۸۹۰۲۳۵
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

توضیح محیط‌‌زیست یزد در مورد نصب سر حیوانات

مسئولان محیط زیست استان یزد می‌گویند: تصاویر منتشره‌ از سر نصب شده دو حیوان در اداره محیط زیست اردکان مربوط به لاشه‌ی حیوانات تلف شده بوده و نبود یک موزه تخصصی، این اداره را بر آن داشته تا سرها را در دفتر مدیر نصب کنند.

خبرگزاری ایسنا: مسئولان محیط زیست استان یزد می‌گویند: تصاویر منتشره‌ از سر نصب شده دو حیوان در اداره محیط زیست اردکان مربوط به لاشه‌ی حیوانات تلف شده بوده و نبود یک موزه تخصصی، این اداره را بر آن داشته تا سرها را در دفتر مدیر نصب کنند.

این روزها تصاویر سر تاکسیدرمی شده‌ی دو حیوان در اداره محیط زیست شهرستان اردکان در شبکه‌های اجتماعی موجب واکنش‌ها و انتقادات مختلفی از سوی مردم و کارشناسان نسبت به این موضوع شده است.

توضیح محیط‌‌زیست یزد در مورد نصب سر حیوانات

در نهایت این گلایه‌ها تا آنجا بالا گرفت که «مهدیه‌السادات حدادیان» مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان یزد ضمن تائید نصب سر این دو گونه ارزشمند جانوری در اداره‌ محیط زیست اردکان، اظهار کرد: این گونه‌ موارد تاکسیدرمی شده مربوط به کشف شکار غیرمجاز یا تلف شدن جانوران است.

وی با اشاره به اهمیت کار تاکسیدرمی حیوانات، نبود موزه در اردکان را علت نصب سر این حیوانات در داخل اداره اعلام و تاکید کرد: جانواران تاکسیدرمی شده در مرکز استان در موزه تخصصی واقع در این اداره کل نگهداری می‌شوند ولی این امکان در شهرستان اردکان فراهم نیست.

حدادیان با تاکید بر این که محیط زیست توجه بسیار ویژه‌ای نسبت به حفاظت از گونه‌های جانوری دارد، خاطرنشان کرد: نگهداری سر یا بدن این حیوانات نیز با توجه به این که آنها تلف شده‌اند، برای این است که بتوانیم در راستای معرفی این گونه‌های مهم و همچنین حفاظت آن برای آیندگان اقدامی انجام دهیم.

دکتر «هادی فاضلی شورکی» کارشناس بیماری‌های حیات وحش اداره کل حفاطت محیط زیست استان یزد هم راجع به این موضوع گفت: سر قوچ وحشی مربوط به تلفات جاده‌ای ناشی از خودروهای حمل مواد معدنی و سر پازن(کل وحشی) مربوط به حمله گرگ بوده که لاشه آنها به اداره محیط زیست اردکان منتقل و تاکسیدرمی شده است.

وی افزود: تاکسیدرمی جنبه آموزشی دارد و معمولاً تعدادی تاکسیدرمی در ادارات مختلف محیط زیست جهت بازدید عموم و دانش‌آموزان و آشنایی با حیات‌وحش و محیط زیست وجود دارد که در مواقعی به نمایش گذاشته می‌شود و همچنین مواردی را در موزه اداره کل محیط زیست استان نیز شاهد هستیم و موردی غیر عادی نیست.

هر چند نبود موزه تخصصی در اردکان برای نصب سر این جانوران در محیط زیست اردکان موضوعی غیرعادی به نظر نمی‌رسد اما مطمئنا این امکان وجود داشت تا با حساسیت بیشتر در انتخاب محل نصب آنها در یک اداره حامی محیط زیست از بروز چنین حاشیه‌هایی جلوگیری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بد اموزی دارد چون به عنوان دکور استفاده شده ، حتی اگر مصنوعی هم بودنند قابل قبول نیست .

      پاسخ ها

      • .

        اینجا ایرانه مسعولان میگن دزدی بده گناهه .اما همشون دزدی میکنن . میگن محیط زیست و آزار نرساندن ب حیوانات اما زدنش ب درو دیوار .همچی برعکسه

    • بدون نام

      اون کولر گازی کارایش از تمام اون آدم های تو جلسه بیشتر بخدا

    • بدون نام

      وای خدا کیامسول شدن بااین دولت

      پاسخ ها

      • گلادياتور

        به دولت ربطي نداره سالهاست وضع همينه

    • بدون نام

      وادادگی ، بی حالی ، سستی و بیخیالی ، مشغول بودن با بینی و گوش ، زل زدن به میوه ،...از مشخصه های جلسات ایرانی است ،.

    • بدون نام

      بابا عجب حرفها وسرگرمی برای مردم !! این همه انسانها از مواد مخدر از بین مروند هیچ حرفی نیست حالا دوتا عکس چه مسخره ؟؟!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج