جاباما
۸۹۱۲۶۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مرد سال فوتبال آلمان به سخره گرفته شد!

انتخاب مارکو رویس به عنوان مرد سال آلمان انتقاد برخی را برانگیخته است.

ورزش سه: انتخاب مارکو رویس به عنوان مرد سال آلمان انتقاد برخی را برانگیخته است.

دیروز کاپیتان دورتموند با اقتدار جایزه مرد سال آلمان را از آن خود کرد اما اعطای جایزه فوتبالیست سال آلمان به مارکو رئوس انتقاد مدیر برنامه رابرت لواندوفسکی را برانگیخته است و به همین دلیل SPORT۱ نگاهی دقیق به عملکرد کاپیتان دورتموند می اندازد.

ستاره ای که قهرمان نشد؛

وقتی آخرین بار جایزه مرد سال به یک بازیکن دورتموند اهدا شد، مارکو رویس فقط ۸ سال داشت. ۲۲ سال قبل کاپیتان دورتموند، یورگن کوهلر بود که در سال ۱۹۹۷ با دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شده بود و این عنوان را از آن خود کرد. بعد از مارکو رویس، کای هاورتز بازیکن جوان بایر لورکوزن (۱۲۱ رای) و جاشوا کیمیچ از بایرن مونیخ (۳۵ رای) از آن خود کرده بودند. البته مارکو رویس یک بار در سال ۲۰۱۲ اما در لباس مونشن گلادباخ فاتح این عنوان شده بود.

مرد سال فوتبال آلمان به سخره گرفته شد!

اما این انتخاب به مذاق مدیر برنامه مهاجم لهستانی بایرن خوش نیامده است. مایک بارتل مدیر برنامه روبرت لواندوفسکی در توئیتر نوشت: "فوتبالیست سال! شما لازم نیست برنده جامی شده باشید و در این صورت از بهترین شانس برای کسب بازیکن سال برخوردارید." موکل او اگرچه این فصل به عنوان بهترین گلزن برگزیده شده و با بایرن دبل کرده بود، در این نظرسنجی هفتم شد.

لوتار ماتیوس اسطوره فوتبال با قبول انتقادهای مایک باتل می گوید: "رویس نیم فصل اول فوق العاده ای داشت اما در طول فصل تنها 34 بازی دارد. کسب جام و موفقیت در چنین جایزه ای باید نقش ایفا کند که لواندوفسکی فصل موفقی را سپری کرد."

واقعاً مارکو رویس چقدر خوب بود؟

آیا انتخاب ستاره آلمانی دورتموند به عنوان بهترین بازیکن سال درست بوده است؟ SPORT1 با ارائه داده های اپتا ، نگاهی به آمار آخرین فصل بوندس لیگایی وی می اندازد؛

مرد سال فوتبال آلمان به سخره گرفته شد!

با ۱۷ گل در ۲۷ بازی، رویس در فهرست گلزنان برتر به مقام سوم رسید. لواندوفسکی نیز ۲۲ گل در ۳۳ بازی به ثمر رساند و از نظر آماری، هر دو در حدود میانگین ۱.۵ گل در هر بازی را به ثبت رساندند. اما با احتساب مجموع گل و پاس گل (تاثیرگذاری در به ثمر رسیدن گل) مارکو رویس ۰.۹۳ در هر بازی و لوا ۰.۸۸ در هر دیدار از خود ثبت کردند.

فقط وقتی دقیق تر دقت کنید متوجه می‌شوید مارکو رویس بازیکن سرنوشت سازتری بوده است. ۱۷ گل کاپیتان دورتموند، ۱۲ امتیاز برای این تیم به ارمغان آورد و فقط هم تیمی او پاکو آلکاسر (۱۳) و آندره کرامانیچ در هافنهایم (۱۴) از رویس در این زمینه بهتر بودند اما لواندوفسکی حتی در جمع ۲۰ نفر برتر در این آمار قرار نمی گیرد.

گلزنی های کاپیتان او در آخرین فصل بوندس لیگا برای تیمش بسیار مهم بوده است. در ۱۴ بازی از ۱۵ دیدار که مارکو رویس در آن گلزنی کرده دورتموند برنده شده و هیچکدام را نباخته است.

مرد سال فوتبال آلمان به سخره گرفته شد!

اکسل ویتسل همبازی مارکو رویس در این رابطه گفت: "البته که مارکو سزاوار این جایزه بوده زیرا او یک بازیکن خارق العاده است. مارکو رویس با بازیکنانی چون ادن هازارد از رئال مادرید و کوین دی بروین منچسترسیتی از نظر کیفی در یک سطح قرار داشته و یک بازیکن بزرگ برای من است."

فقط در یک مورد که لواندوفسکی به وضوح بهتر از رویس بوده است؛ از زمان اولین حضور بوندسلیگایی مارکو رویس در سال 2009، فقط مهاجم بایرن از وی گل های بیشتری زد؛ 202 به 116.

در حالی که مارکو رویس برای دومین بار برنده جایزه فوتبالیست سال شد، لواندوفسکی با وجود 4 عنوان آقای گلی هنوز در انتظار اولین جایزه خود است، اما او باید بداند کاپیتان زنبورها امسال واقعا سزاوار این جایزه بوده است.

مرد سال فوتبال آلمان به سخره گرفته شد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج