۸۹۱۳۰۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خواننده آمریکایی در سوئد محاکمه شد

«ایسَپ راکی»، خواننده رپ آمریکایی که متهم به ضرب و شتم یک مهاجر ۱۹ ساله افغان در استکهلم است، در دادگاه حاضر شد و اظهار بی‌گناهی کرد.

ایسنا: «ایسَپ راکی»، خواننده رپ آمریکایی که متهم به ضرب و شتم یک مهاجر ۱۹ ساله افغان در استکهلم است، در دادگاه حاضر شد و اظهار بی‌گناهی کرد.

این خواننده حدود یک ماه قبل (سوم ژوئیه) و سه روز پس از مشاجره در بیرون یک ساندویچ فروشی در پایتخت سوئد، با سه نفر از همراهانش دستگیر شد. آنها گفتند کارشان برای دفاع از خود بوده است. محافظ این خواننده پس از چند روز آزاد شد.

بنا بر گزارش‌ها، مرد افغان که می‌گوید مورد ضرب و شتم قرار گرفته، درخواست حدود ۱۵ هزار دلار غرامت کرده است.

خبر دستگیری و زندانی شدن ایسپ راکی که نام واقعی‌ او راکیم میرس است، سر و صدای زیادی در آمریکا به پا کرده است. ترامپ هفته پیش در توئیتر نوشت: ایسپ راکی را آزاد کنید. ما برای سوئد کارهای زیادی می‌کنیم ولی به نظر می‌رسد آنها کاری برای ما نمی‌کنند. تمرکز سوئد باید روی مشکل واقعی یعنی جرائم در این کشور باشد.

خواننده آمریکایی در سوئد محاکمه شد

قبل از این هم ترامپ توئیت کرده بود که با نخست‌وزیر سوئد درباره این خواننده حرف زده و حاضر شده خودش وثیقه او را بپردازد.

چند روز بعد، رئیس‌جمهوری آمریکا در توئیت دیگری نوشت، برایش خیلی ناامیدکننده است که نخست‌وزیر سوئد نتوانست کاری برای رهایی ایسپ راکی بکند: «سوئد جامعه آفریقایی-آمریکایی ما را در ایالات متحده ناامید کرده است. من ویدئوی ایسپ راکی را دیدم، مزاحم‌ها او را تعقیب کرده و آزار می‌دادند. با آمریکایی‌ها منصفانه برخورد کنید.»

یک سخنگوی نخست‌وزیر سوئد در پاسخ به ترامپ گفت که دستگاه قضایی، دادستان‌ها و دادگاه‌ها در سوئد مستقل هستند و دولت اجازه نفوذ و دخالت به پرونده‌های قضایی را ندارد و قانون با همه یکسان برخورد می‌کند.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، دادگاه تصمیم گرفت که به دلیل «خطر فرار از کشور»، در مدتی که پرونده بررسی می‌شود، این خواننده در بازداشت بماند.

چند هفته پیش ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن دیده می‌شود این خواننده مرد دیگری را در خیابان کتک می‌زند. در ویدئوی دیگری که در صفحه اینستاگرام ایسپ راکی منتشر شده، دیده می‌شود که او و همراهانش به دو نفر که به دنبال آنها می‌آیند، می‌گویند آنها را تعقیب نکنند. در این ویدئو یکی از این دو نفر به این خواننده می‌گوید چرا هدفونش را شکسته است. در توضیح ویدئوی اولی ایسپ راکی نوشته است: ما این بچه‌ها را نمی‌شناسیم و نمی‌خواستیم مزاحممان شوند. آنها ما را چهار خیابان تعقیب کردند. در شرح ویدئوی دوم او یکی از این مردان را متهم می‌کند که محافظش را با هدفون زده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج