۸۹۱۱۳۲
۳۲ نظر
۵۱۰۶
۳۲ نظر
۵۱۰۶
پ

۵ قاتل زنجیره‌ای مشهور جهان که هیچ‌گاه دستگیر نشدند

اگر به داستان‌های ترسناک و جنایی علاقه دارید، نام بسیاری از مشهورترین قاتل‌های جهان به گوش شما خورده است. بااین‌حال این مقاله چهره‌ای دیگر از قاتل‌های بی‌رحم و البته بسیار باهوش را ترسیم می‌کند که هیچ‌گاه دستگیر نشده‌اند و به مجازات اعمال خود نرسیده‌اند.

برترین‌ها: اگر به داستان‌های ترسناک و جنایی علاقه دارید، نام بسیاری از مشهورترین قاتل‌های جهان به گوش شما خورده است. بااین‌حال این مقاله چهره‌ای دیگر از قاتل‌های بی‌رحم و البته بسیار باهوش را ترسیم می‌کند که هیچ‌گاه دستگیر نشده‌اند و به مجازات اعمال خود نرسیده‌اند.

در آمریکا ۹۲درصد از قتل‌هایی که به‌دست پلیس جنایی این کشور بررسی می‌شود، نتیجه مثبت دارد. در کانادا این آمار نزدیک به صد در صد است. با این اوصاف می‌تواند نتیجه گرفت که اگر یک قاتل سریالی توانسته از دست پلیس و عدالت فرار کند، باید فردی منحصربه‌فرد باشد.

درست مثل تمامی انسان‌های موفق، در این زمینه منفی نیز یک قاتل موفق با دقت به جزئیات و عدم ارتکاب یا تکرار اشتباه می‌تواند راهی برای فرار از دست پلیس پیدا کند. هرچند شاید رهایی از مجازات در یک قتل را بتوان اتفاقی دانست، اما یک قاتل سریالی که توسط پلیس شناسایی نشده، بدون شک یک نخبه و نابغه است که با ابتلا به بیماری‌های روحی، در مسیری نادرست قرار گرفته است.

قاتل مو قرمز‌ها (۱۹۷۸ - ۱۹۹۲)

قاتل مو قرمزها، یک قاتل سریالی مشهور است که در بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۲، در ایالت‌های مختلف آمریکا، نزدیک به ۱۱ نفر را به قتل رسانده است. تعداد زیادی از قربانیان این قاتل، تاکنون شناخته نشده‌اند و ممکن است تعداد قتل‌ها از ۱۱ نفر بیشتر باشد.

۵ قاتل زنجیره‌ای مشهور جهان که هیچ‌گاه دستگیر نشدند

اولین قتلی که به قاتل مو قرمز‌ها متصل شد به سال ۱۹۸۳ بر می‌گردد. جنازه یک زن با موی قرمز، در میان یک بزرگ‌راه کشف شد، اما جسد شرایط لازم را برای شناسایی نداشت. در کمتر از چند ماه، چندین جنازه دیگر نیز با شرایط مذکور، در گوشه و کنار بزرگ‌راه‌ها پیدا می‌شد.

همین موضوع باعث شد که نظر پلیس به علاقه عجیب این قاتل، به ورزشکاران مو قرمزی که در کنار بزرگ‌راه‌ها تمرین می‌کردند، جلب شود. از ۱۱ قربانی این قاتل، تنها ۴ قربانی شناخته شده‌اند و هنوز بسیاری از مقتولین، ناشناخته باقی مانده‌اند.

پلیس آمریکا باور دارد که قتل ۶ تا ۱۱ نفر، به‌دست قاتل مو قرمز‌ها انجام شده و تعداد بیشتر جنازه‌ها، مرتبط با افرادی است که با سوءاستفاده از فرصت پیش‌آمده، از روی دست این قاتل کپی‌برداری کرده‌اند.

بیشتر مظنونین دستگیرشده توسط پلیس، رانندگان کامیونی بودند که سابقه حمله و تجاوز را داشتند. هرچند تمامی مظنونین، با توجه به عدم امکان حضور در بیش از دو قتل، بدون پیگیری دادگاهی آزاد شدند.

در سال ۲۰۱۸، دانشگاه جرم‌شناسی آمریکا در یک تحقیق دانشجویی گسترده، به این نتیجه رسید که قاتل مو قرمزها، یک مرد سفیدپوست و ۵۵ تا ۸۵ ساله است که باید به شغلی مرتبط با رانندگی مشغول باشد. با توجه به توقف قتل‌ها در سال ۱۹۹۲، باور پلیس این است که این شخص یا جان خود را از دست داده، یا شرایط جسمی لازم را برای ادامه فعالیت شرورانه خود ندارد.

زودیاک قاتل (۱۹۶۰ - ۱۹۷۰)

زودیاک قاتل، نام مستعار یک قاتل زنجیره‌ای مشهور در کشور آمریکا است که شاید بزرگ‌ترین پرونده جنایی حل‌نشده جهان به حساب می‌آید. این قاتل ادعا می‌کند که نزدیک به ۳۷ نفر را به قتل رسانده است. هرچند تنها جسد ۵ نفر پیدا شده و ۲ نفر نیز توانسته‌اند از دست قاتل زودیاکی، فرار کنند.

۵ قاتل زنجیره‌ای مشهور جهان که هیچ‌گاه دستگیر نشدند

نکته بسیار جالب در زمینه پرونده زودیاک قاتل، ارسال نامه‌هایی طعنه‌آمیز به پلیس و مسئولین بود. او در این نامه‌ها، اطلاعاتی خاص از خود و مقتولین را در اختیار پلیس می‌گذاشت و البته مواردی اجتماعی و اخلاقی را نیز مطرح می‌کرد.

آخرین نامه زودیاک در سال ۱۹۷۴ ارسال شد. او در این نامه با اشاره به سریال تلویزیونی مورد علاقه خود، اشکالی را رسم کرده بود که تا امروز نیز معنی خاصی برای آن‌ها کشف نشده است. در پایان این نامه، او ادعا می‌کند که سی و هفت - صفر، از پلیس آمریکا جلو افتاده است.

صد‌ها مظنون توسط پلیس آمریکا مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اما تاکنون هیچ‌کدام از مظنونین، با دی‌ان‌ای موجود بر روی نامه‌ها، برابری نمی‌کند. پلیس آمریکا باور دارد که زودیاک قاتل، ۱۶ نفر را نیز در ایتالیا و شهر فلورانس به قتل رسانده است. این قاتل در ایتالیا با نام هیولای فلورانس، شناخته می‌شود.

فانتوم فریوی (۱۹۷۱ - ۱۹۷۲)

فعالیت یک‌ساله قاتلی که به نام فانتوم فریوی شناخته می‌شود، نباید باعث شود تا شما این قاتل بی‌رحم را در مقابل دیگر مجرمین معرفی شده در این مقاله، دست کم بگیرید. این قاتل که تنها یک سال فعالیت داشت، ۶ دختر سیاه‌پوست و زیر ۱۸ سال را به قتل رسانده است.

۵ قاتل زنجیره‌ای مشهور جهان که هیچ‌گاه دستگیر نشدند

او قربانیان خود را می‌دزدید، شکنجه می‌کرد و پس از تجاوز، با طناب خفه می‌کرد. از سال ۱۹۷۱ تاکنون، هیچ فرد و مظنونی در ارتباط با موضوع قتل‌های فانتوم فریوی، دستگیر نشده است.

قربانیانی فانتوم معمولاً در طول یک هفته پس از گم شدن، در نزدیکی آزادراه ۱/۲۹۵ در واشنگتن آمریکا، با شرایط بسیار بد پیدا می‌شدند. یک نامه در جیب پنجمین مقتول فانتوم وجود داشت که شامل این جملات است:

«این اتفاقات، نتیجه حساسیت من به مردم و خصوصاً زنان است. در صورت دستگیری، من به قتل‌های دیگری هم اعتراف خواهم کرد. البته اگر بتوانید دستگیرم کنید! - فریوی فانتوم»

فانتوم بعد از ارسال نامه مذکور، تنها یک قتل دیگر مرتکب شد که فاصله‌ای طولانی با آخرین قتل داشت. در طول نزدیک به ۵۰ سال، بیش از ۷۰۰ مأمور پلیس و اف‌بی‌آی، تلاش کرده‌اند تا یکی از مخوف‌ترین قاتلین زنجیره‌ای تاریخ را به دست قانون بسپارند، اما هنوز هیچ اطلاعاتی از فانتوم به دست نیامده است.

پلیس آمریکا باور دارد که فانتوم فریوی، در کنار تمامی بیماری‌های روحی و روانی خود، شخصی با ضریب هوشی بسیار بالا است. در طول شش قتل بررسی شده، حتی یک مورد شواهد فیزیکی در محل قتل پیدا نشده یا دی‌ان‌ای از قاتل، کشف نشده است.

قاتل کریگ لیست

قاتل کریگ لیست یک قاتل بی‌رحم و ناشناخته است که در طول ۲۰ سال اخیر، ۱۰ تا ۱۶ قتل قطعی، به او منتسب شده است. البته روزنامه‌نگاران و کارشناسان، تعداد قتل‌ها و اجساد پیدا نشده را بیشتر از این می‌دانند.

۵ قاتل زنجیره‌ای مشهور جهان که هیچ‌گاه دستگیر نشدند

مقتولین این قاتل اغلب زنان و کارگران جنسی بوده‌اند و اجساد نیز در نیویورک و لانگ آیلند رها شده‌اند. آخرین اجساد پیدا شده که به‌صورت رسمی به قاتل کریگ لیست منتسب شده است، در سال ۲۰۱۱ پیدا شده، اما پلیس باور دارد که این قاتل برای فرار از دستگیری، محل دفن مقتولین را تغییر داده است. آمار ناپدید شدن زنان در این منطقه، تغییری نداشته است و بسیاری، فعالیت این قاتل را حداقل تا سال ۲۰۱۴، ادامه‌دار می‌دانند.

پلیس باور دارد که قاتل کریگ لیست باید مردی ۲۰ تا ۴۰ ساله و سفیدپوست باشد که با قوانین پلیسی و کارآگاهی آشنا است. میزان دقت این قاتل در عدم به جا گذاشتن شواهد آن‌قدر بالا است که کارآگاهان پلیس حتی به همکاران خود شک کرده‌اند.

کریگ لیست یک وب‌سایت ارائه خدمات و فروش محصولات است که این قاتل از طریق آن، اشخاص مناسب برای قتل را انتخاب می‌کند. چهار مظنون اصلی در زمینه قتل‌های کریگ لیست، به دلیل جرائمی دیگر و از سال ۲۰۱۵ در زندان هستند و به طرز مشکوکی، این قتل‌ها از یک سال قبل از آن، متوقف‌شده است. پلیس باور دارد که یکی از این اشخاص باید قاتل کریگ لیست باشد، اما هنوز موفق نشده تا هیچ‌کدام از مظنونین را به این جرائم متهم کند.

پدرو آلونسو لوپز

ماجرای پدرو لوپز با چهار قاتل دیگر معرفی شده در این مطلب متفاوت است. پدرو که شاید مخوف‌ترین قاتل زنده جهان باشد، به قتل ۱۱۰ زن جوان محکوم شده است و البته اعتراف کرده که میزان مقتولین به ۳۰۰ نفر می‌رسد.

۵ قاتل زنجیره‌ای مشهور جهان که هیچ‌گاه دستگیر نشدند

اما موضوع عجیب این است که پلیس کشور‌های کلمبیا، پرو و اکوادور، با اینکه اطلاعاتی کامل از این قاتل در دست دارند، هنوز نتوانسته‌اند وی را دستگیر و به چنگال قانون بسپارند.

لوپز اغلب قربانیان خود را از میان زنان جوان و زیبا انتخاب می‌کند و بعد از تجاوز، آن‌ها را به قتل می‌رساند. مشخص نیست که لوپز ۷۰ ساله آیا هنوز هم به فعالیت‌های شرورانه خود ادامه می‌دهد و یا با تغییر ظاهر و شخصیت، متواری شده است.

اشتباهات پلیس کلمیبا و اکوادور در دوران جوانی این قاتل باعث شد که او بتواند تنها با پرداخت ۵۰ دلار، آزادی مشروط بگیرد و پس از آزادی به قتل‌های خود ادامه دهد. آخرین قتل اثبات شده لوپز، به سال ۲۰۰۲ بر می‌گردد و همین موضوع باعث شده تا اینترپل به مرگ یا زندانی شدن این قاتل مشکوک شده باشد. زندانی شدنی که ممکن است به دلایل جرائمی دیگر و البته با نامی مستعار اتفاق افتاده باشد.

به‌هرحال با توجه به تعداد مقتولین، پدرو آلونسو لوپز که با نام هیولای آندس نیز شناخته می‌شود را می‌توان به‌عنوان عجیب‌ترین پرونده قتل بین‌المللی جهان به حساب آورد. او چندین بار دستگیر شده، اما هربار به دلایلی عجیب و احمقانه، توانسته از دست پلیس فرار کند و به قتل‌های خود ادامه دارد.

منابع: The-Line-Up، Crimemuseum، Wikipedia، Metro، Insider، TheSun

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      محمد علی نجفی

      پاسخ ها

      • علی خوشگله

        مرگ بر آمریکا

      • سیزده

        آرههههه

      • سیزده

        اگ در می رفت داستان جذاب بود

      • بدون نام

        این نرها همه شون هم زنها رو کشتند.معلوم نیست نرینه ها چی از جون زنها میخوان

    • دکتر علی چلویی از مشهد

      اینگونه افراد دچار دوگانگی شخصیت هستند.
      و نوعی ساکیزوفرنی و تلاش برای دیده شدن دارن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روانين ازديده شدن گذشته

      • بدون نام

        دکتر شما چن سالته

      • مصطفی

        جون ساکیزوفرنی

      • بدون نام

        یعنی رو داری زیاد. میای در مورد روانشناسی جنایی اونم از نوع قاتلین زنجیره ای نظر میدی. در حالیکه تو هیچ سندی به قطعیت در مورد ویژگی هاشون توافقی نشده. بعد همه هم میان لایک میزنن.

      • بدون نام

        هیچ گونه اثباتی دال بر اسکیزوفرنی یا دوشخصیتی بودن این افراد نیست

      • نگار

        کامل خودتر معرفی کردی چلویی

      • بدون نام

        ساکیزوفرنی ت نشون داد خیلی چیز حالیته جون خودت:)))))

    • بدون نام

      برترین ها لایک و دیس لایک رو به پاسخ نظرات اضافه کن

    • بدون نام

      من نمی دونم چرا یه قاتل زرنگ پیدا نمی شه قاتل ها رو بکشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دکستر

      • بدون نام

        والاااااااااا

    • مملی هستم از اسلامشهر

      اگه تو ایران بودن بعد از قتل خودشون جار میزدن قاتلن تا از این زندگی نکبتی راحت شن...

    • دکتر علی چلویی از مشهد

      یکیشون ایرانیه والان تو کاناداس خودتون میدونید کیه

    • بدون نام

      اقای بالینی؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسخرس؟

    • بدون نام

      اقای بالینی؟؟

      پاسخ ها

      • رونا نظری

        همسرشون هستم بفرمایید?!!!!!

    • دکتر علی چلو کبابی از سنندج

      110زن وایییی

    • دکتر چلوباقالی از تنگه

      قتل کار بدی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مریضی مگه

      • بدون نام

        والاااااااااا

      • بدون نام

        غیب گفتی نمیگفتی همه فکر میکردیم حق طبیعیه ما هست

    • دکترعلی چاقال پور

      ایناهمشون هیپاتیت ب دارن...

    • بدون نام

      بچه که بودم فکر میکردم قاتل سریالی قاتلیه که تو سریالا نشون میدن و قاتل زنجیری قاتلیه که زنجیر میبندن بهش
      همین قدر تباه

    • بدون نام

      ساختكي

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ساختگی؟ سرچ کردنم بلد نیستی بی سواد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج