جاباما
۸۹۱۳۸۴
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

درخواست انگلیس از آمریکا درباره تنگه هرمز

انگلیس از آمریکا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی خواسته است برای ایجاد ائتلاف حراست از کشتیرانی در تنگه هرمز در نشستی در بحرین شرکت کنند.

خبرگزاری ایسنا: انگلیس از آمریکا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی خواسته است برای ایجاد ائتلاف حراست از کشتیرانی در تنگه هرمز در نشستی در بحرین شرکت کنند.

انگلیس از نمایندگان نظامی کشورهای آمریکا، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی درخواست کرده است تا در راستای ایجاد هیئتی برای حراست کشتیرانی در تنگه هرمز، روز چهارشنبه در نشستی در بحرین شرکت کنند.

انگلیس امیدوار است بتواند باعث ایجاد ارتباطی میان آمریکا که بزرگ‌ترین حضور نظامی را به عنوان یک کشور غربی در منطقه دارد با کشورهایی مانند آلمان برقرار کند که برای شرکت کردن در هر ماموریتی به رهبری واشنگتن بی‌تمایل است.

اما ‌آن‌ها اقرار کردند که موفقیت[ چنین طرحی] به مشارکت آمریکا بستگی خواهد داشت، خواه این عملیات را رهبری کند و خواه تنها از آن حمایت کند. ناوگان پنجم دریایی آمریکا که مسئولیت خلیج‌ فارس را بر عهده دارد، در بحرین مستقر است.

مقامات انگلیسی گفته‌اند که این نشست، بعد از ظهر روز چهارشنبه برگزار خواهد شد و انتظار نمی‌رود که نتیجه قریب‌الوقوعی داشته باشد و طرح‌های پیشنهادی برای بحث‌های بیشتر به دولت هر کشور[ شرکت‌کننده در نشست] ارجاع داده خواهد شد.

علاوه بر این، سفارت آمریکا در برلین، تایید کرد که پیش از این از دولت آلمان، انگلیس و فرانسه درخواست کرده است به عملیاتی دریایی در خلیج فارس ملحق شوند.

مقامات دیپلماتیک گفتند که این بیانیه، یک نوع اعمال فشار برای مشارکت آلمان بود. یک سخنگوی سفارت آمریکا در برلین در این باره گفت که «ما به طور رسمی از آلمان خواستیم تا برای کمک به تامین امنیت تنگه هرمز و مبارزه با خصومت ایران، به فرانسه و انگلیس ملحق شود».

این سخنگو در ادامه گفت:مقامات دولت آلمان به صراحت می‌گویند که باید از آزادی دریانوردی محافظت کرد... اما سوال این است که توسط چه کسی؟

سوسیال دموکرات‌های آلمانی که اقلیت شرکا را در ائتلاف به رهبری آنگلا مرکل تشکیل می‌دهند، با مشارکت در این ماموریت به رهبری آمریکا به طرز قابل توجهی مخالف هستند.

نیل اشمید که سخنگوی سیاست خارجی در این حزب آلمانی است در این باره می‌گوید: دولت آلمان مشارکت در عملیات نظامی سنتینل را برای حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز رد کرده است. باید همین طور بماند. اگر نه، خطر وارد شدن به جنگ با ایران از سوی آمریکا وجود دارد.

به گزارش ایسنا، تلاش انگلیس و آمریکا برای «حفاظت و تامین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز» در حالی است که چنین طرحی با افزایش حضور نظامی کشورها در منطقه موجب گسترش دامنه تنش‌ها و خطر وقوع درگیری‌های ناخواسته خواهد شد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این در گفت‌وگویی درباره تامین امنیت خلیج فارس گفته بود: ما ۱۵۰۰ مایل مرز در خلیج فارس داریم. به همین دلیل است که به آن خلیج فارس می‌گویند، خلیج مکزیک نیست و در مجاورت ما است. ما بزرگ‌ترین قدرت خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم و تأمین امنیت و آزادی کشتیرانی جزئی از منافع مهم ما در زمینه امنیت ملی است. هیچ کس نمی‌تواند بدون ایران در این آب‌ها امنیت را تأمین کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تقریباً اکثر کشورهای دنیا که در منطقه خلیج فارس منافع دارند بر علیه ایران دارن ائتلاف دریایی تشکیل میدن....
      خبر درست اینه نه اونی که تو داری مینویسی.....
      در دنیای امروز هیچ خبری رو نمیتونی لاپوشی کنی....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گلا بی هابرجام روحانی

      • بدون نام

        صاحب منافع نفع نبرد ، آن موقع آمریکا و دار و دسته اش اونور دنیا بیان قلدری بکند ، در صورت حماقت شان ، منطقه به آتش کشیده خواهد شد ، تر و خشک نداریم . یا علی

    • بدون نام

      برو کنار بزار باد بیاد نینی کوچولو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزت نفس نداری ..امریکا وهمه دار و دسته اش بهتره با گیری واتر وگیری میجر دلپیچشون را تسکین بدن..داستان جزیره فارسی ودستگیری امریکایی های ترسو یادت که هست

      • بدون نام

        شمام شلیک ب هواپیما رو ب یاد داشته باش

    • بدون نام

      ضررمی کندآمریکا!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج