۸۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

راهكارهاي ساده و به درد بخور

فوت و فن منجمد كردن خانواده‌هاي مختلف سبزي

اگر دغدغه‌هاي زندگي فرصت استفاده از سبزي‌هاي تازه را به شما نمي‌دهد و بايد از سبزي‌هاي منجمد استفاده كنيد‌؛ بهتر است راه و رسم درست منجمد‌كردن سبزي را بدانيد.

فوت و فن منجمد كردن خانواده‌هاي مختلف سبزي

راهكارهاي ساده و به درد بخور

فوت و فن منجمد كردن خانواده ‌ هاي مختلف سبزي

اگر دغدغه ‌ هاي زندگي فرصت استفاده از سبزي ‌ هاي تازه را به شما نمي ‌ دهد و بايد از سبزي ‌ هاي منجمد استفاده كنيد ‌ ؛ بهتر است راه و رسم درست منجمد ‌ كردن سبزي را بدانيد:

چغندر: براي منجمد كردن چغندر ابتدا آن را بپزيد. چغندر را درسته پخته و سر و ته آن را نگيريد زيرا برش دادن چغندر، سبب مي ‌ شود رنگ قرمز آن هنگام پخت، خارج و مزه آن تغيير كند. چغندر را مي ‌ توان به روش ‌ هاي زير پخت:

در آب جوش و روي گاز، در فر و در مايكروفر. براي پختن در آب، مي ‌ توانيد آن را در آب جوش بگذاريد، طوري كه آب روي آن را بپوشاند سپس حدود 50 دقيقه آن را روي حرارت قرار دهيد. اگر چغندر بزرگ بود اين زمان را بيشتر كنيد. به ‌ منظور پختن در فر، فر را با حرارت ۱۵۰ درجه سانتي ‌ گراد گرم كنيد. چغندرها را دانه ‌ دانه در كاغذ فويل بپيچيد و بنا به درشتي و ريزي آن از يك تا سه ساعت در فر بگذاريد و در طول اين مدت يك بار آن را پشت و رو كنيد.

هنگام استفاده از مايكروفر چغندر را در كاسه ‌ اي قرار دهيد و دو قاشق آب در آن بريزيد. مايكروفر را به ‌ مدت 8 تا 10 دقيقه با قدرت حداكثر روشن كنيد. در اين مدت يك بار چغندر را پشت و رو كنيد. وقتي چغندرها كاملا پخته شد آن ‌ ها را برش دهيد و بگذاريد خنك شوند. سپس آن ‌ ها را دانه ‌ دانه در كيسه فريزر يا سلفون بپيچيد. نام ماده غذايي و تاريخ شروع انجماد آن را روي بسته ‌ ها بنويسيد و در فريزر قرار دهيد. اين چغندرها تا 3 ماه خواص خود را كاملا حفظ خواهند كرد.

بروكلي و ساير انواع كلم‌ ها: كلم بروكلي را به اندازه دلخواه خرد كنيد. سپس آن ‌ ها را به ‌ مدت سه دقيقه در آب در حال جوش بريزيد. كلم ‌ ها را آبكش كرده و يك دقيقه زير آب سرد بگيريد. بعد آن ‌ ها را كاملا خشك كنيد و در كيسه فريزر قرار دهيد. فراموش نكنيد نام ماده غذايي و تاريخ شروع زمان انجماد را روي آن ‌ ها بنويسيد. كلم ‌ هاي شما 3 ماه بدون هيچ صدمه ‌ اي باقي خواهند ماند.

هويج: سطح بيروني هويج ‌ ها را با چاقوي تيز بتراشيد و با آب سرد بشوييد. بعد آن ‌ ها را داخل آب در حال جوش قرار دهيد. اين عمل بايد براي هويج ‌ هاي حلقه ‌ حلقه شده دو دقيقه و براي هويج ‌ هاي درسته 5 دقيقه طول بكشد. آن ‌ ها را آبكش و به ‌ مدت يك دقيقه زير جريان آب سرد بگيريد و سپس خشك كنيد. سپس آن ‌ ها را در ظروف مخصوص يا كيسه فريزر قرار دهيد و نام ماده غذايي و تاريخ شروع انجماد را روي آن بچسبانيد. در اين حالت هويج ‌ ها به ‌ مدت 3 ماه بدون اينكه خواص خود را از دست بدهند سالم خواهند ماند.

لوبيا سبز : لوبيا سبز ‌ ها را با آب سرد بشوييد و سر و ته آن را كوتاه كنيد يا اگر مايل بوديد آن ‌ ها را به طول 2 سانتي ‌ متر قطعه ‌ قطعه كنيد سپس آن ‌ ها را به ‌ مدت 2دقيقه در آب جوش قرار دهيد و يك دقيقه زير آب سرد نگه داريد. آن ‌ ها را آبكش و با حوله تميزي خشك كنيد. سپس لوبياسبزها را در كيسه فريزر قرار داده و زمان آغاز انجماد را روي بسته ‌ بندي ‌ ها قيد كنيد. زمان نگهداري اين سبزيجات 3 ماه است. سبزي ‌ هاي ديگري كه شبيه لوبياسبز هستند نظير نخود فرنگي و باقلاسبز را نيز مي ‌ توانيد به همين ترتيب براي انجماد آماده كنيد.

گوجه‌ فرنگي: اگــر مي ‌ خواهيــد پوســت گوجه ‌ فرنگي ‌ هاي ‌ تان را قبل از انجماد بگيريد خيلي ساده آن ‌ ها را يك دقيقه در آب جوش بيندازيد. پوست آن ‌ ها به آساني كنده خواهد شد. بعد بگذاريد حدود 10 دقيقه بمانند تا خنك شوند. اگر مي ‌ خواهيد گوجه ‌ فرنگي ‌ ها با پوست باشند تنها آن ‌ ها را با آب سرد بشوييد. گوجه ‌ فرنگي ‌ هاي پوست گرفته يا بدون پوست را در يك سيني بگذاريد و مدت ۴۵دقيقه در فريزر قرار دهيد. آن ‌ ها در يك فريزر استاندارد به ‌ مدت 3 ماه سالم خواهند ماند و تمامي مواد ‌ غذايي خود را حفظ خواهند كرد.

فلفل: فلفل ‌ ها را بشوييد و با حوله تميزي خشك كنيد. سپس آن ‌ ها را به دو نيم كرده و دانه ‌ هاي سفيد درون آن ‌ ها را خارج كنيد. آن ‌ ها را در يك سيني بريزيد و به ‌ مدت نيم ساعت در فريزر قرار دهيد. بعد فلفل ‌ هاي يخ زده را در كيسه فريزر ريخته و برچسب بزنيد. اين مواد تا 3 ماه سالم خواهند ماند.

اسفناج: اسفناج ‌ ها را با آب سرد بشوييد و ساقه ‌ هاي اضافي و ريز آن را جدا كنيد. بعد آن ‌ ها را در آب جوش بريزيد و به ‌ مدت يك دقيقه با حرارت بالا بجوشانيد. سپس بلافاصله آن ‌ ها را به ‌ مدت يك دقيقه زير آب سرد بگيريد. آب اضافي را كاملا بگيريد. بعد آن ‌ ها را در يك سيني پهن كرده و به ‌ مدت 30 دقيقه در فريزر قرار دهيد اسفناج ‌ هاي يخ زده را در كيسه فريزر ريخته و پس از درج نام و زمان شروع انجماد در فريزر قرار دهيد و تا 3 ماه با خيال راحت نگه داريد.


منبع : مجله زندگی ایده آل
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج