جاباما
۸۹۰۴۸۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

کلاهبرداری با برنامه‌ جعلی عوارضِ آزادراه

رئیس پلیس فتای استان  اصفهان در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری از مالکان خودرو در برنامه‌های جعلی پرداخت عوارض الکترونیکی آزاد راه هشدار داد.

پایگاه خبری پلیس: رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری از مالکان خودرو در برنامه‌های جعلی پرداخت عوارض الکترونیکی آزاد راه هشدار داد.

سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: از زمان الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در برخی از آزاد راه‌های کشور از ابتدای سال جاری تا کنون و عملی شدن این سامانه‌ها پیام‌هایی مبنی برالزام پرداخت عوارضی برروی گوشی تلفن همراه مالکان خودرو ارسال می‌شود.

کلاهبرداری با برنامه‌ جعلی عوارضِ آزادراه

رئیس پلیس فتای اصفهان عنوان داشت: برخی از مالکان خودرو به جهت بیم از اعمال جریمه عدم پرداخت عوارض خودرو با جست‌وجو در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بدون توجه و اطمینان به اعتبار سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی اقدام به ثبت اطلاعات کارت بانکی در درگاه‌های تقلبی ویا نصب برخی از برنامه های کاربردی جعلی می‌کنند که همین امر باعث از دست رفتن اطلاعات کارت های بانکی مالکان خودرو و در نتیجه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان می‌شود.

وی ضمن هشدار در خصوص وجود درگاه های پرداخت تقلبی و برنامه های کاربردی جعلی به شهروندان توصیه کرد: مالکان خودرو پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو خود را از طریق سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی معتبر انجام دهند و از دانلود کردن برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه های اجتماعی مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم هستند خودداری کنند، همچنین برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمامی اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده کنند.

مرتضوی از شهروندان خواست ،درصورت مشاهده هرگونه تخلف درفضای‌مجازی، نظیرکلاهبرداری‌های اینترنتی، برنامه های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به کجا باید اعتماد کرد دیگه شما پلیسی هستین ما باید مواظب خودمون باشیم.این کلاه بردارها قابل رد یابی نیستن! !!!!!

    • بدون نام

      چرا با امثال این پروژه ها مردم را تو چالش میبرند اگر تا 24 ساعت عوارض از طریق موبایل مثلا ندی جریمه میشی ،ایا باید کلاه سر مسافر گذاشت و غیره ،بدی مدیریت چرا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج