۸۸۹۷۶۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

جوانفکر: جریان بهار در پی کسب قدرت نیست

یک کنشگر سیاسی که پیشتر به جریان بهاری منتسب بود، معتقد است راه نجات ایران اصلاحات ساختاری بوده و همچنین معتقد است گفت‌وگوی ملی باید میان نمایندگان واقعی مردم و نه جریان‌های سیاسی طالب قدرت که فریبکارند، انجام شود.

خبرگزاری ایلنا: علی اکبر جوانفکر کنشگر سیاسی و فعال رسانه‌ای تحلیل خود از حضور جریان سوم در انتخابات آتی مجلس را با توجه به اینکه برخی شرایط نا به سامان کشور را حاصل عملکرد اصلاح‌طلبان می‌دانند و از طرفی نیز اصولگرایان در انتخابات‌های اخیر اقبالی نداشته‌اند، اینگونه بیان کرد: مساله این نیست که فلان فرد، جناح یا گروه سیاسی در پیدایش وضع موجود چقدر تقصیر دارد یا اینکه چه جریانی ممکن است قدرت را در اختیار بگیرد و چه جریانی قرار است، حذف شود.

وی افزود: به نظر بنده مساله اصلی، ضرورت انجام اصلاحات اساسی در ساختارهای اداره کشور است و تا این اصلاحات انجام نشود، راه نجات به روی ملت ایران گشوده نخواهد شد.

این کنشگر سیاسی با بیان اینکه تمایلی ندارد درباره میزان اقبال جریان اصلاح‌طلب در انتخابات آینده صحبت کند، اقبال مردم به جریان موسوم به بهاری‌ها (منتسب به احمدی‌نژاد) را در انتخابات آینده مجلس اینگونه ارزیابی کرد: من مسئولیتی در جریان بهار ندارم و نمی‌توانم از طرف این جریان صحبت کنم اما شخصا بر این باورم که نهضت «به سوی بهار» در پی کسب مناصب قدرت نیست و با نگاهی بنیادین و عالمانه به مسائل کشور توجه دارد و راه حل‌های عالمانه و واقع بینانه را ارائه می‌دهد.

وی در واکنش به این سوال که آیا رد صلاحیت‌های احتمالی شورای نگهبان موجب کاهش قدرت جریان بهاری خواهد شد، گفت: نهضت به سوی بهار اصیل‌ترین جریان مردمی، انقلابی و اسلامی در کشور است و رد صلاحیت، چیزی از جایگاه ارزشمند آن در بین مردم نخواهد کاست.

جوانفکر در پاسخ به این سوال که آیا اصول‌گرایان که با تشکیل شورای وحدت به دنبال ائتلاف و وحدت هستند، به این آرزوی خود می‌رسند، گفت: من سخنگوی اصولگرایان نیستم و نمی‌دانم آیا چنین چیزی آرزوی آنهاست!

وی همچنین درباره حضور یا حداقل حمایت احمدی‌نژاد از لیستی خاص در انتخابات پیشروی مجلس، افزود: تا آنجا که اطلاع دارم تاکنون در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است و دلیل آن را در سوال اول نیز توضیح دادم.

این کنشگر سیاسی در پایان، نظر خودش درباره طرح مبحث جدیدی در کشور میان دو جریان اصول‌گرا و اصلاح‌طلب تحت عنوان گفت‌وگوی ملی را اینگونه بیان کرد: تجربه نشان داده است که احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی طالب قدرت همواره بر گفت‌وگوهایی که با خودشان انجام می‌دهند، عنوان گفت‌وگوی ملی می‌گذارند و من آن را نوعی فریبکاری می‌دانم.

وی افزود: گفت‌وگوی ملی میان نمایندگان واقعی ملت از تمامی اقشار برگزار می‌شود و هدف آن نیز تقسیم قدرت نیست بلکه بررسی عالمانه و شناسایی آسیب‌های وارده به کشور و ملت و یافتن راه‌های مقابله با آن است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط احمدی نجات بقیه ول معطلن

    • بدون نام

      نه تو را خدا بفرما تو دم در بد است

    • علی

      جریان بظاهر بهار ولی به واقع پاییزی که پا به پای اصلاح طلبان دور دوم انتخابات و ریاست جمهوری احمدی نژاد را به کام او و مردم و مملکت تلخ و سیاه کردند عامل. ... از ما بهتران هستند و دیگر مردم فریب آنها را نخواهند خورد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج