۸۹۰۲۶۷
۱۲ نظر
۵۰۰۳
۱۲ نظر
۵۰۰۳
پ

خارجی بودن ۸۰درصد از کودکان کار در تهران

وزیر کشور با بیان اینکه ۸۰ درصد کودکان خیابانی در تهران اتباع غیرمجاز هستند، گفت: با سفارت افغانستان هماهنگی لازم در باره ساماندهی این کودکان صورت گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر کشور با بیان اینکه ۸۰ درصد کودکان خیابانی در تهران اتباع غیرمجاز هستند، گفت: با سفارت افغانستان هماهنگی لازم در باره ساماندهی این کودکان صورت گرفته است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه شورای اجتماعی کشور که در خصوص جذب و شناسایی کودکان کار و خیابانی شهر تهران برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف در این خصوص گزارش‌های لازم را ارائه دادند و ساماندهی کودکان کار و متکدیان در خیابان‌ها شروع شده است.

وی ادامه داد:‌دو سال قبل در جلسه‌ای تصمیم‌گیری شد با رویکرد حفاظت و صیانت از کودکان دستگاه‌های متولی نسبت به ساماندهی کودکان خیابانی اقدام کنند.

وزیر کشور افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد کودکان خیابانی، کار و متکدی در وضعیت نامناسبی زندگی می‌کنند و آنها به یک نوعی استثمار می‌شوند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد کودکان خیابانی و متکدی از اتباع خارجی هستند، گفت: حتما باید حمایت‌های لازم از نظر آموزشی، درمانی و حرفه آموزی از این کودکان شوند. البته بعضی از کودکان سرپرست ندارند که قرار شد اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: درحال حاضر روند کار خوب است و با سفارت افغانستان مذاکراتی صورت گرفته تا نسبت به عودت این کودکان به کشور خود اقدام کنند و امیدواریم همکاری لازم در خصوص ساماندهی کودکان خیابانی و متکدیان انجام شود.

وزیر کشور گفت:‌نیروی انتظامی، قوه قضائیه باید همکاری لازم را داشته باشند و شهرداری تهران نیز در تامین جا و مکان اقدام کند.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد:‌استانداری تهران نیز با برگزاری جلسات مستمر موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابانی را رصد کند مردم نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و از کمک کردن به کودکان متکدی اجتناب کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم رو بیچاره کردی شماها

      پاسخ ها

      • @@بدون نام@@

        واقعا برای من یک سوال است،
        روحانی این وزیر فراموش کار را از کدام جوی آب گرفته
        وزیر اگر یادت باشد ۲۰ ماه قبل شما گفتین ۸ میلیون مهاجر را ما به ایران راه دادیم که نجات پیدا کنند
        خوب کاملا مبرهن است این گدا ها و این کودکان همان مهاجران هستن که شما وارد کشور کردین
        پس اول فکر کن بعد مثل روحانی
        سخن رانی

    • الف دال

      ما خودمون کم کودک کار نداریم همون ۲۰درصد هم زیاده مگه مملکت ما دار الایتام هر کی نون شب نداره میاد ایران

    • قره داغی

      حاجی چه جورمحاسبه کردی نه79%ونه81%شده؟

    • احمد

      دروغ نگو مردک مگه ارزش پول ایران چقدره که ازخارج بیان اینجا گدایی؟!.برفرض محال هم که خارجی باشندبازهم گندکاری وبی مدیریتی وبی عرضگی خودتون روثابت میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمی بینی همین امسال چند تا خودروی اتباع افغان تصادف کرد ؟ تازه اینا اتباعی بودن که سر تصادف ماشین لو رفتن خدا میدونه از اول سال چند افغان وارد ایران شدن اینا قاچاقی میان هیچ جا اسمشون ثبت نیست بعدم با پررویی تمام فحش میدن به ایرانیا و ادعا میکنن ایران بخاطر حضورشون دالر میگیره دالری که میفرمایند و ایران فقط بابت پناهجوها میگرفت اونم قبل از تحریم نه مهاجران غیرقانونی بی هویت که چتد برابر پناهجویان هستن

    • امیر

      دروغ نگو مگه ارزش پول ایران چقدره که ازخارج بیان اینجا گدایی؟! برفرض مثال اگه خارجی هم باشندبی عرضگی ونادانی خودتون روثابت میکنه.

    • زرشناس قاهر

      عجب مررو تشریف دارند بعضی ها خودشان نمی توانند ورود وخروج اتباع خارجی را مدیریت کنند خودشان هم انتقاد می کنند اتفاقا وزیر کشور مُیول مستقیم مرزها است وخود باید پاسخگو باشد خواهشمی کنم سانسور نکنید

    • اسد

      سلام: الان اگر جلو کودکان کارخارجی و داخلی رارا نگیرند و سرو سامان ندهند. فردا بابد چشمان به روسپیان کار خارجی بیفتد. تا دیر نشده وزارت کشور کاری کند که فردا دیر است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط یه راه داره مرز ایران وافغانستان و مین گذاری کنن اما بدبختانه دارن خط آهن از هرات به خواف میسازن تا حالا با ماشین قاچاقی میومدن از حالا به بعد تو کوپه های قطار قایم بشن بیان البته مردم نفهمی هم که برای افغانها دلسوزی میکنن و بهشون خونه کرایه میدن هم مقصرن احمقها به تبعات حضور اینا چند ساله دیگه فکر نمیکننبه تبعات و بلاهایی که ممکنه سر بچه هاشون بیارن قکر نمیکنن

    • اسد

      سلام . آقایان طور خدا اینقدر توهین به هم نکنیم. که حرف حق ها در این توهین ها گم می شود. با استدلال موارد و عیب ها را بگوییم. مطالبات به حق در بی حرمتی و فحاشی از بین می رود. پس بییایم نظرات مخالف مان را با کمال ادب باز گو کنیم .

    • علی

      اینم فقط بلده دروغ بگه،خوبه دروغ گو دشمن خداست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج