۸۸۹۷۵۱
۲۹ نظر
۵۰۰۴
۲۹ نظر
۵۰۰۴
پ

سلطانی‌فر: می‌توانیم زنان را به ورزشگاه‌ها راه دهیم

روزنامه ایران ورزشی با مسعود سلطانی‌فر (وزیر ورزش) در مورد ورود زنان به استادیوم‌ها گفتگو کرده است که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید.

روزنامه ایران ورزشی با مسعود سلطانی‌فر (وزیر ورزش) در مورد ورود زنان به استادیوم‌ها گفتگو کرده است که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید.

سلطانی‌فر: می‌توانیم زنان را به ورزشگاه‌ها راه دهیم

مسعود سلطانی فر:

* در موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها اگر اظهارنظرهای نسنجیده و دخالت‌های بی‌مورد آدم‌های مختلف نبود و عوامل بیرونی تحریک نمی‌شدند، شاید ما این موضوع را زودتر سروسامان داده و حل کرده بودیم. در هر صورت این هم یک مطالبه‌ داخلی اجتماعی ماست چون بالاخره در جامعه‌مان امروز اجازه داده‌ایم که خانم‌ها در همه عرصه‌ها وارد شوند و مشارکت کنند. عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و به هرحال از خیلی از جهات در زمینه مشارکت بانوان جلوتر از کشورهای منطقه هستیم. در کنکور ما می‌بینیم که بیش از 60 درصد از شرکت‌کنندگان خانم هستند و فقط 40 درصد آقا هستند.

* خانم‌ها اجازه دارند به برنامه‌های هنری مثل سینما، کنسرت و پارک بروند و به نظر من فضای استادیوم‌های ما به لحاظ فرهنگی و اجتماعی تفاوتی ندارد با سینماها، کنسرت‌ها و پارک‌ها. منظور این است که فضای اجتماعی و فرهنگی که در استادیوم‌ها هست با فضای کنسرت‌ها، خیابان‌ها، پارک‌ها و سینماها تفاوت چندانی ندارد.

* نیت‌مان این است که به خاطر الزامات بین‌المللی و به خاطر مطالباتی که وجود دارد و حقوقی که بانوان ما دارند، این اتفاق بیفتد. هم الزامات بین‌المللی را در نظر می‌گیریم و هم مطالبات اجتماعی و داخلی و هم حق و حقوقی که بانوان دارند. همانطور که بانوان حق دارند مثل آقایان به سینما، کنسرت، تئاتر و پارک بروند، حق دارند به استادیوم‌ها هم بیایند.

* (در پاسخ به سوالی در این باره که زنان فقط برای دیدارهای ملی اجازه حضور در استادیوم‌ها را پیدا می‌کنند؟): بله، تلاش می‌کنیم که این هماهنگی را به وجود بیاوریم. ممکن است در دیدارهای باشگاهی، کمی فضا نامناسب باشد. ما هم تأیید می‌کنیم و فعلاً تصمیمی در این رابطه نداریم. فعلاً تنها دیدارهای ملی را بررسی می‌کنیم، آن هم برای برخی رشته‌ها مشکلی نداریم. در حال حاضر درباره مسابقات داخل سالنی مثل والیبال، تقریباً بحث ورود بانوان در حال اجرا شدن است. به‌عنوان مثال در همین رویداد لیگ جهانی والیبال که در ارومیه و اردبیل داشتیم. در اردبیل نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه اردبیل تأکید کرده بود و گفته بود که من اصرار دارم حتماً خانم‌ها بیایند. من هم که رفته بودم، ایشان به من گفتند که چه اشکالی دارد خانم‌ها هم حضور داشته باشند. آنها با نظم و آرامش مسابقه را تماشا می‌کنند.

* ما داریم از کانال‌های مختلف با رعایت ملاحظات شرعی و فرهنگی و اخلاقی، هماهنگی‌هایی بین دستگاه‌های موثر و دست‌اندرکار ایجاد می‌کنیم که حضور بانوان را در دیدارهای ملی‌مان تحقق بدهیم. امیدوار هستیم با همان سمت و سویی که در چند دیدار گذشته داشتیم، این اتفاق رخ دهد مثل بازی دوستانه تیم ملی یا بازی پرسپولیس - کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌هایی که جنبه ملی دارد، حالا یا بازی‌های ملی یا بازی‌های تیم‌های باشگاهی با تیم‌های باشگاهی خارجی می‌توانیم زمینه حضور بانوان را فراهم کنیم.

* (ماجرای ضرب‌الاجل فیفا برای ورود زنان به استادیوم‌ها): ضرب‌الاجلی نداشتیم برای حضور بانوان. انتظارم این است که شرایط امروز کشور ما که مردم بیش از هر زمانی نیاز به شور و نشاط و شادی و شعف و امید دارند، رسانه‌های ورزشی ما به دروغ التهاب و استرس ایجاد نکنند. مثلاً درباره مسأله ضرب‌الاجل، ماجرا به این صورت است که نامه‌ای که نوشته شده از سوی آقای اینفانتینو، برای آقای تاج نوشته شده که انتظارمان این است که پیرو بحث‌هایی که داشتیم در مسابقات مقدماتی تحقق پیدا کند اما تهدیدی وجود نداشته که اگر این کار را نکردیم چه اتفاقی می‌افتد.

* در دیدارهایی که به صورت جداگانه با آقای اینفانتینو داشتم و آقای رییس جمهوری جداگانه داشتند، ایشان این تقاضا را مطرح کردند. ما هم همین بحث را گفتیم که داریم هماهنگی لازم را انجام می‌دهیم تا شرایط حضور بانوان را فراهم نماییم. ما برای حضور بانوان‌مان ورودی جدا، معبر جدا، مکان جدا، سرویس و خدمات جدا و همه این موارد را در استادیوم‌های‌مان پیش‌‌بینی می‌کنیم. الان در سینماها خانم‌ها و آقایان می‌روند کنار هم می‌نشینند و کسی مانع‌شان نمی‌شود. در استادیوم‌ها اما می‌گوییم معبر جدا، ورودی جدا، مکان جدا، سرویس و خدمات جدا، انتظامات جدا در یک گوشه استادیوم مشخص می‌کنیم، اینها هم می‌روند می‌نشینند. اصلاً تهدید به تعلیق وجود نداشت.

* خیلی‌ها معتقدند که مثلاً ما باز هم چند بار به صورت گزینشی بانوان را به استادیوم‌ها ببریم و ببینیم که چطور پیش می‌رود. به هر صورت اتفاق افتاده، ما چند بار آزمایش کردیم و هیچ مشکلی به وجود نیامد. تقریباً همه عوامل هم تأیید کردند که مشکل خاصی نبود. بعضی‌ها هم در این بین رفتند فیلم‌هایی گرفتند و پخش کردند. به هرحال فکر می‌کنم با رعایت همه موارد شرعی و اخلاقی و فرهنگی‌مان بتوانیم این مشکل را حل کنیم و این فشار و هزینه سنگینی که نظام دارد در بیرون برای این قضیه بی‌مورد می‌پردازد را نپردازد.

* درباره اینکه عربستان یک سال است که اجازه داده خانم‌ها بروند رانندگی کنند. خانم‌های ما بیش از 70 سال است): این اجازه را داشتند که مدیریت کنند. این اجازه را داشتند که وزیر شوند، اجازه داشتند که در مجلس، نماینده مجلس شوند. اجازه داشتند که در بالاترین سطح تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور بنشینند. حالا این چه چیزی است که ما جلوی آن را می‌گیریم و برای نظام جمهوری اسلامی هزینه‌ای ایجاد می‌کنیم به‌عنوان تنها کشوری که در دنیا به خانم‌ها اجازه حضور در استادیوم‌هایش را نمی‌دهد. من که سراغ ندارم دیگر کشوری به غیر از ما باقی مانده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای سلطانی فر ..راه دادن نه....توکه کاره ایی در کشور ادب داشته باش باید بگی میتونن تشریفربیارن ورزشگاه نه راه میدیم شماها علط کردین اگه خانم ها میخواستن به زور میومدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ميتوانيم ؟؟ تو كي هستي ؟!
        راه دهيم ؟ بازم ، شماها كي هستين كه براي نيمي از جمعييت ايزان تصميم بگيريد ؟
        اگر ذره اي غيرت در ميان مردان ايراني باشه ، رفتن به استاديوم رو تحريم ميكردن تا متوجه بشين كه تصميم گيرنده براي بانوان اين سرزمين كيست !

      • بدون نام

        مشکل اینجاست که اگر غیرت در وجود مردان ایرانی بود حال و روز کشور این نمیشد. یک اقلیت باغیرتی داریم اما اکثریت اینها بیغیرتها و بیوجودهایی هستند که نام ظلم به بقیه را غیرت گذاشته اند و جلوی قوی و ظالم از سگ پست تر هستند.

      • بدون نام

        بدون نام 13/57 منم باهات موافقم کلا کسی نباید استادیوم بره و باید فوتبال تعطیل بشه که چی بشه همه دنبال توپ میدون و کار باطل و شیطانب انجام میدن

    • بدون نام

      مايه شرم ساري هستيد

    • قره داغی

      پس هروقت مردم مقاومت کردن در برابر شما نتیجه داده/نه اینکه شما حقی داده اید بلکه حقی راازشما بحق گرقته اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم مال این حرفها نیستند. اینها از سوی فیفا تحت فشار هستند گرچه اینها از زمان نوباوگیشان به ما تحت فشار قرار گرفتن عادت دارند و لذت هم میبرند

    • قره داغی

      پس هروقت مردم مقاومت کردن در برابر شما نتیجه داده/نه اینکه شما حقی داده اید بلکه حقی راازشما بحق گرقته اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم مردم؟ مساله چند درصد مردمه؟ الان هم از فیفا فشار آوردند

    • بدون نام

      بدبخت تو الان قرعه کشی لیک را حل کن بعد فکر تو فقط این هست که بین تیم ها فرق بزاری

    • بدون نام

      بدبخت تو الان قرعه کشی لیک را حل کن بعد فکر تو فقط این هست که بین تیم ها فرق بزاری

    • بدون نام

      بعله و حضور قدرتمند انها در جامعه را هم دیدیم که چیزی جز افسردگی و افزایش طلاق نبود

    • بدون نام

      من بعنوان يه زن افتخار نميدم بيام تو استاديوم
      استاديوم در شان يه زن مسلمان نيست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی هم ازت دعوت نکرده

      • بدون نام

        شما بشین به خونه داری و بچه داریت برس این بیشتر در شانته هروقتم خواستی بیای بیرون خودتو کادو پیچ کن یه وقت آقایون به معصیت نیفتن.

      • بدون نام

        در کامنت به جنسیتت اشاره نکن روزه مون باطل شد

    • تاج کبیر آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی آسیا

      شما فقط بانوان لنگی و تماشاگران تیمت رو راه میدی. نمونش بازی باکاشیما ک جلو صرهزارنفر جامو تقدیم کردید ب کاشیما و بازی با سایپا تو جام شهدا

    • چی بودیم

      ارفاق و منت بزرگ در حق زنان مسلمان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت دنبال سواستفادگری شل کن وسفت کن میکن واهدااف شومی پشت سرش وهمین ابتکارمعاونت خانواده زنان ۱بارراه میدن ۱بارنه بادست میکش باپاپس میکش اینهادنبال نابودی ایرانن وچراروحانی ازطرف خودش قول میده بلدعمل نمیکنه

    • بدون نام

      ن بابا ی موقع زیاده روی نکنین هر کی پیشرفت میکنه ما بعد چهل سال بر سر چیا داریم چونه میزنیم

    • حمیرا نفسش شجاع سیامک علیرضا علی تمام خطم کلام

      قلط کردی تیم ملی چی باید بزارن واسه تشویق تیم باشگاهی هم بریم

    • بدون نام

      به نظرم حق ورود به ورزشگاه رو بگیرید ولی نرید چون مردای ایرانی وحشی و بی شخصیت هستن و اگه برخورد فیزیکی صورت نگیره حتما متلکو میزنن.خلاصه خانم هایی که میخواین برین خیلی مراقب باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قابل توجه آقای امیر نعمتی که میگه مگه مردا چجوری هستن
        این کامنت گذار خودش مرد هست و اینم نظرش

      • حمیرا نفسش شجاع سیامک علیرضا علی تمام خطم کلام

        من میرم جناب الی نگران نباش مراقبم ا

    • بدون نام

      یه توجه به تیتر بکنید چه جمله ای
      میشه سالها روی همین جمله بحث کرد
      می توانیم زنان رو به ورزشگاه ها راه بدهیم!!!!!!!

      هر چه فکر می کنم جز تاسف برای جهل پشت این جمله چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه

    • محمد

      زنانی که برای رفتن به ورزشگاه خطر بی حرمتی و شنیدن رکیک ترین حرفها رو به جون میخرن،زن نیستن،پسرن در غالب ظاهری زن.
      حرمت زن واقعی خیلی بالاتر از اینهاست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دور خانه خدا مردان نیمه برهنه اشکال نداره؟

    • مهدی

      نمیتونید مخالفت کنید والا فوتبال محروم میشه.

    • m. g. b

      اگه شما ونیروهای حراستی وکیاستی ونجاستی دخالت نکنین مردم خودشون کنترل می‌کنند. مگه تازه مسلمون شدیم،..؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج