۸۸۹۸۵۹
۹۸ نظر
۸۶۲۲
۹۸ نظر
۸۶۲۲
پ

همه هنرمندانی که از ایران مهاجرت کردند؛ از گلشیفته تا مزدک

حالا در اولین روز‌های مرداد، اما یک دفعه خبر رسید گزارشگر معمولا بی‌حاشیه و مودب فوتبال هم راهی انگلیس و تلویزیون ایران اینترنشنال شده است.

روزنامه جام‌جم - رویا سادات هاشمی: رفتن از میهن و مهاجرت به کشوری دیگر فی‌نفسه کار بدی نیست و نمی‌توان کسی را به این دلیل سرزنش کرد. منتها شیوه رفتن و چرایی مهاجرت چیزی است که معمولا محل بحث است. چند ماه قبل از انقلاب بود که مهاجرت یا به قولی فرار بعضی هنرمندان و آدم‌های مشهور از کشور کلید خورد. بعد از انقلاب و در دهه ۶۰ هم عده‌ای دیگر به این جماعت اضافه شدند که حالا از آن‌ها به عنوان لس‌آنجلس‌نشین یاد می‌شود.

افرادی که بعضی از آن‌ها در مصاحبه‌های اخیرشان به شرایط اسفبار سال‌های اول مهاجرت اشاره می‌کنند و بعضی هنوز که هنوز است رویای زندگی مرفه‌شان در ایران را دارند. بعد از این موج، تا سال‌ها دیگر خبر خاصی از جلای وطن و مهاجرت گروهی چهره‌های مشهور شنیده نمی‌شد. هر چند سال یک بار، اما خبر می‌رسید فلانی از ایران رفته و حالا در فلان شبکه رادیو یا تلویزیونی خارجی مشغول است. چهره‌هایی که بعضا در خود ایران هم خیلی شناخته‌شده نبودند و حالا بعد از گذشت سال‌ها از خاطره خیلی‌ها پاک شده‌اند.

اتفاقات سال ۸۸، دومین موج مهاجرت را این بار برای اصحاب رسانه رقم زد و شبکه‌های تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی و من و تو پر شدند از اغلب جوانانی که تا همین چند ماه قبلش در روزنامه‌ها و سایت‌های داخلی قلم می‌زدند. اوج گرفتن شبکه تلویزیونی جم در ترکیه، اما سومین موج مهاجرت با حضور هنرمندان بود و از آمریکا و انگلیس به همسایه شمال‌غربی رسید. اتفاقی که برای اغلب کسانی که راهی ترکیه شدند پایان شیرینی نداشت.

حالا در اولین روز‌های مرداد، اما یک دفعه خبر رسید گزارشگر معمولا بی‌حاشیه و مودب فوتبال هم راهی انگلیس و تلویزیون ایران اینترنشنال شده است. چیزی که شاید برای خیلی‌ها قابل تصور بود، اما هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد مزدک میرزایی روزی چنین تصمیمی بگیرد. انتخابی که می‌تواند او را در اوج پختگی حرفه‌ای خیلی زود به پایان نزدیک کند و باعث شود از آقای گزارشگر جز خاطره‌ای کدر برای ایرانی‌ها باقی نماند. این کدورت هم به دلیل مقصد اوست.

اوضاع مهاجران چطور است؟!

مهاجرت مزدک میرزایی و شایعه پیوستنش به شبکه خبری ایران اینترنشنال باعث شد نگاهی داشته باشیم به همه کسانی که در سال‌های اخیر رفتاری مشابه او داشته‌اند و حالا از خیلی‌هایشان دیگر خبری نیست.

مهاجرت مزدک میرزای را باید در دسته مهاجرت خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار داد. مزدک را احتمالا باید با افرادی مثل فرشید منافی، مهدی رستم‌پور و ده‌ها خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی، من و تو و حالا ایران اینترنشنال مقایسه کرد. نکته عجیب، اما همین آخری است. چرا کسی با کارنامه مزدک و رفتاری که همه از او به یاد دارند باید راضی شود به شبکه‌ای بپیوندد که حداقل از نظر حرفه‌ای هم در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد و فقط به لطف پول‌های بادآورده محمد بن سلمان سر پا ایستاده است. شاید جواب در همین جمله آخر باشد. پول! آن‌طور که منابع آگاه به ما گفته‌اند اوضاع زندگی خبرنگارانی که به‌ویژه بعد از سال ۸۸ به انگلیس و بی‌بی‌سی فارسی پیوستند چندان جالب نیست.

همه هنرمندانی که از ایران مهاجرت کردند؛ از گلشیفته تا مزدک

بی‌بی‌سی که یکی از قدیمی‌ترین و پر طمطراق‌ترین رسانه‌های جهان به شمار می‌رود با این شعار که ما به شما اعتبار می‌دهیم دستمزدی به مراتب پایین‌تر از دیگر شبکه‌ها به خبرنگاران و مجریان ایرانی می‌دهد. به گفته شاهدان، اغلب خبرنگاران ایرانی بی‌بی‌سی فارسی از رفاه حداقلی برخوردارند و خانه‌هایشان معمولا در محلات کم‌برخوردار لندن و در اندازه‌های بسیار کوچک است. خیلی از این افراد مجبور هستند در آپارتمان‌های ۳۰، ۴۰ متری حومه لندن و به صورت اشتراکی با دیگران زندگی کنند. این اتفاق وقتی ملموس‌تر می‌شود که بدانیم دستمزد سالانه یک خبرنگار ایرانی در بی‌بی‌سی فارسی در بهترین حالت حدود ۳۵ هزار پوند در سال است. یعنی تقریبا ماهانه کمتر از ۳۰۰۰ پوند و وقتی بدانیم اجاره ماهانه یک آپارتمان ۳۷ متری در لندن حدود هزار پوند است به شرایط نه چندان مطلوب زندگی خبرنگاران این شبکه پی می‌بریم. همین وضع بسیار معمولی هم سبب شد تا بعضی از این افراد ترجیح بدهند بی‌خیال اعتبار و کیفیت شوند و با دستمزدی که چند درصد بیشتر است راهی شبکه من و تو شوند. البته اینجا نباید از رادیو فردا غافل شد. شبکه‌ای که بعضی از گویندگان ایرانی را جذب خود کرد و، چون دفتر اصلی اش در کشور چک است و هزینه‌ها در این کشور به مراتب از لندن کمتر، اوضاع خبرنگاران ایرانی در آن بهتر از همکارانشان در بی‌بی‌سی فارسی است.

ورود شبکه ایران اینترنشنال به ماجرا، اما همه این معادلات را به هم زد. منابع آگاه می‌گویند اسکناس‌های نفتی عربستان به عنوان منبع تمام نشدنی بودجه این شبکه باعث شده تا خبرنگاران معمولی آن حقوق سالانه ۷۵ هزار پوندی (یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان) دریافت کنند! یعنی بیش از دو برابر بی‌بی‌سی فارسی و این یعنی همان پیشنهادی که خیلی‌ها نمی‌توانند رد کنند. دستمزد ماهانه ۶۲۵۰ پوندی در انگلستانی که خط فقر کمتر از ۲۰۰۰ پوند است یعنی یک زندگی با رفاه بالا که باعث کوچ گسترده خبرنگاران و مجریان بی‌بی‌فارسی، من و تو، رادیو فردا و خیلی‌های دیگر به ایران اینترنشنال شده و حالا مزدک میرزایی آخرین کسی است که نتوانسته به آن نه بگوید. کسی که تا همین چند وقت پیش با هر گل تیم ملی فریاد می‌زد و رگ گردنش از باخت مقابل عربستان باد می‌کرد. انگار پول توانسته همه این‌ها را از یاد مزدک ببرد و او هم طعمه وسوسه‌های مالی بن سلمان شده است.

«حتی دلار‌های سعودی هم نتوانست برای عربستان کاری بکند» شاید موقعی که مزدک میرزایی در افتتاحیه جام‌جهانی روسیه این جمله را با تب و تاب می‌گفت هیچ‌کدام از ما فکرش را نمی‌کردیم که حدود یک سال بعد بخواهیم با یکدیگر درباره احتمال پیوستن یا نپیوستن این گزارشگر ورزشی به شبکه ایران اینترنشنال حرف بزنیم. شبکه‌ای که دقیقا بودجه آن به صورت مستقیم از دلار‌های جیب آل‌سعود تامین می‌شود. موضوعی که هنوز هم بعد از گذشت چند روز خیلی‌ها در انتظار تایید یا تکذیب رسمی آن هستند و حالا رفته رفته بعد از گذشت چند روز این واکنش نشان ندادن‌ها و سکوت مزدک میرزایی است که به صحت بیشتر این خبر دامن می‌زند. خبری که حکایت از سفر بی‌بازگشت این گزارشگر تلویزیونی به لندن را دارد. این اتفاق بهانه‌ای شد تا سراغ چهره‌هایی برویم که طی این سال‌ها به امید موفقیت‌های کاری در شبکه‌های آن‌ور آبی برای همیشه از ایران رفتند. هنرمندانی که شاید برایمان جالب باشد بدانیم که به چه سرنوشتی دچار شده‌اند یا اصلا توانسته‌اند درصدی از موفقیت‌هایی را که در وطن داشته‌اند خارج از مرز‌های ایران هم تکرار کنند؟

گلشیفته فراهانی

همه هنرمندانی که از ایران مهاجرت کردند؛ از گلشیفته تا مزدک

با فیلم «درخت گلابی» به کارگردانی داریوش مهرجویی به سینمای ایران معرفی شد. او درسال ۸۷ دست به تصمیم عجیبی زد که در زمان خودش حسابی خبرساز شد. آن هم مهاجرت گلشیفته به هالیوود برای همبازی شدن با لئوناردو دی‌کاپریو برای چند سکانس کوتاه در فیلم «ریدلی اسکات» بود که در نهایت منجر به ترک همیشگی این بازیگر از ایران شد. ازهمان ابتدا خیلی‌ها تصور می‌کردند حضور گلشیفته فراهانی در هالیوود حتما روزگار پررونقی را به لحاظ سینمایی برای این بازیگر ایرانی رقم خواهد زد، اما بعد از گذشت چند سال به جای آثار سینمایی، حاشیه‌هایی مثل برهنگی و عکس گرفتن کنار ستاره‌های هالیوود بود که اسم او را بین مردم سرزبان‌ها می‌انداخت.

حالا چیزی نزدیک به ۱۱ سال از مهاجرت گلشیفته فراهانی از ایران گذشته؛ بازیگری که پیش از این در ایران بازی در نقش‌های اصلی با کارگردان‌های نام آشنا را تجربه می‌کرد، طی این ده سال ترجیح داد تا عمر بازیگری اش را در کار‌های نه چندان موفق و کوتاه سینمای هالیوود صرف کند. بازیگری که بسیاری از اهالی سینما درباره او معتقدند که اگر مسیر هنری اش را در ایران ادامه می‌داد، احتمالا کارنامه پربارتری را به لحاظ هنری از خودش بر جای می‌گذاشت.

رامسین، پردیس، چکامه و دیگران

همه هنرمندانی که از ایران مهاجرت کردند؛ از گلشیفته تا مزدک

همین چند سال پیش بود که موج مهاجرت بازیگران تلویزیونی به شبکه فارسی زبان جم در ترکیه قوت گرفت. از رابعه اسکویی گرفته تا چکامه چمن‌ماه، پردیس افکاری و رامسین کبریتی که هرکدام از چهره‌های شناخته شده تلویزیون به شمار می‌رفتند. تب مهاجرتی که عده زیادی علت آن را بیکاری و مشکلات مالی عنوان کردند؛ برای همین شبکه جم‌تی‌وی که قرار بود آینده بهتری را به لحاظ کاری برای این بازیگران ترک وطن کرده رقم بزند روز‌های چندان روشنی را پیش رویشان نگذاشت.

تا جایی که تب و تاب این اتفاق بعد از ساخت چند برنامه تلویزیونی فروکش کرد و دیگر اثری از حضور پررنگ آن‌ها در این شبکه نبود. در نهایت کار به جایی رسید که حتی زمزمه درخواست تعدادی از آن‌ها برای بازگشت به ایران نیز از گوشه و کنار شنیده شد.

مهدی مظلومی

همه هنرمندانی که از ایران مهاجرت کردند؛ از گلشیفته تا مزدک

مجموعه «بدون شرح» و «زندگی به شرط خنده» از معروف‌ترین سریال‌هایی بود که مهدی مظلومی در ایران کارگردانی آن را به عهده داشت. مظلومی هم جزو آن دسته از افرادی بود که این بار در قالب کارگردان تصمیم گرفت ایران را به مقصد ترکیه برای ساخت سریال در شبکه جم‌تی‌وی ترک کند. او بعد از این رفتن در صفحه اینستاگرامش نوشت: «من فیلمسازم پس هر کجای این جهان بتوانم فیلم می‌سازم ... برای من حرفی که می‌زنم مهم است و کسانی که فضای آزاد برای حرف زدن فراهم می‌کنند.»، اما مظلومی با وجود ساختن چند مجموعه در این شبکه تلویزیونی و حتی ساخت سریالی به نام «شهرقشنگ» که نام آن را هم از سریال «بدون شرح» در ایران وام گرفته بود نه تنها به پیشرفتی دست پیدا نکرد که حتی ساخت این مجموعه‌ها به لحاظ کیفیت نیز برایش یک پسرفت محسوب می‌شد.

صدف طاهریان

همه هنرمندانی که از ایران مهاجرت کردند؛ از گلشیفته تا مزدک

سال ۹۴ بود که انتشار یک فیلم در فضای خبری حسابی سر و صدا کرد و رسانه‌ها به‌واسطه آن اعلام کردند که یک بازیگر ایرانی به نام «صدف طاهریان» برای پیوستن به شبکه جم از کشور خارج شده بازیگری که نه فقط مردم عادی که حتی اهالی فرهنگ و رسانه هم اسم او را تا به حال نشنیده بودند. بعد‌ها کاشف به عمل آمد که این خانم به اصطلاح بازیگر جز تجربه یکی دو نقش کوتاه در چند فیلم سینمایی تجربه چندان دیگری در سینمای ایران نداشته است. نکته تعجب برانگیز ماجرا اینجاست شخصیتی که علت رفتنش از ایران را فساد در سینمای ایران اعلام کرده بود حالا به جای بازیگری، به خاطر عکس‌های برهنه جلوی دوربین بین کاربران فضای مجازی شناخته می‌شود.

مهدی رستم‌پور

همه هنرمندانی که از ایران مهاجرت کردند؛ از گلشیفته تا مزدک

اهالی ورزش او را به واسطه گزارش‌های ورزشی‌اش در شبکه خبر، رادیو ورزش و شبکه جام‌جم می‌شناسند. خبرنگاری که سال ۲۰۰۹ بعد از اعزام به مسابقات جهانی کشتی در دانمارک به کشور بازنگشت و از همان جا در خواست پناهندگی داد. رستم‌پور که روزی به عنوان تحلیلگر در مطبوعات ایران قلم می‌زد و در شبکه‌های مختلف تلویزیون مشغول به کار بود بعد از مهاجرت به عنوان خبرنگار آزاد با شبکه‌هایی مثل رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی همکاری می‌کند. او که زمانی امید می‌رفت جزو گزارشگران خوب ورزشی به ویژه در عرصه کشتی باشد سودای خارج از کشور به سرش زد و شد آن چه که شد!

کامران ملک‌مطیعی

همه هنرمندانی که از ایران مهاجرت کردند؛ از گلشیفته تا مزدک

بیشتر ما او را با نقش «دکتر» در سریال زیرآسمان شهر می‌شناسیم، سریال نود شبی که در زمان خودش حسابی گل کرد آنقدر که مردم هنوز هم بعد از گذشت قریب به ۲۰ سال شخصیت‌ها و تکه کلام‌های او را خوب به‌یاد دارند. غیر از این ملک مطیعی در مجموعه‌های پرطرفداری مثل «پهلوان نمی‌میرند» و «قطار ابدی» نیز در تلویزیون بازی کرده بود. او در ایران کنار بازیگری کار اجرا و گویندگی را هم تجربه می‌کرد، اما در اوایل دهه ۸۰ تصمیم به مهاجرت گرفت و در رادیو فردا مشغول به کار شد. اما این روز‌ها کمتر کسی از بین مردم وکوچه بازار از کار‌های او در آمریکا خبر دارد و هنوز هم بیشتر مردم کامران ملک‌مطیعی را با سریال‌های تلویزیونی‌اش در داخل ایران به‌یاد می‌آورند.

محمد حسینی

همه هنرمندانی که از ایران مهاجرت کردند؛ از گلشیفته تا مزدک

او معروف‌ترین چهره تلویزیونی بود که رفتنش سر و صدای زیادی کرد. کسی که مردم او را به‌واسطه اجرا‌های دونفره‌اش با کاظم احمدزاده خوب به‌یاد دارند. از شب بخیر تهران گرفته تا مسابقه بزرگ، مهتاب، سیمرغ و... اواخر دهه ۸۰ سید محمد حسینی درست در دوران اوج کاری‌اش در تلویزیون ایران و زمانی که به عنوان گرانقیمت‌ترین مجری صدا و سیما شناخته می‌شد از کشور رفت و با مهاجرت به آمریکا در برنامه‌های ماهواره‌ای مشغول به کار شد.

این در حالی بود که او با وجود نداشتن چارچوب و خط قرمز‌های مرسوم هم هرگز نتوانست حتی ذره‌ای از محبوبیت‌ها و موفقیت‌هایی را که در داخل کشور به دست آورده بود، تکرار کند. تا جایی که حرف‌های تند و تیز سیاسی هم در این زمینه کمک چندانی به حسینی نکرد؛ حتی اجرا‌های او رفته رفته رنگ و بوی جنون به خود گرفت. حسینی آنقدر رنگ عوض کرد که طی یکی دو سال گذشته با ساخت برنامه‌ای از مردم می‌خواست که دست به آشوب بزنند و اماکن عمومی و مذهبی مثل مساجد را به آتش بکشند.

رابعه اسکویی

همه هنرمندانی که از ایران مهاجرت کردند؛ از گلشیفته تا مزدک

او یکی از کسانی است که بعد از رفتن به شبکه جم مدت زمان زیاد طول نکشید که از این مهاجرت صراحتا ابراز پشیمانی کرد و گفت که قصد بازگشت به ایران را دارد تا جایی که اسکویی رفتنش به شبکه جم را یک دیوانگی بزرگ خواند. رفتنی که خودش علت آن را مشکلات مالی و بیکاری عنوان کرد. اسکویی سال گذشته به ایران برگشت و با بازی در سریال گاندو مجددا فعالیتش را در ایران آغاز کرد.

علی زندی‌فر

همه هنرمندانی که از ایران مهاجرت کردند؛ از گلشیفته تا مزدک

چهره او را با گویندگی پای ثابت اخبار جوانه‌ها به خاطر داریم. کسی که بعدتر تک و توک در اخبار ورزشی و برنامه‌های تلویزیونی شبکه سه تلویزیونی هم دیده شد. زندی فر هرچند در ایران هم چندان چهره شناخته‌شده‌ای نبود، اما دو سه سال پیش بود از ایران مهاجرت کرد و به آمریکا رفت تا در کنار محمد حسینی و اجرای «رادیو پستو» طعم تلخ شکست در حوزه رسانه را تجربه کند.

فرشید منافی

همه هنرمندانی که از ایران مهاجرت کردند؛ از گلشیفته تا مزدک

مخاطبان پر و پاقرص رادیو جوان قطعا با برنامه‌های فرشید منافی خاطرات زیادی دارند. کسی که با برنامه روی خط جوانی آنقدر هوادار پیدا کرد که خیلی‌ها معتقد بودند طرفداران برنامه منافی از لحاظ تعداد شنونده حتی به مخاطبان تلویزیونی هم پهلو می‌زند. اما منافی هم مثل سید محمد حسینی در دوران اوج فعالیت‌های کاری‌اش از ایران رفت تا در رادیو فردا مشغول به کار شود. او در حال حاضر در برنامه «رادیو پس‌فردا» مشغول به کار است و خیلی از کارشناسان این حوزه بر این باورند که فرشید منافی هم با وجود استعداد بالایش در زمینه اجرا و گویندگی هیچ‌وقت نتوانست در جذب مخاطب موفق عمل کند.

حنانه شهشهانی

همه هنرمندانی که از ایران مهاجرت کردند؛ از گلشیفته تا مزدک

خیلی‌ها دورترین تصویری که از حنانه شهشهانی در ذهنشان دارند به سریال تلویزیونی «یک مشت پر عقاب» برمی‌گردد. بازیگری که در سریال‌های پرطرفداری مثل «ترانه مادری» ایفای نقش کرد و به دنبال آن در ذهن مخاطبان تلویزیونی به یک چهره آشنا تبدیل شد. اما مهم‌ترین اثری که خیلی هایمان از شهشهانی به خاطر داریم مربوط به سریال «کلاه پهلوی» است. مجموعه‌ای درباره کشف حجاب دوران رضا شاه در ایران.

اثری که اتفاقا به خاطر موضوعی که داشت خبر مهاجرت و کشف حجاب شهشهانی را حسابی پررنگ کرد و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. خبر رفتن شهشهانی از ایران با شایعه بازیگری برای شبکه جم همراه شد که خود او آن را تکذیب کرد. شهشهانی این روز‌ها با وجود نوشتن عنوان بازیگر، بالای صفحه شخصی‌اش بیشتر به عنوان یک مدل با لباس‌های نیمه‌برهنه در فضای مجازی شناخته می‌شود تا یک هنرپیشه.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اکثریتشون سیاهی لشگر بودند.چرا بیخودی داستان های طویل می سازید از مهاجرت یه مشت درپیتی؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خوبی

      • بدون نام

        خدا رو شکر که رفتند

      • بدون نام

        چقدر این شبکه ها مزخرفند که دنبال بازیگران و مجریان درپیت ایران هستند

      • ظلم = زوال

        خخخخ حرص نخور واسه بچه ضرر داره
        تو چرا آتیشششش گرفتی

      • بدون نام

        هنرمند:))) زارت

      • بدون نام

        ااااا عمو جون تو از کجا فهمیدی اینا درپیت هستن.زشته اگه ام اشتباهی کرده باشن صددرصد تاوانشم پس دادن و هیچ آسیبی ام به تو و امثاا تو نزدن پس خوب نیست همینجوری الکی به اینو اون صفت های زشت بچسبونیم.البته شاید خودت خیلی آدم حسابی هستی که آدما به چشمت درپیت میان.یه خورده ام ماها آدم باشیم بد نیست

      • با شعور باشیم

        از کجا فهمیدی اینا درپیت هستن حالا.یه خورده شعور داشته باشی میفهمی که اینا ارث پدرتو که نخوردن رفتن.و بازم اگه شعور داشتی میفهمیدی که نباید با کسی که هیچ ضرر و آسیبی بهت نرسونده بی احترامی کنی و اینکه سعی کن به جای توهین کردن یه خورده دنبال شعور بگردی برای خودت

      • بدون نام

        بنظرم دیگه رفتن رابعه رو به یاد نیارید چون الان اینجاس

      • بدون نام

        همین که موفق شدن ازین جا برن بازی دو سر برد واسشوون...بفهم

      • بدون نام

        در پیتی شما بو گندو ها هستین که دنیا ازتون نفرت داره

      • بدون نام

        سیاهی لشگر که چه عرض کنم بازم به سیاهی لشگر!
        این جماعت آبروشون رو از بین بردن و دستور به اتش کشیدن مساجد رو هم دادن تا شاید به ذره ای پول برسن ولی به هیچ جا نرسیدن

      • بدون نام

        در پیت تویی که چون نتونستی خودت بری از حسادت به بقیه عنوان زشت میدی

    • بدون نام

      چه متن پر از حسادتی!!!!!اره همه که رفتن شکست خوردن و بدبخت و اجاره نشینن فقط شما خوشبختین که هرروز میزنن تو سرتون !!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همشون یه زندگی نرمال دارن و در رفاه حال نیکنن.گور مدر دلار ۱۱ توننی

      • بدون نام

        حسودي نيست! واقعا جاي تاسفه كه ايران وضعيتش جوريه كه فرزندانش مجبورند تركش كنند و همه چي رو در اون طرف كرزها از نو شروع كنند

      • ali

        میگه با دو هزار پوند باقیمونده نمیتونن زندگی کنن

      • بدون نام

        اینها بازیگر و سلبریتی هستن و باید با هم قشر خودشون تو ایران مقایسه اشون کرد. الان سلبریتی های زن و مرد مجرد هم خونه های بزرگ تو لوکس ترین مجتمع ها دارن تو ایران... ولی اینا به یه خونه 30 متری اندازه یه اتاق مجبورن رضایت بدن تو کشور غریب

    • بدون نام

      کسی که این متن رو نوشته اگر برای خودش شرایط کاری پیش بیاد حاضره سینه خیز تا لندن بره!!!!!!اونایی که رفتن ترکیه مثل رابعه اسکویی یا امثالش رفتن دنبال کار شما هم هرجا بهت پیشنهاد کار بدن میری همونجا!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایولا دمت گرم دقیقا اگه به نگارنده همین مطلبم پیشنهاد کار تو آمریکا یا انگلیس یا حتی بنگلادشم بدن با پای پیاده ام شده تا اونجا میره.یکی نیست بگه به تو چه آخه اون شبکه با پول کی راه اندازی شده همچین میگه با پول های باد اورده بن سلمان انگار پول پدرشو بال کشیدن.ایرانم میتونه چهارتا شبکه بیشتر راه بندازه پول بیشتری به کارمنداش بده و مقابله به مثل کنه جلوی امثال این یارو بن سلمان

      • بدون نام

        بحث پیشنهاد کار از خارج فرق داره با پناهندگی و برهنگی!!
        الان بازیگر های فراوانی هستن که میرن کشورهای خارجی چند تا فیلم بازی میکنن و برمیگردن ایران، ولی متاسفانه برترین ها درست توضیح نداد که اینها حالت پناهنده دارن نه مهاجر!

    • بدون نام

      تورگشون خون ایرانی نیست بزار گورشونو گم کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی میگی فقط تو رگ تو خون ایرانیه.همین تویی که دم از ایرانی بودن میزنی یه پیشنهاد کار از آنگولام برات بیاد سینه خیز تا مقصدت میری.انقد الکی لفظ نیاید انقد لب و دهن نباشید.انقدم نژادپرست نباشیم.انگار کسایی که فقط خون ایرانی دارن آدم هستن و حق زندگی کردن دارن و اینکه انقدم احمق نباشیم

      • بدون نام

        شما پاسخ دهده اول ایرانی خودت ثابت کن و از دشمنان ایران پول نگیر بعد افاضه کن

    • بدون نام

      هفت ساله از حنانه شهشهانی همین یه مدل عکس با شال پلنگی هست . چندتا فیلم بازی کرد بعدم رفت دنبال زندگیش دیگه رسانه ها ولش نمیکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همینو بگو طرف رفته دنبال زندگیش کاری ام به کار اینا ندارن اینا پیگیرن که طرف وقتی عکس میگیره برهنس یا نه

    • نسیم

      در مورد دستمزد مجریها در خارج از کشور لطفا بدون منبع موث اطلاعات غلط پخش نکنید.
      حقوقها خیلی بالاتر از این حرفاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودشون میگن سرمون کلاه رفته و امکاناتی که تو ایران داشتیم رو دیگه نداریم تو خارج

    • بدون نام

      ارث پدرتون رو خوردن؟ رفتن که رفتن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همینو بگو

    • بدون نام

      70 % این افرادی که نام بردین تو کارشون افراد موفقی شدن
      اصلا گیریم که موفق هم نشن. زندگی تو بهشت اروپا رو با جهنم ایران مقایسه میکنی؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر کی موقعیتش فراهم بشه می‌ره .چند سال مگه عمر مفید آدمه که تو این جهنم دره به فنا بده .مزدک میترکونه.

      • بدون نام

        70 درصد موفق شدن؟!!! حدود 90 درصدشون خودشون اعتراف کردن که وجود همه حرف های سیاسی و کارهای غیر مذهبی و برهنگی هایی که انجام دادیم بعد پناهندگی بازم اوضاعمون خرابه

      • بدون نام

        توهم برو لیاقت ایرانو نداری

    • بدون نام

      آنقدر استعداد کشف نشده داریم که مثل آب خوردن جاشون پر میشه ،منتها کسی نیست شناسایی کنه و میدون بده بهشون ،ما ایرانیها فقط بلدیم بزنیم تو سر هم .

      ابوطالب و قیاسی و ...... فقط چندتا ش اند .

      اینهمه کلاس بازیگری پس چکار می کنند ؟؟؟؟

      منتها آخرش همه سرزمین موعود رو غرب می دانند .

    • علی

      امید آهنگر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا رانبد جوان نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • پوریا

      چرا از خواننده هااا نگذاشتین اونا هنرمند نیستن

    • پوریا

      بعدشم جو الکی نده گلشیفته اونجا کلی موفقیت و با کارگردانای بزرگ دنیا کنار بهترین بازیگرای دنیا بازی کرد که سوپر استار های به مثل استار از لحاظ خودشون ارزوشونه با این کارگردان ها بازیگرا یه عکس داشته باشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لابد سقف خواسته های امثال تو بازی دو دقیقه ای در فیلمهای هالیوودی یا عکس گرفتن کنار بازیگرهای مشهوره.گلشیفته هیچ بازی خوبی و هیچ فیلم شاخصی اون ور نداره

      • نیروانا

        اهان اون وقت موفقیت از نظر شما ینی...نمایی؟؟!!اره دیگه!
        شما اون دست سیب زمینی های بیغیرتی ک از طرز فکرت کاملا مشخصه زیر دست چجور خونواده ای بزرگ شدی و پاش برسه خواعر مادرتو حواله اجنبی ها میکنی!!حتما توعم ارزو داری خواهر مادرت با اون کارگردانا کار کنن و افتخارش نصیبت بشه!!!!

      • بدون نام

        به نیروانا
        چرا چرت و پرت میگی آخه یجوری میگی کارگردانای اونجوری انگار ارث باباتو خوردن اینقدر یه هنرمند پیشرفت می‌کنه چرا میسوزید

      • به ۱۷:۱۶

        هرکسی حاضره ۲۰ دقیقه تو لالیگا بازی کنه تا تو لیگ دسته سه فیلیپین فیکس باشه

      • بدون نام

        نقش فاحشه بازی کردن تو فیلم های سینمای افغانستان و با بازیگر و کارگردان های افغانی اونم به عنوان بلندتربن نقشی که بهش پیشنهاد شده! به نظرتون موفقیته یا حقارت؟!!!

      • بدون نام

        بدبخت گلشیفته فراهانی تو ایران تو فیلمهای مهم سینمایی نقش اول بود رفت خارج تو هر کشوری رفت با اینکه کلی خودش رو برهنه و بی آبرو کرد و رقصید و از فساد و فحشا هر کار خواستن ازش کرد بازم فیلم و نقش درست و حسابی بهش اجازه ندادن بازی کنه!!!

    • بدون نام

      خبرنگارا اشتباه میکنن ویلاهاشونو تو شمال تهران ول میکنن میرن توی یه خونه40 متری زندگی میکنن

    • امین

      چفت و بست های عقیدتی بیشترین عامل کوچ افراد به خارج کشور تا مسائل مادی بیخودی به همه انگ رفتن بخاطر مادیات و پول رو نزنین.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم چفت و بست عقیدتی؟ تو ایران آزادی فراوان هست مخصوصا سلبریتی ها هر غلطی میخوان میکنن. به خاطر وعده های رنگارنگ شبکه های ضدایرانی پناهنده میشن میرن اونجا بعد میبینن همش دروغ بود و روشون دیگه نمیشه برگردن

    • بدون نام

      به درک . برن همون جایی که آب آفتابه رفت...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو مواظب خودت باش، وقتی سیفون رو بکشن، که میکشن، تو هم میری

    • بدون نام

      به قول استاد کیارستمی درختی که از ریشه در بیاورید و در جای دیگر بخواهید بکارید دیگر پا نخواهد گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه زمستون در بیاری جای دیگه بکاری در میاد خسته

      • ...

        گفتند درخت نگفتند آدم

      • بدون نام

        خود کیارستمی ایران نبود

    • بدون نام

      ان شاالله مردم سرزمینم در هرجای جهان ک باشند،خوشبخت و خوشحال و عاقبت بخیر باشند

    • مریم ب

      جالبه اسم کسی مثل صدف طاهریان بود ولی کسی مثل بهروز وثوقی نبود، خدایا شکرت معنی هنرمندم فهمیدیم

      پاسخ ها

      • ....

        مثلا لعیا زنگنه که خارجه
        مثلا ایرج طهماسب
        اینا که اونجا زندگی میکنند
        یعنی ترک وطن نکردن؟

    • امیر

      بهترین تصمیم رو گرفتن

    • بدون نام

      هرکی رفت کار خوبی کرد رفت
      تو ایران هرچی سگدو بزنی غیر بدبختی و عقب موندگی چیزی گیرت نمیاد

    • بهناز

      من طرفدار هرروزی مطالبتونم اما گاهی میگم آیا به بعضی چیزایی که می نویسین اعتقادم دارین ؟؟

    • بدون نام

      خدا کنه همه زنهای فاسد مثل گلشیفته وغیره از ایران برن گم شن

      پاسخ ها

      • ماهورا

        تا برداشت جنابعالی از فساد چی باشه

      • بدون نام

        فاسد خودتی و هفت جد و آبادت

      • بدون نام

        خفه پلشت چرا چرت میگی

    • حمید مشهدی

      نتیجه اینکه هر کی رفت بدبخت شد و ما که نرفتیم موندیم با این حجم از خوشبختی چکار بکنیم. ممنون از جام جم که ما رو ارشاد کرد. خر خودتی.

    • بدون نام

      اغلب کسانی که میرن حالا چه سرشناس باشن یا نباشن تمایلی به بازگشت ندارن حتی اگر شرایط اونجا خیلی هم سخت باشه

    • اسی

      آره دیگه هر کی رفته بدبخت شده فقط شماها خوبید ...
      صد رحمت به صدا و سیما
      نشریه زرد

    • بدون نام

      فقط بلدید نقد کنید . چرا علت مهاجرت نمیگید. چرا نمیگید آدمهای با استعداد به جای اینکه ازشون حمایت بشه با ممنوع کاری و ........ وادار به مهاجرت میشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا با استعداد بودن؟!!!

    • L.kh

      شادمهر عقیلی از مهمتریناشونه

    • بدون نام

      میترا حجار هم رفت ولی برگشت مثل اسکویی تحویلش نگرفتن برگشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ کدومشون رو تحویل نگرفتن ولی آفرین به رابعه اسکویی که با جسارت از وعده های دروغ شبکه های ضدایرانی پرده برداشت و گفت که فریب خورده ولی پشیمانه و عذرخواهی کرد و برگشت

    • بدون نام

      فارس زبان یعنی همین بد بخت و در به در و غاشق فساد

    • بدون نام

      همشون از رفتنشون پشیمونن

    • larten

      الان نوشتی همشون بدبخت شدن

      به نظر شما امثال ابی و داریوش و شادمهر که تو بورلی هیلز زندگی میکنن بدبختن یا ما که تو ایرانیم؟

    • بدون نام

      چشمت روشن

    • بدون نام

      ازچکامه هیچی ننوشتی

    • بدون نام

      حالا اينا رفتن تو چرا اينجوري اتيش گرفتي ؟

    • بدون نام

      اتفاقأ کار کردن برای صدا و سیمای این رژیم یعنی خیانت به ایران و الا هرجای دیگه دنیا میشود ایرانی بود و به نام بلندش خدمت کرد و عشق ورزید مگر در صداو سیمای ایران ستیز این رژیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر کنم شهروند اسرائیل یا عربستان هستی

    • بدون نام

      برن به درک
      یه آشغال کمتر ایرانی آبادتر

    • نازی

      فلامک جنیدی- روناک یونسی -پردیس افکاری-فخری خوروش و... اینام هستن

    • بدون نام

      دخترایی که با نظرات همه مخالفن و از صبح تا شب زیره این پست نشستن که فقط جوابه مخاطبا رو بدن که خوب کردن رفتن خارج ال کردن بل کردن لخت کردن .همونایی هستن که آرزوشونه حتی اگه شده برن افغانستانو سوریه ولی لخت بگردن بیچاره های عقده ای این لخت شدنو برهنگی برای شما دخترا چی داره که خودتونو پاره میکنید براش کمتر حرص بخورین از بی شوهریه همش طفلیا دلم براشون میسوزه قشره بدبخت بیچاره ان دخترای ایرانی الان صد نفر از حرصشون میان برا جواب دادن سوختین نه؟

    • لیلا

      نویسنده محترم چند میگیری چرت بنویسی؟؟؟اینقدر شجاعت داشته باش ک بتونی حقیقت رو عنوان کنی ن اون چیزی ک بهت دیکته شده.این چ جور قلم زدنه!!!نمیگیم همه کسانی ک رفتن خیلی پیشرفت داشتن اما حقیقت اینه اونی ک پتانسیل و استعداد لازم رو داشته باشه حتما ب جایگاهی ک دوست داره میرسه،همان طور ک خیلی ها رسیدن و شما شجاعت اشاره ب انها را نداشتید.

    • بدون نام

      ببینید چکار کردید که ملت به قول خودتون با کمترین امکانات حاصرن کشورشونو ترک کنن...به امیو روزی که وطن مان جایی امن برای همه قشرهای نردم باشه

    • دیانا

      تتلو شادمهر عقیلی باید اینا رو بنویسید که واقعا هنرمندن نه ذرعبه اسکویی ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شادمهر جزو رقاصه مطربهاست نه هنرمند و بازیگرا

    • بدون نام

      عزیزم ی اسطوره هست بنام شادمهر یادت رفت بگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسطوره فساد و رقاصی؟!

    • علیرضا

      رابعه اسکویی !!! چیش خوش خود کنیم ؟ نه قیاقه داشت نه هیکل ! عووووق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استعداد بازیگری مهمه نه قیافه

    • بدون نام

      این جماعتی که گفتین اون چیزی که ما ازشون دیدیم بعد پناهندگی به شبکه های ضدایرانی رو به هر کاری آوردن تا شاید بتونن پولدار و موفق بشن ولی نشدن! زنهاشون از برهنگی تا رقاصی و مردهاشون از تندروی سیاسی تا کفر به خدا هر کار کردن دین و آبروشونو فروختن ولی بازم به جایی نرسیدن!

    • بدون نام

      دلم از رفتن مزدک گرفت

    • ترجیحا بینام

      چرا ما آدما سرمون تو زندگیه بقیه اس ؟؟؟؟ چرا نمیخواییم اینو باور کنیم که این فرصتی که بهمون داده شده واسه زندگی انقدر کوتاه و با ارزشه که اصلا وقتمونو صرف بقیه چیزایی که مربوط به ما نمیشه نکنیم ... و از همه مهمتر اینو بدونیم که هر کسی رو تو گور خودش میخوابونن .. چه خوب باشیم چه بد ... پس بهتره هر کجای این کره خاکی زندگی میکنیم انسان باشیم و انسانیت رو در پیش بگیریم

    • mohammad saeedi

      به نظرم به این راحتی نمیشه درمورد هنرمندان سریع و راحت قضاوت کرد . برای مثال چرا شادمهر عقیلی که پنج سال تو ایران خوانندگی می کرد و طرفداران زیادی هم داشت از ایران رفت ؟ چون انقدر سخت مجوز میدن و سخت پول درمیارن مجبور به مهاجرت از کشورش میشه و گرنه هیچ کسی بدش نمیاد تو کشور خودش خوانندگی کنه . اینم باید در نظر بگیریم

    • بدون نام

      هرکی رفت ب درک هرکس ام موند سرش رو بندازه زیر فکر نون شبش باشه. اونیم ک آرزو بدله تا آخر عمرش میسوزه .

    • محمد

      هرکسی مسئول اعمال و رفتار و کردار خودش است با افترا و غیبت به افراد نمیتوانیم آنها را در زمره آنسانهای بد قرار داد پس باید موشکافی کرد که ایراد از کجا بوده که اونقدر عرصه به یک فرد تنگ بشود و مجبور به مهاجرت بشوند که البته باز هم به کسی ارتباطی پیدا نمیکند بیشتر اونهایی که به افراد انگ و تهمت میزنند چه درشت وچه ناروا باشددر پیشگاه خداوند جوابگویندحالا اگر یکی رفت باید داد و بیداد کرد تو هم اگر موقعیت رو داشتی شاید میرفتی پس سرک درزندگی مردم نکشیم

    • بدون نام

      وااای خدا...
      چقدر توهین به هم میکنیم. به نظر من مطلب نوشته شده فارغ از اینکه چند درصدش واقعیت داره، جوری عنوان شده که مخاطب باورش نمیکنه. نمبشه همه رو شکست خورده توصیف کرد.
      ولی من فکر میکنم وطن آدم مثل خونواده آدمه. هرچقدرم مشکل و سختی و اختلاف توش باشه باید پاش ایستاد و واسه بهتر شدن اوضاعش تلاش کرد. حالا اگر کسی واقعا مجبوره ترک وطن کنه حرفی نیست، ولی اینکه فقط به فکر خودمون باشیم نه آینده سرزمینمون زیبا نیست...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج