جاباما
۸۹۰۱۳۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

طارمی به اروپا رسید، سردار دوباره در لیگ قهرمانان

فصل جدید رقابت‌های فوتبال در سراسر دنیا به زودی شروع می‌شود و مسابقات برخی کشور‌ها به واسطه حضور بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی برای ایرانی‌ها جذاب‌تر خواهد بود.

خبرورزشی: در این گزارش شرایط تمام بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی در فصل آینده را به جز یک استثنا مورد ارزیابی قرار دادیم. مورد استثنا هم رضا قوچان‌نژاد است که قطعاً از آپوئل جدا خواهد شد، اما تیم آینده‌اش هنوز مشخص نیست و احتمال حضورش در لیگ ایران وجود دارد.

علیرضا جهانبخش (برایتون): به دنبال جبران

جهانبخش چندین سال است در خارج از ایران توپ می‌زند و با وجود تجربه بسیار خوب در لیگ هلند و حتی کسب عنوان آقای گلی این لیگ، فصل گذشته روز‌های خوبی را در برایتون سپری نکرد. علیرضا که امسال هم در باشگاه انگلیسی توپ می‌زند، به هواداران مرغ‌های دریایی وعده داده در این فصل همان بازیکنی شود که همه انتظار دارند و این را با ارسال دو پاس گل در دیدار دوستانه پیش‌فصل تیمش نشان داده.

سامان قدوس (آمیان): به امید فصلی درخشان

هافبک دورگه که فصل گذشته شروعی درخشان در آمیان داشت به مرور به خاطر خستگی و تغییر آرایش تیمش از روز‌های اوجش دور شد. سامان در مصاحبه‌ای اعلام کرده از نمایش خود در اولین فصل حضورش در فرانسه راضی نیست و با استراحتی که داشته در فصل جاری بسیار درخشان‌تر ظاهر خواهد شد.

مهدی طارمی (ریو‌آوه): بالاخره اروپا

مهاجم سابق سرخپوشان بالاخره در این فصل به رؤیایش مبنی بر حضور در اروپا رنگ واقعیت زد و در فصل جدید برای ریوآوه پرتغال به میدان می‌رود. خود او مدعی شده برای حضور در اروپا قید پول‌های کلانی را در قطر زده است. سایت رسمی باشگاه ریوآوه نیز طارمی را مروارید فوتبال ایران معرفی کرده. باید منتظر ماند و دید مهاجم ملی‌پوش در اولین حضورش در اروپا چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

سردار آزمون (زنیت): برگشت به شب‌های پرشکوه لیگ قهرمانان

بدون هیچ اغراقی می‌توان گفت سردار ایرانی این روز‌ها در اوج فوتبال خود به سر می‌برد و این روز‌ها یکی از بهترین بازیکنان حاضر در لیگ روسیه است و حتی شایعاتی از علاقه لیورپول و لاتزیو به این بازیکن شنیده می‌شد. سماک و زنیت این روز‌ها برای پیروزی در مسابقاتشان امید زیادی به ساق‌های مهاجم ایرانی دارند. سردار امسال در لیگ قهرمانان نیز حضور پیدا خواهد کرد و امیدواریم یک بار دیگر با گلزنی‌هایش به غول‌های بزرگ اروپایی هوادارانش را پای تلویزیون میخکوب کند.

سعید عزت‌اللهی (روستوف): خواهان جدایی

هافبک محبوب کی‌روش بیشتر فصل گذشته را مصدوم بود، اما این روز‌ها با رهایی از مصدومیت کاملاً آماده است. او در مصاحبه‌هایش اعلام کرده قصد دارد از روستوف جدا شود و به تیم دیگری در اروپا برود که تا این لحظه چنین اتفاقی نیفتاده، اما بعید است در این فصل تغییر در وضعیت لژیونر بودن او به وجود بیاید و قطعاً در خارج از کشور به فوتبالش ادامه خواهد داد.

کریم انصاری‌فرد (السیلیه): پایان ماجراجویی در ناتینگهام

بعد از اینکه انصاری‌فرد زیر نظر سه مربی متفاوت نتوانست به ترکیب اصلی ناتینگهام فارست راه پیدا کند، تصمیم به جدایی گرفت و به لیگ قطر و تیم السیلیه رفت تا شماره ۱۰ این تیم را بر تن کند. انصاری‌فرد در تیم قطری قطعاً مهاجم ثابت تیمش است و به زودی او را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌بینیم.

میلاد محمدی (خنت): در یک‌قدمی لیگ اروپا

مدافع جوان ایرانی بعد از پایان قراردادش با گروزنی تیم‌های زیادی را خواهان خود می‌دید، اما در نهایت سر از بلژیک و تیم خنت درآورد تا بعد از روسیه حالا ماجراجویی‌هایش را در قلب اروپا دنبال کند. خنت در صورت پیروزی در مسابقات انتخابی، می‌تواند در لیگ اروپا شرکت داشته باشد تا مدافع ایرانی را در دومین تورنمنت معتبر اروپا ببینیم.

امیر عابدزاده (ماریتیمو): جدایی یا نیمکت‌نشینی؟

عابدزاده بدشانس بود که با حضور در جام ملت‌ها جایگاهش در ترکیب اصلی ماریتیمو را از دست داد و اگر چه در دیدار‌های دوستانه پیش‌فصل برای تیمش به میدان رفته، اما نیم‌نگاهی به جدایی دارد و شاید این دروازه‌بان را در تیم دیگری ببینیم. او اگر در ماریتیمو بماند کار سختی برای پس گرفتن جایگاهش در ترکیب خواهد داشت.

صادق محرمی (دینامو): مصدومیت بدموقع

مدافع سابق پرسپولیس فصل را با بدشانسی و مصدومیت شروع کرده و چند هفته‌ای از ترکیب تیمش دور شده. او فصل گذشته در اولین سال حضورش در اروپا با دینامو به قهرمانی رسید، اما ترافیک بازیکن در دفاع راست ممکن است باعث شود محرمی این فصل به طور قرضی در تیم دیگری توپ بزند.

کاوه رضایی (بروژ): می‌درخشد اگر منتقدین بگذارند

بدون شک بدشانس‌ترین لژیونر سال گذشته رضایی بود. مصدومیت‌های متعدد و برچسب گران‌قیمت‌ترین بازیکن بروژ اجازه درخشش به مهاجم ایرانی را نداد و شرایط در این فصل نیز برایش چندان بهتر نشده. اگر چه او دیگر گران‌ترین بازیکن بروژ نیست، اما هنوز انتقادات زیادی از کاوه می‌شود. رضایی در این فصل کار سختی برای حضور در ترکیب اصلی خواهد داشت چراکه بروژ مهاجمی گران‌قیمت از ایتالیا جذب کرده است.

علی قلی‌زاده (شارلوا): برگشت به اوج

بازیکن تکنیکی سابق سایپا در اولین روز‌های حضورش از اروپا همه را با تکنیک نابش به وجد آورد، اما مصدومیت او را از شرایط آرمانی دور کرد. قلی‌زاده این روز‌ها کاملاً به شرایط آرمانی برگشته و آماده است تا یک بار دیگر با حرکات تکنیکی تبدیل به کابوس مدافعان حریف شود.

امید نورافکن (شارلوا): می‌خواهد برگردد

مدافع جوان فصل گذشته آن‌قدر سکونشینی را تجربه کرد تا به طور قرضی به ایران برگشت. او دوست داشت در ایران بماند، اما استقلال نتوانست رضایت شارلوا را جلب کند و مجبور شد به بلژیک برگردد و امیدوار است در این فصل و با حضور مربی جدید شرایطی بهتر از فصل گذشته داشته باشد.

مرتضی پورعلی‌گنجی (العربی): ستون اصلی خط دفاع

پورعلی‌گنجی سال‌هاست در خارج از ایران توپ می‌زند و امسال شاهد حضور او در العربی خواهیم بود. مرتضی یکی از بی‌حاشیه‌ترین لژیونر‌های ایرانی است که تیم قطری حساب ویژه‌ای روی او برای گل نخوردن در دیدار‌ها باز کرده است.

مجید حسینی (ترابوزان): باز هم می‌درخشد؟

حسینی در اولین حضورش در تیم‌های خارجی، فوق العاده ظاهر شد و طولی نکشید به یکی از بازیکنان اصلی تیم ترک تبدیل شد. او این روز‌ها مصدوم است و به صورت انفرادی تمرین می‌کند و ممکن است از دست دادن تمرینات پیش‌فصل به ضرر این مدافع جوان تمام شود.

امید ابراهیمی (الاهلی): ژنرال خط میانی تیم قطری

ابراهیمی فصل گذشته یکی از بازیکنان فیکس تیمش بود و دوران خوبی را هم سپری کرد. او در این فصل نیز با وجود جدایی سایر بازیکنان خارجی الاهلی در این تیم ماند و همین موضوع نشانگر اهمیت این بازیکن برای تیم قطری است. ابراهیمی این روز‌ها به همراه تیمش در اردوی هلند در حال آماده شدن برای فصل جدید است.

سوشا مکانی (میوندالن): بازگشت بعد از ماه‌ها مصدومیت

دروازه‌بان ایرانی که تنها لژیونر ایرانی حاضر در لیگ نروژ است، برای مدت زمانی طولانی از فوتبال دور بوده و توجهش بیشتر از فوتبال به رستورانی است که در نروژ برپا کرده و در آن کباب و جوجه ایرانی می‌فروشد! مکانی این روز‌ها از بند مصدومیت رها شده و می‌تواند دوباره در ترکیب تیمش بازی کند. باید دید آیا او توانایی بازگشت به روز‌های اوجش را دارد؟

عقیل اعتمادی (آلمره سیتی): تکرار روز‌های خوب

دروازه‌بان ایرانی شاغل در لیگ هلند، نیم‌فصل گذشته از گرف‌شاپ جدا شد و به آلمره‌سیتی پیوست و بلافاصله تبدیل به دروازه‌بان فیکس باشگاهش شد. او به قدری خوب کار کرد که نامزد دریافت جایزه بهترین دروازه‌بان فصل نیز شد و قطعاً به دنبال تکرار روز‌های خوبش در فصل گذشته است.

رامین رضاییان (الشحانیه): مدافعی در پیراهن شماره ۱۰

رضاییان بعد از نیم‌فصل درخشان با الشحانیه، این فصل نیز در این تیم توپ خواهد زد. او در این فصل پیراهن شماره ۱۰ تیمش را بر تن خواهد کرد که برای یک مدافع اندکی عجیب است و در بازی‌های پیش‌فصل نشان داده بسیار آماده است.

رایان تفضلی (هال‌سیتی): به دنبال آرزو‌های بزرگ

مدافع دورگه سابق پیتربرو با وجود فصل خوبی که در این تیم داشت، در پایان فصل قراردادش تمدید نشد تا دنبال تیم جدیدی باشد. او بعد از یک هفته حضور کنار هال‌سیتی در نهایت با این تیم به توافق رسید و فصل آینده شاهد حضور تفضلی در چمپیون‌شیپ خواهیم بود. هال‌سیتی به دنبال بازگشت به لیگ برتر است و حضور مدافعی مستحکم مثل تفضلی به تحقق این رؤیا کمک بزرگی خواهد کرد.

بختیار رحمانی (الشمال): انتخاب عجیب

رحمانی که روزی به عنوان ستاره به استقلال آمد در انتخابی عجیب فصل آینده را در پیراهن الشمال قطر سپری خواهد کرد. این تیم در لیگ ۲ قطر توپ می‌زند و به همین خاطر حضور بازیکنی با کیفیت بختیار در سطح دوم فوتبال قطر بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

یونس دلفی (شارلوا): ستاره احتمالی

دلفی در نیم‌فصل حضورش در شارلوا هر وقت به میدان رفته مفید بازی کرده و نشان داده بازیکن بااستعدادی است. اگر مربی جدید بلژیکی در این فصل دقایق بیشتری به دلفی بازی دهد شاید شاهد حضور ستاره‌ای غیرمنتظره در تیمش باشد که می‌تواند در کنار قلی‌زاده شارلوا را به یکی از تکنیکی‌ترین تیم‌های اروپا تبدیل کند.

اللهیار صیادمنش (فنرباغچه): با انگیزه و آمادگی بالا

صیادمنش بدون شک یکی از بهترین استعداد‌های فعلی فوتبال ایران است و فنرباغچه نیز با آگاهی از این موضوع این بازیکن جوان را به ترکیه برده است. آمادگی بالای صیادمنش در روز‌های اول تمرینات تعجب مربیان را به دنبال داشته و مهاجم ایرانی در تازه‌ترین بازی دوستانه تیمش بعد از یک دقیقه گلزنی کرده است. فنرباغچه صیادمنش را به عنوان بازیکن اصلی نخریده، اما شاید درخشش این بازیکن همه چیز را تغییر دهد.

مهرداد محمدی (آوس): به دنبال برادر دوقلو

برادر دوقلوی میلاد با چند سال تأخیر مسیر برادرش را در پیش گرفت و این فصل اولین حضورش در تیم‌های خارجی را با بازی در آوس پرتغال تجربه خواهد کرد. مهرداد که به خاطر مشکلات ویزا به تازگی به تمرینات تیمش اضافه شده می‌تواند مانند برادرش با تلاش و حضور بی‌حاشیه در آوه خیلی زود به تیم‌های مطرح‌تری منتقل شود.

سجاد مشکل‌پور (هانوی): لژیونز غیرمنتظره

غیرمنتظره‌ترین لژیونر حاضر در این لیست سجاد مشکل‌پور است. او که فصل گذشته به خاطر مشکلات انضباطی از باشگاه پیکان کنار گذاشته شده بود، به ناگاه به لیگ ویتنام رفت تا برای هانوی توپ بزند.

استیون بیت‌آشور (لس‌آنجلس): دورافتاده‌ترین تیم

بیت‌آشور سال‌هاست در لیگ آمریکا بازی می‌کند و در جام جهانی ۲۰۱۴ به خواست کی‌روش به تیم ملی اضافه شد. او یکی از بازیکنان ثابت تیمش است و به تازگی از مرز دو هزار دقیقه بازی در لیگ آمریکا رد شده که رکوردی قابل توجه به حساب می‌آید.

دنیل داوری (اوبرهازن): سقوط یک ستاره

داوری در این فصل در پیراهن اوبرهازن در لیگ دسته چهارم آلمان بازی خواهد کرد. او که با درخشش در بوندس‌لیگا و پیراهن برانشوایگ برای خودش نامی دست و پا کرد، در سال‌های اخیر فقط روند نزولی داشته و بعد از نیمکت‌نشینی در دویسبورگ حالا در لیگ دسته چهارم توپ خواهد زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اوسیراک

      یکیشان تو ی تیم بدرد بخور بازی نمکنه فقط تو لیگهای شنگ پاقازه بدرد نخور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج