۸۹۱۲۰۶
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

آلمان پیشنهاد ائتلاف دریایی علیه ایران را رد کرد

وزیر خارجه آلمان با اشاره به اینکه کاهش تنش و تلاش های دیپلماتیک برای برلین اولویت دارد، تاکید کرد که کشورش پیشنهاد آمریکا برای تشکیل ائتلاف در خلیج فارس را رد کرده است.

ایرنا: وزیر خارجه آلمان با اشاره به اینکه کاهش تنش و تلاش های دیپلماتیک برای برلین اولویت دارد، تاکید کرد که کشورش پیشنهاد آمریکا برای تشکیل ائتلاف در خلیج فارس را رد کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک عصر سه شنبه گزارش داد که وزارت خارجه آلمان به این خبرگزاری اعلام کرده که برلین پیشنهاد آمریکا برای پیوستن به ائتلاف در خلیج فارس را به صورت جدی بررسی نمی کند.

سفارت آمریکا در برلین پیشتر گفته بود که واشنگتن به صورت رسمی از آلمان، انگلیس و فرانسه درخواست کرده که به ائتلافی در خلیج فارس برای حفاظت از کشتیرانی در این منطقه و در تنگه هرمز بپیوندند.

آلمان پیشنهاد ائتلاف دریایی علیه ایران را رد کرد

وزارت خارجه آلمان در پاسخ به اسپوتنیک برای توضیح در این باره، در بیانیه ای گفت: ایالات متحده اخیرا طرح خود برای راه اندازی یک ماموریت نظارت در خلیج فارس را به تعدادی از متحدان خود از جمله آلمان ارائه داد و خواستار مشارکت آنان شد.

این بیانیه افزود: دولت [آلمان] این طرح را ملاحظه کرد اما هیچ تعهدی نداد. وزیر خارجه [هایکو] ماس بارها تاکید کرده است که از نظر ما کاهش تنش ها و تلاش های دیپلماتیک باید در اولویت قرار گیرد.

این بیانیه همچنین با اشاره به مشورت های صورت گرفته میان آلمان، انگلیس و فرانسه در این باره، تاکید کرد که از نظر برلین شرکت در آنچه «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران خوانده می شود، منتفی است.

آمریکا مدعی است این ائتلاف می تواند با اقدامات ایران در خطر آفرینی برای کشتی ها و نفتکش های عبوری از این شاهراه آبی، مقابله کند.

این در حالی است که اظهارنظرهای مختلف نهادهای دولت آلمان در روزهای اخیر از وجود شکاف عمیق بین دفتر صدراعظم و وزارت خارجه این کشور حکایت دارد.

در حالی که سخنگوی دولت، وزیر دفاع و برخی دیگر از مقامات حزب دموکرات مسیحی احتمال مشارکت آلمان در این طرح را بعید ندانسته اند، وزارت خارجه اجرای این پیشنهاد را به اما و اگرهایی مشروط کرده است.

در این ارتباط «هایکو ماس» از حزب سوسیال دموکرات تاکید کرده است که برلین نمی خواهد در راستای سیاست «فشار حداکثری» دولت آمریکا علیه ایران حرکت کند.

برخی سیاستمداران آلمانی نیز در واکنش به بالاگرفتن بحث ها در بین هم قطاران خود، هرگونه تصمیم گیری در این خصوص را به تصمیم پارلمان منوط می کنند؛ «تورستن فرای» رئیس فراکسیون دموکرات مسیحی در بوندستاگ می گوید در مورد ماموریت خارجی نظامیان آلمانی، پارلمان تصمیم گیرنده نهایی خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران پیش تر درباره موضوع پیوستن آلمان به یک ائتلاف بین‌المللی نظامی درخلیج فارس گفته بود : توصیه نمی‌کنیم کشورهای فرامنطقه‌ای به این ائتلاف‌ها بپیوندند، ائتلاف‌هایی که مبنای درستی ندارد و براساس توهم است. ایران خود را موظف به حفظ امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز می‌داند. راضی به آمدن کشورهای فرامنطقه‌ای برای تامین امنیت تنگه هرمز نیستیم زیرا این منطقه امنیت دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بدبخت غربزده ها هی ضایع میشن:))))

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پنجشنبه هفته جاری در بحرین بیش از ۶۰ کشور به دعوت آمریکا در بحرین کنفرانس امنیت حمل‌ونقل دریایی برگزار میشه و اروپا هم شرکت میکنه حتی آلمان ..فقط کلاه گذاشتن سر ایران که این ایتلاف اروپایی است و از فشار حداکثری آمریکا پیروی نمیکنه ...خخخخخخخ

    • بدون نام

      مطمعنم اینم میاد تو ائتلاف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج