۸۹۰۵۶۵
۵۸ نظر
۵۰۶۰
۵۸ نظر
۵۰۶۰
پ

پارسا خائف پدیده موسیقی خواهد شد؟

انکار توانایی و استعداد خاص خائف ممکن نیست، اگرچه باید دانست که صدای سوپرانوی او احتمالاً بعد از بلوغ تغییر خواهد کرد و این تغییر ممکن است از کیفیت کار او بکاهد. تنها راه ممکن، آموزش جدی‌تر و کمک به او برای گم نشدن در شهرت ناگهانی و البته نترسیدن از شکست است.

روزنامه سازندگی - سوسن سیرجانی: وقتی آرای پارسا خائف در مرحله نیمه‌نهایی برنامه «عصر جدید» اعلام شد، برخی سایت‌های خبری به شوخی نوشتند که او بیشتر از افرادی مثل محسن رضایی، علی‌اکبر ولایتی، مصطفی میرسلیم و ... در انتخابات ریاست جمهوری رأی آورده است. این خبر از یک طرف طعنه و کنایه‌ای بود به شخصیت‌های سیاسی و محبوبیت‌شان و از طرف دیگر از موفقیت استثنایی یک نوجوان حرف می‌زد. چهار و نیم میلیون رأی پارسا یک اتفاق هیجان‌انگیز بود؛ او با ترانه مشهور «ساری گلین» توانسته بود بین عامه مردم، آن‌هایی که هنوز تماشای تلویزیون را انکار نمی‌کنند، محبوب شود. مهارت او در اجرای قطعه و اوج و فرودها، تحریرها، انتقال درست از نت‌های پایین به بالا، تغییر از بخش ایرانی ترانه به بخش ترکی و استفاده از صدای «شهریار» باعث شد تا او نمایشی حیرت‌انگیز داشته باشد.

انکار توانایی و استعداد خاص خائف ممکن نیست، اگرچه باید دانست که صدای سوپرانوی او احتمالاً بعد از بلوغ تغییر خواهد کرد و این تغییر ممکن است از کیفیت کار او بکاهد. تنها راه ممکن، آموزش جدی‌تر و کمک به او برای گم نشدن در شهرت ناگهانی و البته نترسیدن از شکست است؛ هر کدام از این وقایع ممکن است زندگی نوجوانانه او را به خطر بیندازد، هم او را دچار بحران روحی و روانی کند، هم او را وادار به انجام کار‌های بزرگ‌تر از سن‌اش کند و تعادل زندگی‌اش را به خطر بیندازد.

پارسا خائف باید مراقب باشد به‌وسیله رسانه‌ها، گروه‌ها و محافل مختلف «مصرف» نشود و همچنان در جایگاه یک خواننده معقول آموزش ببیند و رشد کند. موفقیت او در «عصر جدید» یک شروع است نه پایان، بنابراین هنوز نیاز به هدایت و مراقبت از طرف خانواده و حتی همشهری‌هایش دارد.

موفقیت خائف در این برنامه یک نکته دیگر را هم به ما یادآوری می‌کند. اینکه چقدر موسیقی و خوانندگی بین مردم طرفدار دارد و تلویزیون چطور با نادیده گرفتن این مخاطبان به آن‌ها بی‌توجهی می‌کند.

عصر جدید موفق شد پدیده‌ای مثل پارسا خائف را کشف کند

پارسا خائف پدیده موسیقی خواهد شد؟

با گذشت پنج ماه از شروع پخش مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» و اعلام افراد و گروه‌هایی که به مرحله نهایی راه پیدا کردند، یکی از پرمخاطب‌ترین مسابقه‌های چند سال اخیر در تلویزیون به پایان کار خود نزدیک می‌شود. البته بر اساس تیزر‌ها و صحبت‌های عوامل این برنامه، قرار است فصل‌های دیگری هم در ادامه این مسابقه ساخته شود. مرحله نهایی مسابقه یک ماه دیگر برگزار می‌شود و هنوز کسی نمی‌داند برنده اصلی «عصر جدید» چه کسی است. در مدت پخش این مسابقه مسائل و حاشیه‌های مختلفی درباره آن به‌وجود آمد، بخش‌های زیادی از اجرای شرکت‌کننده‌ها وایرال شد و در فضای مجازی افراد بیشتری را به دیدن آن ترغیب کرد، داورها، قضاوت‌ها و انتخاب برندگان هر مرحله هم نقد‌هایی را به همراه داشت. حالا و پیش از اتمام فصل اول مروری داشته‌ایم بر «عصر جدید».

عصر جدید یا شو جدید علیخانی؟

احسان علیخانی از آن دست چهره‌هایی است که حتی اگر به‌طور کامل با رسانه ملی قهر باشید هم امکان ندارد نام او به گوش‌تان نخورده باشد. علیخانی از دستیاری در یک دفتر فیلم‌سازی کار خود را شروع کرد، اما اجرا در برنامه‌های تلویزیونی او را به شهرت رساند.

برنامه «ماه عسل» که بیش از یک دهه است گزینه اصلی شبکه سه برای ساعات پیش از افطار است، مهم‌ترین تجربه اجرای علیخانی محسوب می‌شود. او از سال ۹۲ بر اجرا در مقام طراح و تهیه‌کنتده این برنامه مناسبتی بیش از پیش به شهرت و محبوبیت خود اضافه کرد، اما سال گذشته احسان علیخانی با اعلام اینکه دیگر قرار نیست «ماه عسل» را بسازد، خبر از ساخت یک برنامه استعدادیابی برای شبکه سه داد.

تیزر‌ها و تبلیغات این برنامه بسیار زیاد بود و همه منتظر شروع این برنامه بودند. اواخر بهمن ۹۷ پخش «عصر جدید» شروع شد. از همان ثانیه‌های ابتدایی شروع این مسابقه، همه بینندگان اعم از مردم عام و منتقدان برنامه‌های تلویزیونی، نگاه منفی نسبت به این مسابقه پیدا کردند، چون دکور، شرایط اجرا، نوع قرارگیری داوران در صحنه، حتی علامت‌های رأی‌دهی داوران (به شکل ضربدر) و ... همه کپی بی ذکر منبعی از نمونه جهانی این برنامه یعنی «آمریکن گات تلنت» بود.

سیل موافقان و مخالفان برنامه از همان‌جا راه افتاد. عده‌ای در مذمت آن می‌گفتند و عده‌ای آن را پیرو استاندارد‌های جهانی این برنامه می‌دانستند. برای دکور برنامه، علیخانی از سیامک احصایی کمک گرفته بود و به دور از انصاف است اگر نزدیک شدن آن به یک دکور چشمگیر و حرفه‌ای را نادیده بگیریم. البته این موضوع از ویژگی‌های همیشگی برنامه‌های علیخانی است. او اهمیت ویژه‌ای به دکور می‌دهد و سازه‌های بزرگ و عجیب و غریب «ماه عسل» همیشه در ذهن بیننده ماندگار است.

با گذشتن چند قسمت از مسابقه «عصر جدید»، نگاه‌ها از دکور و ویژگی‌های کپی شده برنامه برداشته شد و بیشتر نظرات معطوف نوع اجرا‌های شرکت‌کننده‌ها و قضاوت داوران شد. با گذشتن از مرحله اول، نظرات مردمی هم در انتخاب شرکت‌کننده‌ها دخیل شد و این مسئله هیجان و میزان جذب بیننده برنامه را هر چه بیشتر بالا برد. به مسئله داوری در ادامه خواهیم پرداخت، اما موضوعی که در تمام لحظات مسابقه ذهن بیننده را درگیر می‌کرد، حضور احسان علیخانی در گوشه‌ای از دکور برنامه بود.

در نمونه‌های خارجی این جنس برنامه‌های استعدادیابی چیزی به نام مجری وجود ندارد. یا مجری پشت صحنه دارند یا کسی که فقط توضیحات می‌دهد و معرفی‌کننده است. در «عصر جدید»، اما احسان علیخانی بیشتر از اینکه مجری باشد، میزبان برنامه است. به دلایل مختلف در مدل ایرانیزه شده برنامه استعدادیابی تصمیم بر این شده تا برنامه مجری‌محور باشد. اول اینکه خود شبکه می‌خواست از پتانسیل محبوبیت علیخانی برای جذب مخاطب بهره بگیرد. از طرفی داوران ایرانی آن صراحت و صحنه‌گردانی مدل آمریکایی را ندارند و البته احتمالاً آستانه تحمل مخاطب هم داوران بی‌رحم را نمی‌پذیرفت. به همین دلیل احسان علیخانی را زیاد در برنامه می‌دیدیم. او به صورت کاملاً واضح و عامدانه به شرکت‌کننده‌ها کمک می‌کرد و حامی آن‌ها بود. البته سهم بیش از اندازه و توی ذوق‌زننده اسپانسر‌ها هم دلیل دیگری بر حضور مستمر احسان علیخانی بود. او موظف بود بار‌ها و بار‌ها نام اسپانسر‌ها را بر زبان آورد تا بتواند از نظر مالی، مسابقه‌ای در این ابعاد را پیش ببرد.

داوران

پارسا خائف پدیده موسیقی خواهد شد؟

هر زمان که صحبت از ساخت مسابقه استعدادیابی به میان آمده است، مهم‌ترین موضوعی که به آن پرداخته می‌شود، داورانی است که می‌خواهند بر اساس دانش، سلیقه و تجربیات شخصی از میان شرکت‌کننده‌ها استعداد‌های برتر را انتخاب کنند.

ترکیب داوران «عصر جدید» هم از همان ابتدا، ترکیبی بحث‌برانگیز بود. امین حیایی همیشه یکی از چهره‌های پرکار و محبوب سینما بوده، اما گاهی در نقد‌ها از نداشتن دانش آکادمیک او و به‌کارگیری‌اش در مقام قضاوت صحبت به میان می‌آمد. اما به هر حال او خودش با استعداد بوده و با فراز و فرود‌هایی که در کارنامه کاری‌اش دارد، همیشه شهرت خود را حفظ کرده است.

آریا عظیمی‌نژاد در حوزه موسیقی نام شناخته شده‌ای است. او در سال‌های اخیر آهنگسازی فیلم‌ها و سریال‌های متعددی را برعهده داشته و همه بر سختکوشی او اتفاق نظر دارند. اتفاقاً عظیمی‌نژاد نقش داور سختگیر و بداخلاق مسابقه را هم برعهده دارد. کسی که در حوزه خود به‌شدت نکته‌بین است.

تنها زن داور، رویا نونهالی است. انتخاب او از نظر دانش و تجربه‌ای که در پرورش استعداد‌های بازیگری داشته است، بسیار انتخاب درستی بود و پیشنهادات و کمک‌های فکری که به شرکت‌کننده‌ها ارائه می‌دهد، نشان از تسلط شخصی‌اش بر امر داوری و استعدادیابی دارد.
اما درباره چهره ناشناخته مسابقه «عصر جدید» یا همان داور چهارم؛ برای موسیقی و هنرپیشگی کارشناسان متخصص در برنامه حضور دارند، اما می‌ماند استعداد‌های ورزشی و رزمی که قضاوت آن‌ها می‌رسد به بشیر حسینی، دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق (ع) و مدرس دانشگاه صداوسیما. بر اساس استاندارد‌های جهانی داوران برنامه‌های استعدادیابی دو ویژگی دارند، یا شهرت و محبوبیت زیادی دارند که آن را به استعداد‌های جوان منتقل می‌کنند تا شانس دیده شدن داشته باشند یا اصولاً استعداد خود داور‌ها طی یک پروسه کشف شده است.

بشیر حسینی نه شهرت و محبوبیت دارد و نه استعداد و هنر خاصی که کشف شده باشد. او فقط رفیق و هم‌دانشگاهی علی فروغی، مدیر جوان شبکه سه است. حسینی سعی می‌کند موشکافانه هر اجرا را بررسی کند و درباره آن نظر بدهد؛ اما از همان روز‌های ابتدایی پخش برنامه به‌راحتی می‌شد فهمید که انتخاب او به عنوان داور از سوی مدیران شبکه صورت گرفته تا سازندگان برنامه.

او در این مدت که فصل اول به پایان رسید، دانش و استعداد‌های زیادی را در این برنامه محک زد، اما هنوز هم کسی نمی‌داند چرا باید یکی از داوران مسابقه استعدادیابی که شرکت‌کننده‌هایش بیشتر در زمینه خوانندگی، بازیگری، ورزش‌های رزمی و ... فعالیت دارند، تا سطح ۲ حوزه درس خوانده باشد و فارغ‌التحصیل فوق‌لیسانس رشته حقوق از دانشگاه امام صادق (ع) باشد.

پدیده‌های کشف شده

پارسا خائف پدیده موسیقی خواهد شد؟

در مرحله نیمه‌نهایی این برنامه داوران در هر قسمت دو اجرا را انتخاب کردند، اما در نهایت انتخاب نهایی را به عهده مخاطبان گذاشتند تا بینندگان فینالیست نهایی این برنامه را انتخاب کنند.

در قسمت اول مرحله نیمه‌نهایی، داوران، پارسا خائف و گروه پسران خورشید را به‌عنوان برگزیده انتخاب کردند. همچنین در قسمت دوم هم داوران شکوفه عزیزی و محمد زارع را برگزیدند. در نهایت یک نفر یا گروه از میان این چهار گروه به‌عنوان برنده نهایی اعلام خواهد شد.

اما یکی از مهم‌ترین پدیده‌هایی که به‌واسطه مسابقه «عصر جدید» به مردم معرفی شد و در طول برگزاری این برنامه به‌صورت موازی در خارج از چارچوب مسابقه به شهرت مضاعفی رسید، پسر نوجوان اردبیلی به نام پارسا خائف است. او که ۱۴ سال سن دارد، پیش از مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» سال‌ها در زمینه موسیقی و خوانندگی سنتی فعالیت داشته و از سال ۱۳۹۱ زیر نظر محمدعلی احدی و حیدر محرمی شروع به یادگیری موسیقی کرده است. اما شاید برای اولین بار در پنجمین قسمت برنامه «عصر جدید»، بیشتر مردم ایران او را دیدند و با صدا و چهره‌اش آشنا شدند.

او در تابستان سال ۹۷ در جشنواره موسیقی ملی ایران، مقام اول را به‌دست آورده و افتخارات بسیار زیاد دیگری را هم در کارنامه‌اش دارد. پارسا خائف در تمام مراحل رأی‌گیری مسابقه، بالاترین رأی مردمی را به‌دست آورده است و شانس اینکه برنده نهایی مسابقه باشد، بسیار زیاد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه گزارش بی مزه ای

    • بدون نام

      به جای نونهالی باید از مریم سعادت به عنوان داور استفاده میکردند کسانی که در حیطه بازیگری اطلاعات دارند میفهمند چه می‌گویم .
      ایشان تخصصشان استعداد یابی ست .

      پاسخ ها

      • سمیرا

        نهههه
        نونهالی بهترین گزینه س

      • رونا نظری

        افرین کاملا

    • بدون نام

      توکه درباره پارساخائف حرف نزدی بلکه حقدوکینه ات از انقلابی ها وبشیر رویادآوری کردی خخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان کجای بشیر حسینی انقلابی دقیقا؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      آرمان از این بهتر بود

      پاسخ ها

      • سمیرا

        آرمان صداش سوز داشت... انگار با غم میخوند،... من دوس داشتم

      • بدون نام

        اخی با سوز میخوند دوس داشتی ای بابا حیف شد که یعنی دیگه کسی نیست سوز دار بخونه

      • بدون نام

        این موضوع اثر پول رو بر روی استعداد نشون میده اگه ارمان بچه پولدار بود می تونست خیلی بهتر رو صداش کارکنه اما
        حیف

      • بدون نام

        واقعا اثر پول ،پارسا هفت سال زیر نظر استادان تمرین کرده و آرمان از پشت تنور نانوایی کشف استعداد شد

      • بدون نام

        خیررررررر به هیچ وجه منالوجوه

      • بدون نام

        دقیقا ارمان استعداده نه پارسا چون پارسا بهترین امکانات رو داشته

    • بدون نام

      خیییلی بچه با استعدادیه ولی من دوست ندارم بچه تو 13 سالگی جدای این سبک خوانندگی ادای آدم بزرگارو هم در بیاره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره راست میگی یا بهش یاد دادن یا اینکه میخواد بزرگتر از سنش نشون بده که اینم وقتی میفهمه که چه اشتباهی کرده که میخواست ادای آدم بزرگارو دربیاره که دیگه دیر شده

      • بدون نام

        چرا به جای تحسین ادب کسی میگیم میخواد ادای آدم بزرگا رو در بیاره ؟

    • مریم

      خیلی عذر میخوام ولی همه ما شاهدهستیم روابط اجتماعی اصلی ترین بعد رشد شخصیت و ارائه هنر هرفردی میتونه باشه که اتفاقا دکتر حسینی تخصصش در همین حیطه هست. تعجب میکنم شما حب وبغض با آقای فروغی دارید یا حوزه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت فهميدي طرف كي هستي؟

      • سکینه

        دکتر حسینی !!!!!!!!!
        از خند هاش معلومه روابط اجتماعیش بالاس

    • بدون نام

      بیشتر ادب و متانتش آدمو تحت تاثیر قرار میده

      پاسخ ها

      • شهروند

        انصافا همه چیز رو باهم داره

    • حسین

      پارسا تو رشته خودش بسیار عالی هست و نمیشه منکرشد ولی داورها بخصوص آریا عظیمی نژاد برای اینکه راه را برای پارسا هموارکنند رقیب سرسختی بنام گروه نواندیشان با اون مهارت بالا را بخاطر یک اشتباه کوچک به کل زیر سئوال بردند و حذف کردند که مظمئن باشند پارساخائف بالا می آید و در اینجا عدالت در داوری را زیر سئوال بردند و امیدوارم در فصل آینده این برنامه دیگر شاهد حضور ایشان و آقای حسینی با آن خنده های سخیفش نباشیم

      پاسخ ها

      • M.I

        ببند

    • یلداY

      به عنوان کسی که از کودکی موسیقی کار کردم و تحصیلاتم هم در همین زمینه بوده میگم که پارسا به معنای واقعی بچه با استعدادیه
      خیلی خوبه که سراغ موسیقی سنتی و اصیل ایرانی رفته
      موسیقی ایران واقعا غنیِ
      پیچیدگی ای که تو موسیقی ما هست تو هیچ جای دنیا نمی‌تونید پیدا کنید
      واقعا آفرین به پارسا خائف که دنبال ریشه های خودش رفته
      فقط امیدوارم ازش استفاده تبلیغاتی نشه
      کما اینکه با همه این صحبت ها به نظر من باز هم باید اموزش ببینه چون به همون دلیلی که ذکر کردین صداش تو سن بلوغ دچار تغییر میشه
      چیز دیگری که هست به نظرم باید در مورد برادران قاسمی و ارمان امیدی هم می نوشتیم اونها هم واقعا استعداد بودن
      نژاد پرست نیستم به هیچ وجه اما واقعا خوشحالم که پارسا ترک هست و ترکی خوند به هر حال زبان مادری است و برای هر کس شیرین تر از هر زبانی

      پاسخ ها

      • خورشید خانم

        من هم ترکم و قبول دارم شیرینی زبان ترکی رو

    • بدون نام

      به نظر من جای بشیر حسینی درسته ولی به جای دوتا بازیگر باید از یک بازیگر و یک استاد ورزشی استفاده می کردند

    • بدون نام

      منکه اصلا دوست ندارم نه صداشو و نه شخصیتشو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حسود هرگز نیاسود حتما از پسرهای بی تربیت خوشت میاد

    • NB

      صداش عالیه

    • بدون نام

      الان این فسقلی چیه که ما باید بشینیم راجبش بخونیم

    • رویا

      اجازه بدن زن ترانه بخونه
      تو برنامشون
      تا بفهمن پدیده کیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمعن باش ميتونستن بخون خودشون مخصوصاعليخانى سريع استقبال ميکرد

    • سمیرا

      من صدای پارسا رو دوست دارم و معتقدم استعداد داره اما به نظر شخصی من پارسا از اموزش برخوردار بوده پیش اساتید بزرگ تعلیم دیده و دستگاه ها رو میشناسه.بلده چطوری باخوندن تنفس کنه و تمرین فراوان کرده.این پسر چه تو عصرجدید میومدچه نه بلاخره جایگاه خودشو پیدا میکرداما کسانی مثل ارمان که از هیچ کدوم از اینها برخوردار نبود یجور استعداد واقعی تره البته منکر استعداد پارسا نمیشم اما شرایط تاثیر داره.پیدا کردن ارمان ها رسالت واقعی تر استعداد یابی میتونه باشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من موافقم واقعا
        آرمان بدون هیچ آموزش و یادگیری،بدون شناخت تکنیک ها و دستگاه های موسیقی واقعا زیبا میخوند صداش یه سوز عمیق داشت که مستقیم می‌نشست روی دل شنونده
        پارسا دیر یا زود به سمتی که داره میره حرکت می‌کرد چون از اول این سرمایه گذاری روش انجام شده بود اما آرمان اگر بالا میومد و بها داده می‌شد بهش و اصولی آموزش میدید میتونستیم در آینده دو تا خواننده عالی ببینیم

      • بدون نام

        آرمان صداش یه جورایی انگار تو دماغی بود. خودم بختیاری هستم اما دفاع بیجا نمیکنم از همزبان خودم

      • سمیرا

        دوست 14:45 همون صدای تو دماغی که می فرمایین صددر
        صد با یادگیری شیوه تنفس و تمرین زیاد بهتر می شد...کاری به ارمان ندارم اما افراد معمولی نمی تونن مثل خواننده های تعلیم دیده صداشونو تنظیم کنن

      • بدون نام

        موافقم آرمان صداش بیشتر به دل مینشست و با آموزش خیلی بهتر میشد.

      • بدون نام

        آرمان صدا ندارد همش یک ریتم خوند شبیه زوزه
        همش مردم ما به فقر و بدبختی او فکر می کنند

      • بدون نام

        مقایسه آرمان با پارسا خنده دارد

    • بدون نام

      یکی از دلایلی که من عصر جدید نگاه نمیکنم همین عدم تناسب داوراست. مخصوصا همین آقای بشیر حسینی . به نظرم مناسب برای این کار نیستند. حالا هرچقدر آدم با سواد و دانشی هم باشه.

    • بذى

      اقايون وخانمها لطفاً كسانى كه از موسيقى اذرى سر در نمى اورند ساكت باشند نظر الكى ندهيد

    • بدون نام

      باید این مسابقه فقط برای افرادی می بود که کلاس نرفتن و استاد نداشتن ولی حالا فقط به درد بچه پول دارا می خوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آرمان امیدی واقعا خوب بود و کاش استادی پیدا می شد که تکنیک بهش یاد میداد یا اون دوتا برادر کرد عبو الباسط و برادرش نمونه بودن

      • بدون نام

        کاملا موافقم ...یکی مثل آرمان که هیچ آموزشی ندیده و از کار در نانوایی و کاملا اتفاقی به عصر جدید راه پیدا کرده کجا و این پسر که از سه سالگی با بیشترین امکانات و هزینه ها شرکت کرده کجا!

      • بدون نام

        آرمان اصلا صدای اوج خوبی ندارد

    • بدون نام

      به قول یکی از کاربرا پیچیدگی موسیقی ایرانی رو هیچ کجا نداره ، هر چقدر گوش بدی زده نمی شی .

    • بدون نام

      رقص و موسیقی دو جز جدا نشدنی از اقوام ماد زاگرس نشین ،یعنی کردها ،لرها و تورک هاست .

      رقص شون هم بهم شبیه درکل .

    • بدون نام

      نمیدونم چرا از صدای پسره خوشم نیومد، به نظرم خوب نبود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی ها دوسش دارند تو حتما بی سلیقه

    • بدون نام

      نمیدونم چرا از صدای پسره خوشم نیومد، به نظرم خوب نبود

    • بدون نام

      حتما

    • بدون نام

      خیلی دوست دارم قشنگ می خونه

    • غزال

      به نظر من هم پارسا خوبه هم آرمان هر دوتاشون پدیده هستن. ولی آرمان حذف شد من خیلی ناراحت شدم به نظر من پارسا صدای استثنایی داره آرمان هم همینطور وامیوارم پارسا اول بشه.

    • جعفر

      من همشهری پارسا هستم چرا بدون اطلاع و دانش و سواد کافی میایید چرت و پرت مینویسید؟اصلا پارسا از خانواده کاملا ساده و معمولی اومده.پدرش یه کارمند ساده هست مادرش هم خانه دار.اتفاقا خیلی از این شرکت کننده ها وضع مالیشون از پارسا بهتره.اگه طرفدار کس دیگه ای هستید چرا الکی درباره پارسا دروغ و چرت و پرت از خودتون درمیارید.با افتخار یکی از بزرگان موسیقی ملی ایران خواهد شد انشالله.

    • بدون نام

      مردم ما به احمقی که ساده پوشیده بیشتر رای مید هند تا نابغه ای که لباس گرانقیمت دارد.
      افراد نمی دانند که استعداد را نه می شود خرید و نه می شود آموزش داد برخی را به زور سادگی می خواهند استعداد کنند اما استعداد ها را به خاطر برخی عقده ها نادیده بگیرند این را از برخی کامنت ها می شود فهمید. با تشکر از شما

    • بدون نام

      برترین ها برترین هستید یاشا

    • بدون نام

      احسن به پارسا و احسن ملت

    • بدون نام

      فقط موسیقی روح نواز عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج