جاباما
۸۹۱۱۲۸
۱۱ نظر
۵۰۷۸
۱۱ نظر
۵۰۷۸
پ

هجوم طاعون‌وار موش‌ها به استرالیا

موش‌ها مشکل بزرگی در استرالیا هستند، به خصوص در مناطق جنوبی و شرقی که غلات می‌کارند. هر چند سال یکبار، جمعیت موش‌ها بسیار زیاد می‌شود و به محصولات و باغ‌ها، خانه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها حمله می‌کنند.

برترین‌ها : موش‌ها مشکل بزرگی در استرالیا هستند، به خصوص در مناطق جنوبی و شرقی که غلات می‌کارند. هر چند سال یکبار، جمعیت موش‌ها بسیار زیاد می‌شود و به محصولات و باغ‌ها، خانه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها حمله می‌کنند. حتی مناطق شهری، مثل سیدنی هم بین ۵۰۰میلیون تا یک میلیارد موش دارد. در بهترین حالت به ازای هر نفر ۱۰۰ موش وجود دارد.
هجوم طاعون‌وار موش‌ها به استرالیا

یکی از بزرگترین حمله‌های موش‌ها در سال ۱۹۱۷ رخ داد، زمانی که موش‌ها بخش‌هایی از کوئینزلند و ویکتوریا را تسخیر کردند. آن‌ها به گندم‌ها صدمه زدند، چکمه‌ها، کفش‌ها، رومیزی‌ها، فرش‌ها، پرده‌ها، رختخواب‌ها و کتاب‌ها را جویدند. به کودکان در گهواره حمله می‌کردند و سیم تلفن و تلگراف را می‌جویدند. موش‌ها از هر کشو و کابینتی که باز می‌شد بیرون می‌پریدند و زنان را وحشت‌زده می‌کردند. زنان خانه‌دار موش‌های مرده را در ظرف شیر و حتی در میان قرص نان پیدا می‌کردند.
برخی موش‌ها وارد باغ وحش شدند و شیر‌ها و فیل‌ها را ترساندند. همه چیز برعکس شده بود. موش‌ها نه تنها از دست گربه‌ها فرار نمی‌کردند بلکه با آن‌ها بازی می‌کردند و گوش و دمشان را گاز می‌گرفتند. گربه‌های بیچاره و ترسیده هم بالای درخت می‌رفتند و حتی علف می‌خوردند.
گندم‌ها در انبار به سرعت ناپدید می‌شدند. کشاورزان محلی نمی‌توانستند از علوفه خود برای تغذیه اسب‌ها استفاده کنند چون به شدت پر از موش و آلوده بودند. بیشترشان ترجیح می‌دادند خرمن خود را بسوزانند و کاه و یونجه موردنیاز خود را از شهرهای دیگر بخرند.
هجوم طاعون‌وار موش‌ها به استرالیا

هر روز ده‌ها هزار نفر موش‌ها را می‌گرفتند و می‌کشتند. بزرگترین کشتار موش‌ها در لسلز (Lascelles) در ویکتوریا اتفاق افتاد که حدود ۲۰۰هزار موش به وزن سه تن در یک شب کشته شدند. در یک اتفاق دیگر، دو زن در روچستر شجاعت باورنکردنی از خود نشان دادند و در عرض دو ساعت بیش از هزار موش را کشتند. این اتفاق در چند روزنامه ویکتوریایی با عنوان «زنان موش‌ها را قتل عام کردند» منتشر شد.

این بلا اولین بار در فوریه و مارس ۱۹۱۷ مشاهده شدند و بین آوریل و آگوست به اوج خود رسید. قبل از شکست این بلا، بیش از ۱۵۰۰ تُن موش، حدود ۱۰۰ میلیون عدد کشته شدند.

حمله موش‌ها در سال ۱۹۱۷ بسیار قابل‌توجه بود، اما در سال ۱۹۹۳ حمله ویرانگرتری اتفاق افتاد. موش‌ها هزاران هکتار محصول زراعی را نابود و خوک‌ها و مرغ‌ها را آلوده کردند.
هجوم طاعون‌وار موش‌ها به استرالیا
اینکه چرا استرالیا گرفتار بلای حمله موش‌ها می‌شود هنوز دقیقا مشخص نیست. موش‌ها حتی بومی این قاره هم نیستند. احتمالا آن‌ها در اواخر قرن هجدهم و همراه اروپاییان با کشتی به اینجا آمدند و، چون گونه‌ مهاجر هستند و شکارچی طبیعی ندارند، تعدادشان زیاد می‌شود. مهم‌ترین عامل این اتفاق احتمالا آب و هوا است. بارش زمستانی خوب برای چنین اتفاقی لازم است، اما کافی نیست. در مقابل، خشکسالی عامل بازدارنده است. فراوانی موادغذایی هم یک عامل دیگر است، هرچند آزمایش‌های کنترل شده با جمعیت موش‌های آزمایشگاهی چنین چیزی را تایید نمی‌کند.
هجوم طاعون‌وار موش‌ها به استرالیا
با این حال، پیشرفت قابل توجهی در چند دهه اخیر صورت گرفته است، و محققان مدل‌هایی برای پیش بینی حمله موش‌ها طراحی کرده اند که به کشاورزان اجازه می‌دهد اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.
هجوم طاعون‌وار موش‌ها به استرالیا
منبع: amusingplanet
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      تشکز ا ز سر کار خانم مظفری بابت مطالب خوبشون

    • مهلا

      من تا حالا در عمرم موش ندیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیا تهران

    • مملی هستم از اسلامشهر

      دیوونه خونه است استرالیا...

    • بدون نام

      نکبت ترین موجود کره زمین بدون اغراق موشه حتی از آدم هم خرابی بیشتر داره
      به مرغ کفتر خونه زندگی آدم هیچی رحم نمیکنه
      سرعت تکثیرش هم فوق العاده بالاست
      و اگه دست و پاتون بسته باشه شمارو هم میخورن
      تا میتونین این موجودات نجس رو بکشین
      خیالتون راحت که منقرض هم نمیشن

    • بدون نام

      مردم اگر همین طور به کشتن مار ها روی بیاورند ایران همم نه به این شکل بلکه بدتر هم میشود زیرا غذای اصلی مار ها موش است

    • ناشناس

      ااااه، چندشا...خداییش بعضی از موجودات نسلشون منقرض شه به هیچ جای کره زمین برنمیخوره، مثل موش، سوسک

    • zara

      جدیدا احساس میکنم استرالیا جای وحشتناکیه

    • بدون نام

      چه چندش بود

    • ناشناس

      ممنون واقعا جالب بود

    • نازنین

      حالم از استرلیا هم بهم خورد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج