جاباما
۸۹۱۳۹۲
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

نحوه بهره‌مندی سربازان امریه از کسر خدمت

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد که سربازان امریه نیز می توانند از کسرخدمت‌های سربازی استفاده کنند.

خبرگزاری ایسنا: رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد که سربازان امریه نیز می توانند از کسرخدمت‌های سربازی استفاده کنند.

سردار موسی کمالی درباره بهره‌مندی سربازان امریه از کسر خدمت‌های سربازی، گفت: تمام شرایط برای سربازان امریه با دیگر سربازان برابر بوده و آنان از نظر حقوق، مزایا و مرخصی و... مانند یکدیگر هستند، تنها تفاوت در طول مدت خدمت این سربازان است و تمامی سربازان امریه به استثنای سربازان امریه یگان‌های حفاظت باید ۲۴ ماه خدمت کنند.

کمالی با تاکید بر اینکه قوانین برای تمام سربازان یکسان است، خاطرنشان کرد: کسرخدمت نیز جزو قوانینی است که برای همه سربازان اجرا می‌شود و در همین راستا سربازان امریه نیز در صورتی که دارای کسرخدمت باشند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند و سازمان‌های به کارگیرنده حق ندارند آنها را از استفاده از این تسهیلات منع کنند.

وی با بیان اینکه سازمان‌های دارای سهمیه سرباز امریه معمولا سعی می کنند افراد بدون کسر خدمت را انتخاب کنند، گفت: با توجه به اینکه هر سازمان هزینه‌هایی را برای دوران آموزشی سربازان امریه پرداخت می کند بنابراین عمدتا این سازمان‌ها سربازانی را انتخاب می کنند که مدت زمان بیشتری بتوانند از حضور آنها بهره مند شوند، به همین دلیل ممکن است در فرآیند جذب سربازان امریه، افراد فاقد کسر خدمت را انتخاب کرده یا جزو اولویت قرار دهند، اما اگر این سازمان‌ها سرباز دارای کسر خدمت را جذب کنند، نمی توانند مانع از بهره مندی‌اش از کسر خدمت شوند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره اینکه ممکن است برخی از افراد قبل از انتخاب به عنوان سرباز امریه، مدعی شوند که کسرخدمت نداشته و پس از جذب خواستار استفاده از آن شوند، گفت: برای پیشگیری از این مساله نیز اگر مشخص شود که کسی به دروغ مدعی نداشتن کسر خدمت شده است، باید به سازمان بکارگیرنده خسارت داده و از کسر خدمتش استفاده کند. مبلغ پرداختی این خسارات نیز بسته به هزینه‌های آموزشی سازمان‌ها متفاوت است.

کمالی در مورد افرادی که ممکن است پس از جذب به عنوان سرباز امریه متوجه داشتن کسرخدمت یا مشمول بهره مندی از آن شوند، اظهارکرد: این افراد می توانند از کسرخدمتشان استفاده کنند و نیازی به پرداخت جریمه نیز وجود ندارد. اگر افرادی هم هنگام جذب اعلام کنند که دارای کسر خدمت هستند و بعد از پذیرش، سازمان مربوطه اجازه بهره مندی از کسر خدمت رابه آنان ندهد، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی درباره اینکه آیا ممکن است، سازمانی که سرباز امریه جذب کرده، به دلیل داشتن کسر خدمت این امریه را باطل کند؟ گفت: موضوعی به نام ابطال امریه سربازی نداریم.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره چگونگی ثبت کسرخدمت و بهره مندی از آن برای سربازان امریه نیز اظهارکرد: این موضوع را ابلاغ و تاکید کرده‌ایم که سربازان امریه برای بهره مندی از کسرخدمت خود باید به یگانی که دوران آموزشی خود را در آن سپری کرده اند مراجعه کنند، تا پس از ثبت کسر خدمتشان زمان پایان خدمتشان با احتساب کسر خدمت در سامانه وظیفه عمومی ثبت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا عوامفریبی چقدر؟این تبصره را برا از ما بهتران صادر کردن که راحت از سربازی فرار کنند مثلا فلانی پارتی داره میشه امریه در فلانجا خدمت کنه یعنی عملا ظلم به بیچاره فقیر ؟ ...

    • بدون نام

      چرا خدمت سربازی نصف نمیشه ویا چرا با اموزشهای مهارتی مورد نیاز باحقوق کافی در نظر گرفته نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج