جاباما
۸۸۹۸۱۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

دچار ضعف تبلیغاتى در حوزه‌ ادبيات هستيم

یک نویسنده کتاب گفت: ضعف تبلیغات در همه حوزه‌های فرهنگی مشهود است و عموما کتاب‌های ارزشی و کتاب‏های پژوهشی به علت افزایش قیمت کاغذ با چالش مواجه هستند تاثیر اين افزایش در حوزه نشر بسیار نگران کننده است.

خبرگزاری میزان: سید حسین میثمی نویسنده کتاب و پژوهشگر، دليل اصلی فاصله ايجاد شده بین نویسندگان و ناشران را افزایش قیمت کاغذ دانست و گفت: افزایش قیمت کاغذ سبب شده حوزه نشر با مشکلات عدیده‌ای روبرو شود به نحوی که برخی از کتاب‌ها شايد دو سال در انتظار چاپ باقی بمانند.

وی در ادامه افزود: تعداد کتاب‌هایی که برای چاپ به دست ناشران سپرده شده بسیار است، اما محدودیت‌های که توسط کاغذ ایجاد شده امکان چاپ آثار را به ناشران نمی‌دهد. این رویداد موجب می‌شود تا نویسنده دلزده شود.

میثمی ضعف تبلیغات در حوزه فرهنگ و معرفی کتاب را بسیار زیاد دانست و اظهار کرد: تبلیغات بسيار كم نتوانسته کتاب‌ها را به مخاطبان معرفی کند این اتفاق در حوزه کتاب‏ های پژوهشی بیشتر رخ داده است و آثار بسیاری از نویسندگان همچنان در سایه نا آشنايى مخاطب باقی مانده اند.

این پژوهشگر تصریح کرد: ضعف تبلیغات در همه حوزه‌هاى فرهنگی مشهود است و عموما کتاب‌های ارزشی و کتاب‏های پژوهشی به علت افزایش قیمت کاغذ با چالش مواجه هستند تاثیر اين افزایش در حوزه نشر بسیار نگران کننده است چراكه این امر صدمه بسیاری را بر فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌زند.

وی تاکید کرد: کاهش میزان کاغذ و افزایش قیمت کتاب علاوه بر بی میلی بیشتر مخاطبان باعث شده تعداد کتاب‌هایى که به مرحله چاپ می‌رسد نیز کاهش پیدا كند.

میثمی با گلایه از برخورد برخی ناشران با نویسندگان اظهار کرد: با باقی ماندن آثار نویسندگان درلیست بلند بالای چاپ، نویسندگان را سرخورده شده و از سوی دیگر در برخى مواقع برخورد‌های برخی ناشران نیز با نویسندگانی که قصد پی گیری مراحل چاپ کتاب را دارند نیز رضایت بخش نیست این در حالی است که ناشران خارجی در برخورد با کتاب‌های پژوهشی بسیار متفاوت برخورد مى كنند، آن‌ها استقبال بیشتری از نویسندگان دارند و تلاش می‌کنند نویسندگان بیشتری را به خود جلب کنند.

وی به رویکرد‌های شبکه‏های مجازی اشاره و بیان کرد: عدم وجود فرهنگ مناسب و نبود زیرساخت لازم در فضای مجازی مخاطب را ازمطالعه اطلاعات واقعی و صحيح دور می‌کند لذا می‌طلبد مسئولان فرهنگی برای سمت و سو دهی به مطالب و برنامه‌ها تدابیری بیندیشند تا بخش‌های پژوهشی و فرهنگی با تولید محتوای حقیقی و علمی شرایط لازم برای مطالعه را در این رسانه نو ظهور فراهم کنند در عین حال ذائقه مخاطبان را تغییر دهند و بسوی مطالعه محتوا‌های علمی و پژوهشی سوق دهند.

میثمی ارتباط قوی فضای مجازی با مخاطب را یک امتیاز برای برنامه ریزان و متولیان فرهنگی دانست و بیان کرد: متولیان فرهنگی می‌توانند با ایجاد بخش‏های پژوهشی و علمی آخرین برنامه و دستاورد‌های علمی را به زبانی گویا و در قالب متونی کوتاه به مخاطب ارائه کنند و فرهنگ را با تکنولوژی گره بزنند. این نیازی است که در حوزه فضای مجازی مشهود است.

وی در خصوص کتاب «موسیقی دوره غزنویان» خاطر نشان کرد: کتاب موسیقی دوره غزنویان نگاهی پژوهشی و علمی به موسیقی در دوران غزنوی دارد. این کتاب علاوه بر تاریخ ایران تاریخ کشور‌های دیگری مانند هند و افغانستان را در بر می‌گیرد و تاثیر موسیقی در این زمان برای این کشور‌ها نیز جذاب است. این کتاب در ابعاد مختلف به موسیقی غزنویان پرداخته و تحولات موسیقی در ایران وزمان حکومت بنی عباس را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. تاثیر موسیقی ایران ،هند و افغانستان را در قالب یک منطقه قدیم بررسی می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج