۸۹۱۲۶۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

تردید «عراقچی» نسبت به نیات آمریکا در افغانستان

معاون سیاسی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان، در دیدار با سیدعباس عراقچی معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه در باره تحولات سیاسی اینده افغانستان رایزنی کردند.

خبرگزاری مهر: خانم اینگرید هیدن معاون سیاسی نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان که برای رایزنی با مقام های کشورمان در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده است، عصر سه شنبه با سید عباس عراقچی معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، وضعیت امنیتی افغانستان و چشم انداز تحولات سیاسی آینده، بویژه انتخابات ریاست جمهوری و روند صلح در آن کشور، مورد تبادل نظر قرار گرفت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن ابراز تردید نسبت به نیات آمریکا در افغانستان، با اشاره به لزوم اتخاذ رویکرد منطقه ای و مشارکت فعالانه کشورهای همسایه برای پیشبرد روند صلح با محوریت و مشارکت دولت افغانستان، مشورت با تمامی جناحهای سیاسی آن کشور را شرط دستیابی به صلح پایدار دانست.

تردید «عراقچی» نسبت به نیات آمریکا در افغانستان

وی با رد رویکرد حذفی و یکجانبه گرایانه در روند صلح، تاکید کرد: مشورت با کشورهای همسایه افغانستان و رفع نگرانی آنها تضمین کننده موفقیت دولت افغانستان در اجرای هر گونه توافق صلح است.

عراقچی همچنین، ضمن حمایت از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مهر ماه سال جاری در این کشور، استفاده از ظرفیتهای یوناما برای کمک به دولت این کشور جهت برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه ریاست جمهوری را بسیار کمک کننده دانست و خواهان ایفای نقش فعالانه سازمان ملل در این زمینه شد.

حضور داعش در افغانستان بعنوان یک عامل تهدید کننده صلح و امنیت در منطقه و لزوم همکاری برای مبارزه با این گروه تروریستی نیز یکی دیگر از محورهای گفتگوی طرفین در این دیدار بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شک نکن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج