۸۸۹۷۸۴
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

اجرای طرح‌های تشویقی برای کاهش مصرف برق

وزیر نیرو گفت: کسانی که در بخش خانگی الگوی مصرف بالایی دارند، تغرفه برقشان ۱۶ درصد افزایش پیدا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: وزیر نیرو گفت: کسانی که در بخش خانگی الگوی مصرف بالایی دارند، تغرفه برقشان ۱۶ درصد افزایش پیدا می‌کند.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اقدامات اخیر وزارت نیرو برای جلوگیری از مصرف بیش از حد برق چه تدابیری در تابستان امسال اندیشیده‌اید و سازو کار وزارت نیرو برای مشتریان پرمصرف چیست؟، گفت: بنای ما برای اصلاح مصرف، جریمه کردن نیست. ما بیشتر بر روی افزایش آگاهی‌ها و احساس مسئولیت مشترک کار می‌کنیم.

اردکانیان گفت: محاسبات نشان می‌دهد که امسال باید حدود سه هزار مگاوات مصرف را مدیریت کنیم و این مدیریت مصرف را می‌توان از راه‌های مختلفی انجام داد. یکی از این راه‌ها، اصلاح تعرفه است؛ به این صورت که برای کسانی که الگوی مصرف بالایی در بخش خانگی دارند ۱۶ درصد تعرفه افزایش پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش تعرفه‌ها برای تأمین منابع مالی نیست، تصریح کرد: ما به دنبال توجه مصرف‌کنندگان به مدیریت مصرف هستیم. این گروه از مصرف کنندگان که تعدادشان کم اما مصرفشان زیاد است، فقط کافی است ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

وزیر نیرو بیان کرد: تغییر ساعات اداری استان‌ها، یکی از اقدامات موثر در صرفه‌جویی برق است. بعلاوه تعویض ۱۰ میلیون لامپ فلورسنت ادارات در شهرهای بزرگ و استان‌ها با لامپ ال‌ای دی را در دستور کار قرار دادیم و همچنین سرویس و تعمیر حدود ۵ میلیون کولر آبی و حدود یک میلیون کولر گازی توسط شرکت‌های توزیع برق در حال انجام است.

وزیر نیرو بیان کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده با صنایع بزرگ در شهرک‌های صنعتی، مقرر شد با هماهنگی این صنایع در ساعات معینی از روز،کاهش مصرف برق داشته باشند و در عوض، وزارت نیرو در ساعات دیگری از روز، برق را با قیمت تخفیفی به آنها بدهد که این کاهش مصرف لطمه‌ای به تولیدشان نزند و در عین حال، فشار هم از روی شبکه در ساعات اوج بار برداشته می‌شود.

وی گفت: با هماهنگی کشاورزان، چاه‌های کشاورزی آنها در چهار ساعت اوج بار خاموش می‌شود و در ساعت دیگری از سیستم تشویقی برخوردار می‌شوند. در مجموع می‌توانیم بگوییم اگر در هفته گذشته چنین برنامه‌ای نداشتیم، اوج بار شبکه به ۵۷ هزار مگاوات می‌رسید که با اعمال این برنامه‌ها به ۵۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات کاهش پیدا کرد. تأثیر این اقدامات در این است که خاموشی نداشته باشیم و تابستان را با آسایش و امنیت خاطر بیشتری با کمک یکدیگر سپری کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما چه رعایت کنیم چه نکنیم شما قیمت خون امواتت رو میگیری پس خودتی

      پاسخ ها

      • شانجانی

        یکی از طرح های تشویقی برای کاهش مصرف برق اینستکه برق صددرصد رایگان دراختیار مصرف کننده قرار گیرد !

    • بدون نام

      جنابعالی هنوز به مردم عذرخواهی بدهکاری

    • بدون نام

      میشه بفرمایید خونتون چندتا کولر گازی دارید ؟؟؟؟؟

    • رضا

      اقای وزیر یک سر برو به ادارات شرکت برق .یا نه زیاد زحمت نکش برو بیرون از دفترتان داخل اطاقهای وزارت خانه ببین کولرهای گازی ان هم از نسل قدیم با چه دمایی کار میکند.یا بعد از وقت اداری ببین چقدر چرراغها روشن است.بعد برای دیگران نسخ بپیچید.

    • بدون نام

      رضا اردکانیان وزیر نیرور خدا لعنتت کند هیچ فک کردی خیلی از مردم همین پول برق ندارند بدهند مردم عراق پول برق نمی دهند چرا این قدر به قشر ضعیف فشار می اورید خدا از شماها نگذارد

    • arb

      شما اگه نمی تونید نیروگاه خورشیدی راه بیاندازید،به مردم و تولیدکننده ها کمک کنید تا برق خانه ها رو خورشیدی کنند.
      جریمه نقدی برای مردمیه که مشکل مالی دارند،برای اطرافیان میلیاردرتون که با پول مجوز های غیر قانونی می خرند،چه طرحی دارید.
      غذا که نخوریم،کولر هم روشن نکنیم،دستور بعدی چیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج