مواجه‌ایم که آذری جهرمی وزیر ارتباطات آن را با خانه ملت در میان نهاده است: «در گذشته برای تلفن همراه مبلغی به عنوان ودیعه از مردم دریافت شده که پس از خصوصی‌سازی این مبالغ تعیین تکلیف نشده است.

از آن جایی که این موضوع بحث پیچیده حقوقی دارد سازمان تنظیم مقررات در حال پیگیری است تا ودیعه‌های دریافتی از مردم در زمان فروش خطوط تلفن همراه در قالب سهام شرکت همراه اول در اختیار مردم قرار گیرد و درواقع فردی که خط تلفن همراه دارد به اندازه ودیعه خود در شرکت همراه اول صاحب سهام می‌شود.»

ودیعه‌ها به نرخ روز محاسبه می‌شود؟

او در پاسخ به این سوال که آیا ودیعه‌ها به نرخ روز محاسبه و به مردم اختصاص داده می شود؟ گفت: این موضوعات مباحث حقوقی است که در حال رسیدگی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      یعنی اینکه بازم بهتون پس نمیدیم.برید دنبال کارتون......

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAA

        جهرمی بس کن مردم را سر کار نگذارید

    • بدون نام

      خیلی دیر شده گلم اون زمان که دولت قبل به حراج گذاشت شبانه وصبح هم تمام خلاص

    • بدون نام

      تا به حال دیده یا شنیده اید اینها چیزی به مردم داده باشند وای به حال اون پولی که گرفتند که حتی حساب و کتابش سخته میدونید چه حجم عظیم سرمایه بی زبان ریخت زیر دست اینها کشورهای دیگه سیم کارت مجانی میدند چون در آمدشون بی حساب آنوقت این آقایون هم پول سیم کارت گرفتند هم این صورت حسابهای کلان که برا مردم می آید هم سیمها را به بهانه رند بودند لاکچری به قیمتهای نجومی میفروشند تماما نیرنگ وکلاهبرداری ازهمه بدتر اینتر نتشون که دزدی آشکار یه حساب کتاب کنید ببینید چه پولهایی از مردم میگیرند ومیکشند بالا بیچاره مردم که گیر این راهزنها افتادند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج