جاباما
۸۸۹۸۲۶
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

پست‌هایی که استقلال در آن‌ها نیاز به بازیکن دارد

استقلال با موجودی حال حاضر دست‌کم در۵ پست مهم و کلیدی نیاز به خریدهای تازه دارد تا بخشی از فاجعه جدایی ۱۵تا ۱۶ بازیکن ازجمله مهدی رحمتی،امید نورافکن، روزبه چشمی و آیاندا پاتوسی را جبران کند

ایلنا: نقل و انتقالات باشگاه استقلال به پایان خودش نزدیک شده و آن‌ها هر ۶ سهمیه لیگ برتری خودشان را جذب کرده‌اند، اما هنوز در بسیاری از پست‌های کلیدی با کمبود و حتی فقدان بازیکن روبرو هستند. پست‌هایی که اگر در روزهای آینده بازیکنی برای آن‌ها جذب نشود، احتمال دارد در کوران مسابقات ماشین نامتوازن آبی را زمین‌گیر کرده و از کورس قهرمانی خارج کند.

استقلال با موجودی حال حاضر دست‌کم در۵ پست مهم و کلیدی نیاز به خریدهای تازه دارد تا بخشی از فاجعه جدایی ۱۵تا ۱۶ بازیکن ازجمله مهدی رحمتی،امید نورافکن، روزبه چشمی و آیاندا پاتوسی را جبران کند.محرومیت، مصدومیت،حضور در اردوهای تیم ملی و حتی برخورد انضباطی احتمالی کادر فنی و باشگاه می‌تواند باعث شود تا هرکدام از بازیکنان موجود در تیم برای یک یا چند جلسه از همراهی تیم محروم شوند.

غیرازاین دریکی دو پست هم استقلال حتی یک گزینه مطمئن و مناسب در اختیار ندارد. پست‌هایی که به نظر می‌رسد استقلال در آن‌ها نیاز به خرید جدید دارند و کادر فنی و کارشناسان هم‌روی آن تأکید کرده‌اند را باهم مرور می‌کنیم.

دروازه‌بان

حسین حسینی گلر اول استقلال است و باوجود چنین دروازه‌بان آماده و سرپنجه‌ای خیال آندره آ استرا ماچونی از دروازه و شماره یک تیمش راحت است.مشکل اینجا است که اگر در طول فصل به دلایل مختلف ازجمله محرومیت، مصدومیت یا حضور در اردوهای تیم ملی که حسینی در ۳ فصل اخیر سابقه تمام این موارد را هم دارد، شماره یک استقلال نتواند تیم را همراهی کند آن‌وقت یکی از نقاط قوت آبی پوشان با گلر خوش قد قامتشان به یک نقطه‌ضعف بزرگ تبدیل خواهد شد.

تصور کنید مانند دربی برگشت لیگ هفدهم حسینی قبل از دربی محروم شود یا مانند پیش فصل لیگ هجدهم قبل از شروع بازی‌ها مصدوم شود در ۴-۵ بازی ابتدایی غایب باشد! مشخص است که مهدی نوراللهی جوان نه به لحاظ فنی و نه تجربه نمی‌تواند کار را برای تیمی که می‌خواهد قهرمان شود دربیاورد. فراموش نکنیم در سال‌های گذشته یک امتیاز و حتی یک گل خورده کمتر در پایان فصل تکلیف قهرمان را مشخص کرده است.

بهزاد غلامپور و استراماچونی اهمیت این موضوع را درک کرده‌اند، اما مشکل اصلی پیدا کردت و جذب یک گلر مناسب،مطمئن و بی حاشیه است.ماندن مهدی رحمتی به لحاظ فنی خیال استقلالی‌ها را راحت می‌کرد، اما با توجه به حاشیه و چالش‌هایی که او با حسینی داشت جدایی او احتمالاً بهتر از ماندنش بود.برای همین باشگاه قراردش را تمدید نکرد تا به پدیده خودرو مشهد کوچ کند.باید دید چه زمانی این ضعف بزرگ برطرف می‌شود.

دفاع راست

خسرو حیدری از فوتبال خداحافظی کرد. ستاره‌ای که در سال‌های آخر فوتبالش هم افت کرده بود و هم زیاد مصدوم می‌شد. بااین‌وجود برای روزهایی که وریا مصدوم و محروم می‌شد یا در اردوی تیم ملی بود، خیال کادر فنی تا حدودی از دفاع راست راحت بود. شفر با توجه به اینکه هم وریا و خسرو سابقه مصدومیت‌های طولانی و هم‌زمان نیز داشتند، در فصل گذشته وینفرد شفر فرشاد محمدی مهر را هم جذب کرد تا نگرانی‌هایش در این پست به صفر برسد.

از طرف دیگر شفر برنامه‌هایی برای استفاده از توانایی‌های هجومی وریا و استفاده از او در بال راست هم داشت که در بعضی بازی‌ها جواب داد. خسرو حیدری خداحافظی کرد و استراماچونی هم عذر محمدی مهر را خواست تا برخلاف فصل گذشته سمت راست آبی ها خالی شود.حالا غفوری و امیرحسین کارگر تنها بازیکنان تخصصی استقلال در این پست هستند.

در چند فصل اخیر غفوری سابقه مصدومیت‌های طولانی را در کارنامه خودش دارد.محرومیت و حضور در اردوی تیم ملی را هم به این مورد اضافه کنید. قطعاً استراماچونی برای چند بازی لیگ نوزدهم باید روی جانشین‌های وریا در دفاع راست حساب کند. عارف غلامی دفاع میانی که توانایی بازی در دفاع راست را دارد و علی دشتی وینگری که در دفاع راست بازی کرده، در کنار کارگر جوان می‌توانند کار را به‌ویژه در بازی‌های بزرگ و حساس برای استقلال دربیاورند؟ این سؤالی است که کادر فنی استقلال به آن فکر کند!

دفاع چپ

شرایط استقلال در دفاع چپ به‌مراتب بدتر از راست است. استقلال در فصل گذشته ۴ دفاع چپ به نام‌های میلاد زکی پور،آرمین سهرابیان، میثم تیموری و امید نورافکن داشت و می‌توانست از خسرو حیدری هم در این پست بازی بگیرد، اما بازهم آن‌قدر در این سمت مشکلات و ضعف داشت که وینفرد شفر مجبور بود تغییرات و جابجایی‌های زیادی در این قسمت از تیمش داشته باشد.

جالب اینکه تیم‌ها هم برای ضربه زدن به استقلال به دفاع چپ آبی‌ها فشار می‌آوردند و اگر گل‌های خورده استقلال و خطراتی که روی دروازه این تیم ایجادشده ازجمله بازی برگشت حساس و سرنوشت‌ساز فصل گذشته با تراکتورسازی را مرور کنید بهتر متوجه این موضوع خواهید شد. جدا از بحث عملکرد دفاعی، در فاز هجومی هم هر وقت رقبا سمت راست استقلال را می‌بستند، خیالشان از بی‌خطر بودن جناح چپ راحت بود.

استقلال در این سمت فعلاً نه‌تنها تقویت نشده که ۳ بازیکن خودش را هم ازدست‌داده تا از قبل هم ناتوان‌تر و آسیب‌پذیرتر به نظر برسد. هرچند سیاوش یزدانی و عارف غلامی سابقه بازی در این پست رادارند اما بدوم تردید نمی‌توانند پاشنه آشیل سال‌های اخیر استقلال را پنهان کنند. کادر فنی استقلال به این خلأ بزرگ پی برده و می‌خواهد تا هرطور شده یک ورودی جدید در این قسمت از زمین داشته باشد.

چند بازیکن جوان ازجمله ابوالفضل جلالی بازیکن سایپا،ابوالفضل رزاق پور بازیکن پیکان و محمد آقاجان پور بازیکن پدیده که همگی بازیکن تیم ملی امید و سهمیه زیر ۲۳ سال هستند را مدنظر داشت که غیر از دفاع چپ جوان پیکان بقیه منتفی شده است.همچنین صحبت‌هایی از آمدن یک دفاع خارجی مطرح است، اما شاید درنهایت آن‌ها مجبور به بازگرداندن نورافکن شوند!

هافبک دفاعی

استقلال در فصل قبل روزبه چشمی، علی کریمی،فرشید باقری و امید نورافکن را به‌عنوان هافبک دفاعی در اختیار داشت. بااین‌وجود به دلیل آسیب‌دیدگی،حضور در اردوی تیم ملی،عدم آمادگی و محرومیت این بازیکنان بارها و بارها از این ناحیه ضربه خورد.بازی رفت با السد قطر در لیگ هجدهم و بازی برگشت با العین امارات در لیگ شانزدهم را به خاطر بیاورید. نسبت به فصل گذشته روزبه چشمی و امید نورافکن جداشده‌اند.

علی کریمی هم هنوز قراردادش را تمدید نکرده است. مسعود ریگی و فرشید باقری که هرلحظه ممکن است مصدوم شده و برای مدت طولانی غایب باشد تنها داشته‌های تخصصی استقلال در این پست هستند. آرش رضاوند،سیناخادم پور و عارف غلامی جوان‌هایی هستند که سابقه بازی در این پست سخت و حساس رادارند، اما بعید است آن‌ها یا بازیکنان دیگری که خارج از تخصص و توانایی‌هایشان در این پست به میدان رفته‌اند نمی‌توانند گزینه‌های اطمینان بخشی برای روزهای سخت باشند.

حتی اگر علی کریمی هم قراردادش را تمدید کند بازهم با یک هافبک دفاعی جدید و ۲ هافبک دفاعی نیم‌بند که هرلحظه ممکن است مصدوم شوند و دست استراماچونی را در پوست گردو بگذارند، نمی‌توان گفت کمربند آبی‌ها محکم و مطمئن است. حالا حساب کنید علی کریمی هم هنوز تمدید نکرده و آمدنش قطعی نیست. از سوی دیگر استقلال سهمیه لیگ برتری‌اش را سوزانده دیگر نمی‌تواند رضا اسدی را هم جذب کند! اینجا هم بازگشت احتمالی امید نورافکن می‌تواند تا حدود دغدغه‌های مرد ایتالیایی را برطرف کند. مانند ۳ پست قبلی، استقلال در اینجا هم به یک ورودی جدید خوب و باکیفیت نیاز مبرم دارد.

هافبک بازیساز

در اهمیت و نقش هافبک بازیساز فقط کافی است به لیگ‌های سیزدهم تا شانزدهم فکر کنید که استقلال بعد از جدایی مجتبی جباری به چه روزی افتاد و هرچقدر که هافبک و مهاجم خرید نتوانست زیبا بازی کند و دوباره قهرمان لیگ برتر شود. تا اینکه در لیگ هفدهم سرور جباروف را خرید و میانه میدان را به این ازبکستانی فاتح توپ طلا سپرد.بعد از جدایی جباری و تا فاصله آمدن آیاندا پاتوسی هم استقلال پرستاره در بحران دست‌وپا می‌زد.تجربه نشان داده استقلال بدون یک هافبک بازیساز توانا و مقتدر در میانه میدان که بتواند ریتم بازی تیم را کنترل کرده و برای مهاجمان و بازیکنان هجومی توپ بفرستد، آبی پوشان به هیچ کجا نمی‌رسند.

حتی اگر در سایر خطوط و قسمت‌ها لبریز از ستاره باشند و یک مربی بزرگ و بادانش روی نیمکتشان نشسته باشد. فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان هم نشان دادند به‌تنهایی از پس چنین مأموریت سنگین و سختی برنمی‌آیند. مدیران باشگاه به استراماچونی وعده جذب یک هافبک بازیساز خارجی با رزومه‌ای خوب و بهتر از پاتوسی داده‌اند. اسم‌های دهان‌پرکنی هم از لیگ‌های اروپایی شنیده می‌شود، اما فعلاً که خبری نیست و این شکاف بزرگ در بدنه استقلال به‌وضوح دیده می‌شود.

باید سرانجام این ضعف برطرف می‌شود یا مشکلات مالی و مسائل دیگر باعث خواهد شد تا مثل فصل گذشته کار از کار بگذرد و تازه یک بازیکن مناسب خارجی برای این قسمت جذب خواهد شد. دست‌کم فعلاً که خبری نیست!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو احتمالا یا با خودت مشکل داری یا مغزت تک کار میکنه
      اینجوری که تو نوشتی کلا انگار استقلال بازیکن نداره
      بس کن بابا
      این چه جور مطلب زدن و تحلیل کردنه
      برو مشکلات خانوادگیتو حل کن که روی کارت تاثیر نذاره

    • بدون نام

      این لیست استقلال به حول وقوه الهی هیچ وقت پرنمیشه لایه ازن ممکنه پربشه امالیست استقلال محاله پربشه پارسال 25خرید داشت کجان اونا؟؟

    • نه به اس اس تا ۱۴۰۰

      برترین ها کمتر کارشناسی کن؛ در مورد چیزایی هم که درست نمیدونی لازم نیست حرف مفت بزنی!

      کامنتمم تایید نکن؛ مهم اینه که من چیزی که میخاستم بگمو گفتم ...!

    • بدون نام

      چرا نظر منو نمیزارید

    • بدون نام

      هنوزم نیاز به بازیکن دارد! بابا چقدر نیاز دارد!میخواین سه تا تیم برتر دنیا را ادقام کنید باهم بدین استقلال شاید یه فرجی بشه

    • تاج کبیر آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی آسیا

      تیمی ک شانزده نفرش رفتن همینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج