۸۹۱۰۸۰
۴۸ نظر
۱۹۹۷۱
۴۸ نظر
۱۹۹۷۱
پ

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

بروس جنر مشهورترین سلبریتی است که چند سال قبل به طور رسمی اعلام کرد که جنسیت خود را تغییر داده و از این به بعد باید او را کایتلین جنر صدا بزنند و بدین ترتیب بود که راه برای صحبت درباره تمام افراد تراجنسیتی یا همان ترنسجندر و نه تنها سلبریتی‌های تراجنسیتی باز شد.

برترین‌ها: بروس جنر مشهورترین سلبریتی است که چند سال قبل به طور رسمی اعلام کرد که جنسیت خود را تغییر داده و از این به بعد باید او را کایتلین جنر صدا بزنند و بدین ترتیب بود که راه برای صحبت درباره تمام افراد تراجنسیتی یا همان ترنسجندر و نه تنها سلبریتی‌های تراجنسیتی باز شد.

در حالی که کایتلین جنر تا به این تاریخ مشهورترین چهره تغییر جنیست داده شناخته می‌شود، افراد بسیار شناخته شده دیگری نیز هستند که مسیر تغییر جنیست را در پیش گرفته‌اند.

۱. کایتلین جنر

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

همانطور که گفته شد، بروس جنر قهرمان سابق المپیک و ستاره سریال‌های ریالیتی شو، در سال ۲۰۱۵ به طور رسمی اعلام کرد که تغییر جنیست داده و اسم او کایتلین خواهد بود.

۲. لاورنه کاکس

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

لاورنه کاکس که بیشتر به خاطر نقش سوفیا بورست در سریال پرطرفدار «نارنجی همان سیاه است» (Orange is the New Black) از سرویس نتفلیکس شناخته می‌شود اولین شخصیت تراجنسیتی بود که نامزد دریافت جایزه امی می‌شد.

۳. ژانت ماک

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

ژانت ماک که سردبیر سابق مجله People بود در سن ۱۸ سالگی جنیست خود را تغییر داده و برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ در نقش یک زن در مقاله ماری کلر به او اشاره شد. از آن زمان او به سخنگوی حقوق تراجنیستی‌ها تبدیل شده و کتاب خاطرات او با نام «بازتعریف واقعی بودن» (Redefining Realness) به کتابی پرفروش تبدیل گردید.

۴. آندریا پجیچ

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

آندریا با نام سابق آندری به عنوان یک مدل مرد به شهرت رسید که هم برای برند‌های زنانه و هم مردانه تبلیغ می‌کرد ما در سال ۲۰۱۴ با انجام جراحی جنیست خود را تغییر داده و از آن زمان نام خود را به آندریا تغییر داده و اعلام کرد که دوست دارد به عنوان یک زن به رسمیت شناخته شود.

۵. کارولین کوزی

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

کارولین کوزی بازیگر و مدل انگلیسی بود که در فیلم «تنها برای چشمانت» (For Your Eyes Only) از سری فیلم‌های جیمز باند بازی کرده و در برخی مجلات بزرگسالان نیز مدل بود. تراجنسیتی بودن او توسط مجله زرد انگلیسی The News of The World و پس از بازی در فیلم جیمز باند در سال ۱۹۸۱ فاش شد.

۶. جنا تالاکووا

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

این مدل کانادایی در سال ۲۰۱۲ خبرساز شد وقتی که به طور رسمی و از طریق دادگاه تلاش کرد که در مسابقات دختر شایسته سال کانادا شرکت کند. او در نهایت عنوان دختر شایسته از لحاظ خوش اخلاق بودن را دریافت کرد.

۷. الکسیس آرکوته

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

الکسیس که در خانواده مشهور بازیگر آرکوته و با نام رابرت به دنیا آمده بود در چند فیلم نقش فرعی داشته و تغییر جنیست او از مرد به زن در یک فیلم مستند به نام «الکسیس آرکوته: او برادر من است» (Alexis Arquette: She's My Brother) در سال ۲۰۰۷ به تصویر کشیده شد.

۸. آیسیس کینگ

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

آیسیس کینگ یکی از شرکت کنندگان در دور یازدهم و هفدهم شو تلویزیونی «بهترین مدل جدید آمریکا» (America's Next Top Model) بود. او اولین زن تراجنسیتی بود که در این مسابقات شرکت می‌کرد و به یکی از شناخته شده‌ترین افراد تراجنسیتی در تلویزیون تبدیل شد.

۹. چز بونو

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

تنها فرزند سانی و شر، چَز (با نام چستیتی هنگام تولد) در سال ۲۰۱۱ و با فیلم «چَز شدن» تغییر جنسیت خود از زن به مرد را اعلام کرد.

۱۰. سیلویا ریورا

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

سیلویا ریورا از فعالان حقوق تراجنسیتی‌ها و همجنسگرا‌ها در آمریکا است که در شکل‌گیری بنیاد‌های متعددی برای حمایت از حقوق این افراد مشارکت داشته و در زمینه حمایت از افراد تراجنسیتی بی‌خانمان و زنان غیرسفید پوست تغییر جنسیت داده فعال بوده است.

۱۱.کریستین یورگنسن

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

کریستین یورگنسن با نام جورج ویلیام جونیور به دنیا آمده و در طی جنگ جهانی دوم در ارتش ایالات متحده عضویت داشته و به جنگ رفت. بعد از پایان خدمت، یورگنسن چندین جراحی تغییر جنسیت را در دانمارک انجام داد و در دهه ۱۹۶۰ داستان او در روزنامه نیویورک دیلی نیوز بازتاب یافت که او را به یک شخصیت بسیار مشهور تبدیل ساخت.

۱۲. کندی دارلینگ

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

کندی دارلینگ هنگام تولد جیمز لارنس اسلیتری نام داشت و یک بازیگر تراجنسیتی آمریکایی بود که در فیلم‌های «جسم» (Flesh) در سال ۱۹۶۸ و «زنان انقلابی» (Women in Revolt) در سال ۱۹۷۱ به کارگردانی اندی وارهول بازی کرد. او همچنین یکی از اعضای گروه موسیقی موسوم به The Velvet Underground بود.

۱۳. کارمن کاررا

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

کارمن کاررا یک بازیگر ریالیتی شو، مدل و رقصنده است که در چندین سریال ریالیتی شو مانند «زنان خانه دار واقعی نیویورک سیتی» (Real Housewives of New York City) بازی کرده و در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که مرد نبوده و یک زن تراجنسیتی است.

۱۴. یان هاروی

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

یان هاروی با نام تولد ژانت، یک کمدین تراجنسیتی است که در سن ۳۲ سالگی و به خاطر کارهایش با مارگارت چو به شهرت رسید و به یکی از اعضای ثابت کمدی برادووی او تبدیل شد.

۱۵. لانا واچوفسکی

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

به عنوان یکی از مشهورترین تهیه کنندگان فیلم جهان (به عنوان یکی از دو نفر معروف به برادران واچوفسکی) او به ساخت فرانچایز موفق «ماتریکس» (Matrix) و فیلم‌های دیگری مانند «وی مثل وندتا» (V for Vendetta)، «مسابقه سرعت» (Speed Racer) و «اطلس ابر» (Cloud Atlas) کمک کرد.

۱۶. لیا تی

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

در سال ۲۰۱۴، لیا تی که به عنوان یک مرد و با نام لیاندرو به دنیا آمده بود، به عنوان چهره روی جلد مجله Redken انتخاب شده و بدین ترتیب او اولین مدل تراجنسیتی بود که به عنوان نماد یک برند آرایشی شناخته می‌شد.

۱۷. رافی فریدمن-گورسپان

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

او اولین عضو تراجنسیتی کارکنان کاخ سفید است که در سال ۲۰۱۵ و توسط باراک اوباما به عنوان مدیر بخش توسعه و نیروی انسانی انتخاب شد و اولین تراجنسیتی نیز بود که در عضویت نمایندگان قانونگذار ایالت ماساچوست قرار داشت.

۱۸. نادیا آلمادا

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

آلمادا که به عنوان یک مرد و با نام خورخه لئودور به دنیا آمده بود یک ستاره ریالیتی شو بریتانیایی است که اولین شخص تراجنسیتی برنده مسابقه «برادر بزرگ‌تر» (Big Brother) در سری پنجم این برنامه در سال ۲۰۰۴ بود.

۱۹. کوچینله

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

کوچینله که با نام ژاک چارلز دوفرسنوی به دنیا آمد اسم هنری کوچینله را بعد از ورود به عرصه سرگرمی برای خود انتخاب کرده و در سال ۱۹۵۳ اولین نمایش خود را به عنوان یک زن تراجنسیتی انجام داد. او اولین مورد مشهور تغییر جنسیت در اروپا بود و یک سلبریتی و رقصنده سالنی بسیار مشهور به شمار می‌آمد.

۲۰. بالیان بوشباوم

چهره‌های مشهوری که تغییر جنسیت دادند

بالیان بوشباوم که قبلاً با نام یوون بوشباوم و به عنوان یک زن از آلمان در مسابقات المپیک رشته پرش با نیزه شرکت کرده بود در سال ۲۰۰۷ بازنشستگی خود از این ورزش را اعلام کرده و جراحی تغییر جنسیت خود را آغاز کرد. از آن زمان تاکنون وی در نسخه آلمانی مسابقه «رقصیدن با ستارگان» (Dancing With the Stars) حضور داشته است.

منبع: twentytwowords

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه همه هم زن بودن که تغییر جنسیت دادن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکثرا از مرد تبدیل به زن شدند چند تایی هم از زن به مرد فکر کنم شما درست و دقیق مطلب رو نخوندی

      • بدون نام

        اینطور نیست. هم تراجنسیهای مرد به زن و هم زن به مرد در بین آنها بودند. مگه گزارش را نخواندی؟

      • بدون نام

        تو چه جوری متنو خوندی؟ برام جالبه!!

      • بدون نام

        عکسهایی که دیدی مربوط به بعد از تغییر جنسیته یعنی مرد بودن بعد تغییر جنسیت دادن و زن شدن البته به جز چندتا مورد محدود که زنها تغییر جنسیت داده بودن

      • بدون نام

        زن بودن مصیبته.نمی دونم چی تو مغزشون می گذره که تغییر جنسیت به زن میدن

      • بدون نام

        ۱۳:۳۸
        به دلیل تاثیر هورمونها در دوره رشد جنین، مغز این افراد از بدو شکل گیری ساختار کاملا مشابه با مغز جنس مخالف را داره یعنی به اصطلاح روح و جسمشان با هم در تضاده و مردی در جسم زنانه یا زنی در جسم مردانه است. اینطور نیست که خودشان تصمیم بگیرند که حالا به نفعه که مرد باشیم یا زن بلکه این یک اختلال و ناهماهنگی مادرزادی است. تصور کن شما یک روز صبح پا میشی میبینی همون آدمی هستی که بودی اما بدنت به بدن جنس مختلف تبدیل شده. این حالت مانند زندگی هرروزه این افراده

      • بدون نام

        زن هاشون قابل تحمل بودن ولی مردهاشون که زن شدن کی نگاهشون م میکنه

      • بدون نام

        بدون نام۱۳:۳۸ - اونا هم زن هستند اما در بدن اشتباه متولد شده اند هیچوقت از لحاظ روحی مرد نبوده اند که بعدا بخوان زن بشن فقط ظاهرشون مردانه بوده و با هورمون درمانی و عمل جراحی به بدنشون فرم و حالت زنانه میدن واسه همین در زبانهای دنیا به جای عمل تغییر جنسیت میگن عمل تطبیق جنسیت چون تطبیق دادن جسم طرف به اون چیزیه که از ابتدا بایست می بود

      • بدون نام

        این کاربری که میگه زن بودن مصیبته.مصیبت تویی که مادرت باید تورو تو شکمش حمل میکرد و مراقبت و بهت محبت میکرد تا بدنیا میومدی.به قول تو اگه این مصیبتا نبودن هیچ مردی ام وجود نداشت و درثانی تو این دوره زمونه این حرف که مرد جنس برتر یا زن یه بحث مزخرفیه البته تو کشور عزیز ما که یه مشت آخوند حکومت میکنن و زن رو مث یه ابزار میبنن و هرکاری دلشون میخواد باهاش میکنن اینجور مثلا نظرهام چیز طبیعیه.

      • بدون نام

        ۰۵:۴۰ اون جماعتی که شما ازشون دل پری داری به این دلیل قدرت دارند که مردم ازشون حرف شنوی دارند. محض اطلاعت میگم که هم اون جماعت و هم طرفداراشون که زن را به دید ابزار جنسی میبینند هیچکدومشون از زیر بته عمل نیامدند بلکه همشون زاده و پرورده و تربیت شده مادراشون هستند و مادراشون هم احتمالا زن بوده اند پس اگه گله و شکایتی داری از همجنسهای خودت داشته باش آی کیو

      • بدون نام

        ۰۵:۴۰ او نگفته زن مصیبته او گفته زن بودن مصیبته. معنای حرفش همینی میشه که شما بیان کردی یعنی زندگی در محیطی که از حاکمانش تا آدم عادیش به دید ابزار بهت نگاه میکنه. شما خیلی اعصابت خرابه که حتی در برابر کسی که حرفش با حرف خودت یکی هست اینطور پرخاشگرانه واکنش نشون میدی

      • بدون نام

        عزیزم نمیخواد اینقدر خودتو بخوری منظورش این نیست که زنها مصیبتن منظورش اینه که متاسفانه به خاطر بی عدالتی ها زنها مصیبت میکشن....ولی خب از اونجایی که همیشه با همه دعوا داری اصلا کاری نداری طرف داره چی میگه هر چی خودت دوست داری میشنوی و میبینی و بعدم به طرف حمله میکنی که مثلا از حقوقت دفاع کنی...یه کم تفکر و تامل هم بد نیست

    • بدون نام

      مسخره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا

    • بدون نام

      گزارش جالبی بود مخصوصا شماره ۱۹ کوچینله خیلی زیبا و جذاب بود. اما چارلز در زبان فرانسوی شارل خوانده میشه یعنی نام ولادی او ژاک شارل بوده. کوچینله (یا همان کوکسینل در فرانسوی) به معنای کفشدوزکه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        او قبل از تغییر جنسیتش هم هنرپیشه تئاتر بود و در اولین اجرایش در تئاتر مادام آرتور ناگهان بر روی آستین یکی از حضار کفشدوزکی دید و همان موقع این نام را بعنوان شگون و فال خوبی برای خودش انتخاب کرد. بعدها هم که از ژاک شارل به ژاکلین شارلوت تغییر کرد همچنان این نام کوکسینل را برای خودش حفظ کرد.

    • بدون نام

      بلند ارسوی-زکی مورن و ... رو چرا ننوشتین؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه تراجنسیهای دنیا را که نمیشه در یک گزارش بهشون پرداخت. اینها که در این گزارش بهشون پرداخته شده فقط چند نمونه بودند.

    • بدون نام

      بیشتر تمایل به سمت زن شدن هست:)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ارادی و اختیاری نیست. به شرایط دوره جنینی این اشخاص مربوط میشه. اگر احیانا خدای نکرده چند دقیقه مطالعه کنی دلیلش را متوجه میشی که چرا اینطوره

      • بدون نام

        22:12
        تو هم از اين ابلهايي هستي كه خيلي كم مطالعه مي كني و تا يه چيزي خوندي فكر مي كني ديگه علامه ي دهري! احمق جون داريم شوخي مي كنيم و لذت مي بريم حالا تو هي بيا اين وسط وز وز كن كه بگي مثلا خيلي چيز حاليمه

      • دونالد ترامپ

        مشخصه ابله و بیشعور هستی که از این چرت و پرت گفتنها و لودگیها لذت میبری. با الاغهایی مثل تو شدیم هشتاد میلیون که عاقبت کشورمون این شد. حیف خاک که توی سر شماها بشه

      • بدون نام

        ادب خوب چیزیه والا، اگه یکی ادعای شعور کنه ولی از ادب بهره نبرده باشه شعورش هم دوزار نمی ارزه

      • بدون نام

        چون تو دنیای تجاری بدن زنانه کالای پرفروش تریه

      • بدون نام

        ما هشتاد میلیون آدم داریم نه الاغ! از فرصت سو استفاده نکن وآمار فامیلاتو بالا نبر دونالد جوون

    • بدون نام

      جالب بود
      کاش عکس قبل عملشون رو هم میزاشتین

    • بدون نام

      حالمونو بهم زدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالت از خودت به هم بخوره نه بقیه مخلوقای خدای ستار العیوب

    • بدون نام

      کاش عکس قبل تغیر جنسیتشونم میزاشتین

    • مریم

      اخری چه ریش و سبیلی داره و چه هیکلی ۲۰

    • بدون نام

      وحشتناکه،امیدوارم هیچ تراجنسیتی دیگه متولد نشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خجالت نمیکشی خودتو خداپرست هم لابد میدونی و اینقدر راحت به خدا ایراد میگیری

      • ایرانی

        ناراحت نباشید چندین سال دیگه ایران بعد از عمل بینی به تغییر جنسیت رو میاره و در لیست اول جهان قرار میگیره شاید جوک گفته باشم ولی آینده خوبی به این کشور که در حال از دست دادن هویت خود هستند ندارم، شایدم ......؟؟؟

      • بدون نام

        .مهم اینکه به اینجور افراد همونجوری که خودشون دوس دارن باشن احترام بزاریم

      • بدون نام

        همه موجودات وگیاهان دارای دوجنسیت زنانه ومردانه هستندوهزگله یکی ازجنسهابزدیگری غلبه کندشخصیتش همان میشود.همانطورکه کره زمین هم شب داردوهم روز

      • بدون نام

        ۰۳:۲۶
        آینده خوبی به این کشور که در حال از دست دادن
        هویت خود هستند ندارم؟؟

        شما ابتدا طرز جمله سازی و صحبت روزمره را یاد بگیر که برات ثواب هم داره. نگرانی واسه هویت پیشکش

      • بدون نام

        کاربر ۰۸:۳۹ بر خلاف تصور شما همه موجودات دارای دو جنسیت زنانه و مردانه نیستند. ضمنا موجودات شامل گیاهان هم هست یعنی باز بر خلاف تصورت موجودات و گیاهان دو گروه مجزا از یکدیگر نیستند. کتب علوم تجربی دبستان را مطالعه کن بعدش تز در بده

    • علی

      اون عکس آخری در واقع زن بوده. الان عکس لختشو گذاشتی یه وقت تحریک نشیم

    • venusesh

      واقعا عملش اشتباهی بیش نیست یه عواقبی داره که تا پیری گریبانگیر هست حالا بگذرد که بعضیا بعد عمل پشیمون میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از لحاظ روحی به ندرت به ثبات میرسن و این اختلال یشتر جنبه روانشناختی و تربیتی داره تا جسمی، مثلا اولی قبلا پدر چند نفر بوده و حالا دومین مادرشونه

    • بدون نام

      جل الخالق .ميترسم بريم خواستگاري و ...

    • بدون نام

      بعضی هاشون اصلا معلوم نیست که قبلا چه جنسیتی داشتن، و مابقی افتضاح شدن

    • بدون نام

      چه جالب این همه مرد عاشق زن بودن هستن خخخخ

    • بدون نام

      در حدیث داریم که خدا لعنت کرده مردانی را که خودشان را به شکل زنان دربیاورند و زنانی را که خودشان را به شکل مردان دربیاورند. این کارها از علائم آخرالزمانه. ظهور نزدیکه. امام زمان ظهور کن

    • فاطمه

      ینی اینا بیشتر از خدا میدونستن ک تغییر جنسیت دادن واقعا ک

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط امام زمان میتونه ما رو از دستشون نجات بده

    • بی نام

      دوستی که گفتنی اینها دارن گناه میکنن . پس معلومه صحبت های علما ی دینی رو راجع به تغییر جنسیت نشنیدین الکی فتوا ندین خواهشا کمی تفکر لطفا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج