۸۹۰۷۳۷
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

نسخه قاچاق «شبی که ماه کامل شد» در تلگرام

نسخه پرده‌ای فیلم‌های سینمایی معمولاً در سالن‌های سینمای کم‌مخاطب و به طور خاص سانس‌های کم‌بیننده این سالن‌ها بدون هماهنگی با صاحبین سالن‌ها ضبط می‌شود اما نتیجه عدم دقت و نظارت صاحبین این سالن‌هاست. این نسخه‌ها معمولاً کیفیت بالایی ندارند؛ اما برای گروهی از مخاطبان کنجکاو تأثیرگذار است و به ریزش فروش فیلم منتهی می‌شود.

تابناک: در تداوم عرضه نسخه قاچاق فیلم‌های سینمایی، اکنون فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» که هنوز روی پرده عریض سینماست، قربانی این بازی شد؛ بازی که امنیت سرمایه گذاری در سینمای ایران را به مخاطره می‌اندازد و از این منظر، انتظار می‌رود سازمان سینمایی در قبال چنین تحرکات مشکوکی رویکردی جدی در پیش بگیرد و صرفاً ناظر چنین حوادثی نباشد.

فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی، اکنون از مرز پانزده میلیارد تومان فروش عبور کرده اما گمان می‌رود هنوز به سطح تراز مثبت اقتصادی نرسیده باشد و احتمالاً به فروش بیشتری برای سوددهی نیاز دارد؛ اتفاقی که احتمالاً با توجه به تداوم اکران این فیلم و فروش قابل قبول این اثر نسبت به مضمونش رخ خواهد داد و جزو محصولات سودده سینمای ایران در سال نود و هشت خواهد بود.

نسخه قاچاق «شبی که ماه کامل شد» در تلگرام

فیلم با داستان عشق یک فروشنده به دختری که برای خرید به مغازه او رفته، شروع می‌شود؛ فروشنده‌ای که از قضا عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی از آب درمی‌آید که هنوز درگیر فرقه‌های تروریستی نشده اما خیلی زود او تحت تأثیر القائات برادرش، مسیر برادرش را پیش می‌گیرد و به خوبی مسیر تغییر یک شخص با زندگی طبیعی به یک شخص افراطی و تروریست به تصویر کشیده می‌شود.

این فیلم سینمایی برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر رونمایی شد و پس از نامزدی در سه رشته، توانست شش سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی را از آن خود کند. الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، امین میری، فرید سجادی حسینی، شبنم مقدمی، آرمین رحیمیان و علی هدایتی در این فیلم مقابل دوربین سامان لطفیان بازی کردند.

اکنون نسخه قاچاق این فیلم سینمایی در تلگرام پخش و به طور واضح از روی پرده سالن سینما ضبط شده است. نسخه پرده‌ای فیلم‌های سینمایی معمولاً در سالن‌های سینمای کم‌مخاطب و به طور خاص سانس‌های کم‌بیننده این سالن‌ها بدون هماهنگی با صاحبین سالن‌ها ضبط می‌شود؛ اما نتیجه عدم دقت و نظارت صاحبین این سالن‌هاست. این نسخه‌ها معمولاً کیفیت بالایی ندارند، ولی برای گروهی از مخاطبان کنجکاو تأثیرگذار است و به ریزش فروش فیلم منتهی می‌شود.

نسخه قاچاق «شبی که ماه کامل شد» در تلگرام

پیش از این در خردادماه تصاویری از فروش نسخه قاچاق فیلم‌های «متری شیش و نیم» و «رحمان ۱۴۰۰» در فضای مجازی منتشر شد. سعید روستایی، کارگردان در واکنش به این تصاویر در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام نوشته بود: «به نظرتون توی اون دی‌وی‌دی چیه؟ آیا دی‌وی‌دی خامه؟ آیا دی‌وی‌دی سوختست؟ آیا یه فیلم قدیمیه؟ اگه اینا نیست چیه؟ امیدوارم هرچی هست متری شیش و نیم نباشه. پ ن: به حرف‌های فروشنده گوش کنید لطفاً حتماً.»

«مارمولک»، «مکس»، «سنتوری» و «یک خانواده محترم»، از جمله فیلم‌های سینمایی هستند که با ضبط از روی پرده سینما یا با عبارت «نسخه بازبینی» لو رفته در سال‌های دور سر از بازار درآوردند اما از سال ۱۳۹۶، قاچاق نسخه‌های بازبینی «یک دزدی عاشقانه»، «عصبانی نیستم»، «فروشنده»، «ابد و یک روز»، «پنجاه کیلو آلبالو»، «گشت ۲» و «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» بیرون آمد و هر یک از این فیلم‌ها در مراحلی از اکران تا پیش از ورود به شبکه نمایش خانگی قربانی قاچاق شدند و برخی از آنها آسیب‌های جدی از این ناحیه متحمل شدند.

انتظار می‌رفت با تکرار این اتفاقات، شاهد واکنش مسئولان سازمان سینمایی در قبال این اتفاقات خطر که تهدید آشکار امنیت سرمایه گذاری در سینمای ایران است، باشیم اما با وجود تکرار این اتفاق هیچ واکنش رسمی به قاچاق این فیلم‌ها که سرمایه قابل توجهی صرف تولیدشان شده، شاهد نبوده‌ایم و آن گونه که شواهد نشان می‌دهد مسئولان امر با بی‌تفاوتی از کنار این اتفاق گذشته‌اند، حال آنکه انتظار می‌رفت این بار شاهد اقدامات جدی برای تداوم این روند باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این کامنت هیچ ربطی به مطلب نداره.
      "برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) یک صلوات بفرستیم."
      توهین ممنوع
      جای خالی اش را فراموش نکنیم

    • بدون نام

      واقعا متاسفم واسه این افراد بی شخصیت
      خب بزارید مردم برن سینما ببینن
      این کارتون دزدیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاید شهرشون مثل ما سینما نداشته باشه دستشون درد نکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج