۸۹۱۴۴۱
۲۵ نظر
۵۰۰۳
۲۵ نظر
۵۰۰۳
پ

جویباری: حمایت‌های خطیر از فتحی مشکوک است

معاون و قائم مقام پیشین باشگاه استقلال پاسخ اظهارات علی خطیر را داد و مدعی شد او مثل طرح زوج و فرد استعفا می‌داد.

خبرگزاری فارس: علی نظری جویباری در خصوص حملات کلامی علی خطیر معاون مستعفی باشگاه استقلال به خودش و اطرافیانش گفت: واقعیت این است که من با ۸ مدال طلا و چند مقام آسیایی با استقلال نباید جواب علی خطیری را بدهم که هنوز هیچ موفقیت عملی در یک سال حضورش در استقلال به دست نیاورده اما پرسش هایی هم به ذهنم می رسد که نمی توانم آنها را بیان نکنم مخصوصا اینکه او طعنه هایی به من و بسیاری از مدیران سابق باشگاه استقلال زده که برایم عجیب است.

وی افزود: اولین پرسش من از این «بنده خدا» این است که مگر شما خودت استعفا نداده‌ای که اینچنین گریان و نالان به همه می تازی؟اگر کنارت گذاشته‌اند بحث دیگری است اما شما خودت استعفا داده ای که البته با حجم درگیری‌هایت و اینکه دیگر کسی پای میز مذاکره با تو نمی نشست طبیعی هم بود.

خطیر با رحمتی‌ها، شفرها، فتح الله زاده ها، منزوی‌ها، ووریا غفوری ها، حسینی‌ها، علی کریمی‌ها، مجیدی‌ها، چشمی ها، منتظری ها و غیره درگیر شد که این موضوع عملا او را فلج کرده بود و برای شخصیت استقلال ۲ستاره هم بسیار بد بود. به هر حال آدمی که استعفا داده و مشکلات خانوادگی را دلیل جدایی اعلام کرده که نباید اینگونه با همه درگیر شود و گریه کند. می خواهم خواهش کنم تو را به «امام حسین (ع)» با هوادار استقلال صادق باش مردم حقیقت را دوست دارند.

معاون پیشین استقلال در ادامه افزود: خطیر خودش، خودش را نابود کرد، او در حرف های دیروزش آنقدر ضد و نقیض حرف زد که هر کس مصاحبه اش را می خواند با پرسش های زیادی مواجه می شد. مثلا اینکه ماجراهای امروز استقلال، جدایی ۱۷ بازیکن از تیم، استعفا، جدا کردن صیادمنش در آستانه قهرمانی، از دست دادن پاتوسی، شکایت شفر به فیفا و ... چه ارتباطی با مدیران گذشته استقلال دارد؟

اینها موضوع هایی بوده که خود خطیر در آن نقش ایفا کرده و حمله به من و فتح الله زاده و افتخاری و قریب و واعظ، بهرام امیری، الحاجی گرو، جابر انصاری، حاجیلو، منزوی و ... اصلا کجای این ماجرا قرار می گیرد؟ به نظر می رسد خطیر به نوعی دچار شکستگی روحی شده و به قول خودش از سر احساسات حرف می زند. حرف هایی که چند هفته بعد احتمالا مثل ماجرای شفر و مجیدی و رحمتی منجر به عذر خواهی وی از ترس شکایت طرف مقابل می شود. یعنی این‌همه مدیر و مربی و بازیکن بد هستند خطیر خوب است؟

نطری در ادامه به تناقض های حرف های خطیر اشاره کرد و گفت: خطیر کاملا کنترل خود را از دست داده، او در همین مصاحبه با دوستانش در رستوران گفت: پاتوسی از شفر ناراحت بوده و به تمرینات او اعتراض کرده است. او قطعا در آن لحظه فراموش کرده که پاتوسی همین حالا شاگرد شفر است و اگر از تمرینات ناراحت بود حالا با شفر قرارداد همکاری نداشت. خطیر در طول مصاحبه اش اشتباهات زیادی داشت که منجر به تخریب خودش شد. او در حالی که از هیچکس سندی نداشت اعلام و اعتراف کرد که فایل صوتی فرهاد مجیدی را برای کس دیگری فرستاده است.

فایل صوتی که در آن خصوصی ترین حرف ها از سوی فرهاد مجیدی در موارد بسیار محرمانه اعلام شده بود و کسی نمی دانست چه کسی چنین جرم بزرگی را در افشای صدای فرهاد انجام داده است. من نمی دانم فرهاد از خطیر شکایت خواهد کرد یا نه اما این را می دانم که چنین حرکتی جرم محسوب می شود و جدای از جرم باید تاکید کنم که از منظر اخلاقی هم بسیار بد بوده و بزرگانی مثل مظلومی و مجیدی را تخطئه شخصیت کرده و لطمه جبران ناپذیری به استقلال زده است.

جویباری در ادامه تصریح کرد: اینها اما در مقایسه با سوتی بزرگی که داد اصلا قابل بحث نیست، او گفت در فروردین ماه با استراماچونی تماس گرفته است، یعنی در روزهایی که شفر روی دست بازیکنان به هوا پرتاب می شد بعد از برد مقابل سپاهان و در حال سبقت گرفتن از پرسپولیس برای قهرمانی بود، خطیر خودش گفت که فتحی به او گفته به گوش شفر رسانده‌اند که می خواهی اخراجش کنی! او حق را هم به شفر داده است. در این ماوقع قطعا برخی بازیکنان هم در جریان قرار گرفته اند که این موضوع ضربه مهلکی به استقلال حتی شب قبل از بازی با پدیده که در تاریخ ۶ اردیبهشت انجام شد زده است.

این نوعی اخلال است در روند قهرمانی استقلال، یا لااقل احتمال قهرمانی چون پیروزی بر پدیده عملا فشار را تا سر حد مرگ روی پرسپولیس وارد می کرد. بدتر هم هست البته اینکه خطیر می گوید: به دلیل بازی های آسان ترسیدیم تیم نتیجه بگیرد و هواداران اجازه برکناری شفر را ندهند! این دیگر نوبر است، مهم اینست که تیم نتیجه بگیرد، اینکه با کدام مربی نتیجه بگیرد مهم نیست اگر تیم آنقدر خوب نتیجه می گرفت که هوادار پشت شفر بود مگر چیز دیگری هم برای استقلال لازم می شد؟ چون شما با شفر درگیر بودی باید حتما مربی عوض می شد؟

این نوعی تخریب استقلال نبود؟ حالا هم که شفر رفته و به فیفا شکایت کرده و شما استعفا داده ای، اگر استقلال مجبور شود کل هزینه شفر را بدهد شما این هزینه را جبران میکنی؟ آن هم در حالی که ممکن بود شفر تیم را قهرمان هم کند! خودتان می گویید و مدعی هستید که بهترین استقلال تاریخ را به شفر داده بودید پس چرا از بهترین استقلال تاریخ از دید شما ۱۷ نفر را جدا کردید؟ بالاخره این تیم بهترین بود یا نبود؟ اگر بود باید حفظش می کردید اگر نبود چرا شفر را قربانی کردید؟

نطری جویباری در ادامه تاکید کرد: در مورد پروپیچ حرف می زنند در حالی که شش ماه قبل از اینکه منصوریان بیاید و پروپیچ را نخواهد من از استقلال استعفا داده بودم، در مورد مرغوبکار حرف می زنند در حالی که ما از جایی که هزینه زا بود ، درآمد خوبی در دوره خودش با قریب کسب کردیم. در مورد فتح الله زاده حرف می زند در حالی که مدیرانی بوده اند که جام نیاوردند، دربی ها را باختند، ۵ برابر بدهی برای استقلال گذاشتند که منجر به دو پنجره محرومیت برای باشگاه شد اما فتح الله زاده ۷ مقام قهرمانی داخلی دارد، ۴ دربی را با هم بردیم و این عدد را خلق کردیم و او یک مقام نایب قهرمانی آسیا دارد و دو مقام سومی آسیا و کمپ حجازی را ساخته است.

در مورد منزوی حرف می زند در حالی که من نمی دانم عوامل اجرایی اصلا چرا باید در جلسات هیات مدیره شرکت کنند که بعد از استعفا و گریه اینگونه اسرار درونی باشگاه ( به شرط واقعیت) به بیرون پرتاب کنند. آدمی که مثل طرح زوج و فرد استعفا می دهد و روزهای زوج معاون است و روزهای فرد استعفا می دهد باید هم اینگونه بی تدبیر به همه حمله کند.

البته این را هم بگویم که عجیب بود مدیری که با استعفای وی موافقت کرده از دید خطیر خوب است اما همه دیگرانی که سال ها قبل برای استقلال افتخار آفرینی کرده اند و ربطی به موضوعات اجرایی امروز استقلال ندارند می شوند مدیران بد! این مسئله مشکوک است و من فکر می کنم به زودی مشخص می شود که این مسئله از کجا آب می خورد.

معاون پیشین باشگاه استقلال در ادامه افزود: خطیر گرفتن پول پروپیچ از فیفا را کاری بزرگ می داند و آن را می خواهد به جای گرفتن مدال قهرمانی به خورد خلق الله بدهد اما باید به ایشان بگویم آنچه برای شما آرزو است برای ما خاطره است، استقلال بارها چه در زمان فتح الله زاده و چه در زمان افتخاری این پول ها را در زمان تحریم زنده کرده و اینهمه هم آن را تبلیغ نکرده است.

شما بهتر است تاریخ باشگاه استقلال را کمی مطالعه کنی و قد این باشگاه را هم اندازه سقف آرزوهای خودت نکنی! اینجا ۲ ستاره روی سینه است و جام های قهرمانی این باشگاه بسیار زیاد. شما کدام جام را آوردی؟ جواب این سوال را به من که نه به هوادار استقلال بده، حل کردن موضوع پروپیچ آن هم اینقدر با تاخیر که ۳۰ هزار دلارش بشود ۴۸۰ هزار دلار آنهمه افتخار ندارد که اینجا جام آوردن و خوشحال کردن مردم است که افتخار دارد.

نظری جویباری در ادامه خواستار روشن شدن برخی موارد از سوی خطیر شد و گفت: به جای حمله بی دلیل و بی ربط به پیشکسوتان باشگاه استقلال که سازنده تاریخ این باشگاه بزرگ هستند شما تکلیف این موارد را روشن کن:

اول: ما از استقلال هیچ پولی نگرفتیم و با تمام وجود و افتخار برای آن کار کردیم، آیا شما از منظر قانونی حق داشتید قرارداد ۲۰۰ میلیونی با استقلال ببندید و منت آن را بر سر هوادار بگذارید و به نوعی تهدید کنید که آن را می گیرید؟

دوم: کدام مدیر و معاون باشگاه استقلال با پول باشگاه استقلال ۶۰ میلیون پول پیش خانه داده و ۱۲ میلیون تومان اجاره ماهانه که شما چنین کرده اید و به خانه ای که متعلق به پادووانی بود رفتید؟ این پول اشکال ندارد؟

سوم: ۶۰ هزار فرانک سوئیس برای سوپر جام هزینه کردید تا طرح دعوا کنید، نتیجه اش را گزارش دهید.

چهارم: شرح وظایف شما در استقلال چه بوده؟ مدیر رسانه ای بودید؟ مدیر بخش حقوقی؟ مسئول نقل و انتقالات؟ عضو کمیته فنی؟

پنجم: چرا در زمان شفر در جذب بازیکن بدون نظر مربی دخالت می کردیدکه در ماجرای پابلو ولاسکز این موضوع رسانه ای شد و شفر خشمگین شد و تمرکزش به هم ریخت؟

ششم: چرا وریا غفوری شما را عامل از بین رفتن اتحاد تیم و اخلال در روند تیم قلمداد کرده بود؟

هفتم: در مورد فروش الهیار صیادمنش وسط کورس قهرمانی صحبت کنید آن هم با علم به اینکه در آینده می توانستید او را با قیمت های بالاتری هم بفروشید پس از قهرمانی .

هشتم: سرنوشت درآمد های ارزی استقلال چه شد که هم حقوق ها را کامل پرداخت نکردید و هم ۱۷ بازیکن از جمله پاتوسی را از دست دادید؟

نظری در پایان اضافه کرد: سرگشتگی خطیر نشان می دهد که احتمالا او استعفا نداده بلکه به دلیل حاشیه های بسیار زیاد و درگیری ها و فعالیت های رسانه ای عجیب او را وادار به استعفا کرده اند، شاید هم از دست دادن قرارداد دویست میلیونی بعلاوه خانه ای با اجاره دوازده میلیونی با ۶۰ میلیون پول پیش این همه فشار روی شانه خطیر وارد کرده باشد وگرنه این همه کار غلط و اشتباه انجام نمی داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Amir

      بس کن توروخدا بزارین استقلال یه نفس راحت بکشه

    • بدون نام

      تو دیگه حرف نزن اگه سه تا دلال فاسد تو ایران باشه یکیش تویی متاسفانه وقتی برخورد مناسب با شما دلالا نمیشه همیشه زبونتون درازه و منتظر کوچکترین فرصتین تا برگردین

    • بدون نام

      چه خبره .هر دم از این باغ بری میرسد . قطره ای از دریا . 60 میلیون پول پیش و ماهیانه 12 میلیون کرایه . اینهمه پول از کجا میاد . اقایون مسوول کجایید . اجاره یک ماه ی خونه برای شخصی که اصلا عددی بحساب نمیاد 12 میلیون معادل حقوق یکسال ی کارگر زحمتکش

    • بدون نام

      فقط اختلاسهایی که تو فوتبال میشه رقم سرسام آوریه که میشه با پول یکسالش کل ورزشگاه مدرن تو کل شهرها و روستاهای کشور ساخت .

    • بدون نام

      مسوولین با ربط دادن مشکلات به بیگانگان مردم را فریب میدن . بخدا سوگند اگر مدیر دلسوز و وطنپرست داشتیم با اینهمه سرمایه که کشورمون داره ، ایران از همه لحاظ رتبه اول تو دنیا بود نه مثل الان که از کشورهای فقیر افریقا عم عقب تر هستیم

    • بدون نام

      کشور پیشرفته باید اول ملت دانا داشته باشه و بعدش مدیران کاربلد و دلسوز و عاشق وطن

    • بدون نام

      از اول گفتم وزیر این رو گذاشت تا اس اس رو به هم بزنه حالا مشخص شد

    • بدون نام

      کثافت لنگی قلط میکنی به باشگاه توهین میکنی
      حقیقی باید یه جوری میزد نه تنها دماغ بلکه سر این خطیر رو میشکوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شانس دارین وزیر طرفدار تیم حکومتی دوچرخه سواران وگرنه بااین گندهای که مسئولین کیسه کش تو این چند دهه زدن و دارن بازم میزنن این باشگاه باید تعطیل ومنحل می شد و جا ش دوچرخه سازان میزدن

    • بدون نام

      ایول حرف حق رو زدی
      لعنت بر مدیران لنگی استقلال

    • مسعود. الف

      دقیقا آدم یاد طویله می افته!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خطیر لنگی دو رو سیاه باز فک نکن زرنگ مردم ما خودشون زغال فروشن ...استعفا دادی برو گم شو اگر مشکل مالی نداری واسه چی با دلالان بخور بخور راه انداختی ....تو یک لنگی به تمام عیار هستی واسه ما فیلم بازی نکن...
        صندوق بیت المال در اختیار منم باشه استرا که سهل ....مورینیو را میارم استقلال بنزما رو میارم استقلال فک نکن شاهکار کردی ..برو گورتو گم کن

      • بدون نام

        برو مربیتم ور دار ببر با خودت ...وقتی تا ۶ ماه دیگه میره همین اولش بزار بره ...دیاباته تا نیم فصل تو استقلال.... وزنش کم بشه اوج بگیره میره... استقلال شده اموزشگاه بازیکنای افریقایی

    • بدون نام

      چه خر تو خری در استقلال ولی معلومه فتحی نالایق و خطیر دروغگو هستن زر زر می کنند مثل خوک دروغ می گن قضیه پاتوسی و صیادمنش که فروختنش متاسفانه دست نشانده وزیر هستن

    • لنگی

      احسنت درود به شما و فتح الا زاده لنگی خفه کن

    • بدون نام

      من قیافه این جویباری رو میبینم حالم بهم میخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فوتبال در ایران یعنی فساد و دزدی اختلاس این تنها شامل تیم استقلال نیست ماهیت فوتبال ایران همین هستش کدام سرمربی تیم ایرانی هست ک درصد قرار داد از بازیکن نگیرد کدام مدیر هستش ک درصد نگیرد والله فساد و اختلاس مالی در تمام تیم ها وجود دارد حتی در تیم ملی مثال کیروش برای خودش ابر قدرتی بود کسی بجز علی کریمی جلویش نایستاد کیروش چقدر باج گرفت ولی باجی هم نداد ترا خدا مردم را مسخره نکنید بابا تمام تیم های ایرانی همین هستند مخصوصا دو تیم استقلال وپرسپولیس ک در راس خلاف واختلاس هستند هیچ تیمی در ایران پاک نیست فوتبال ایران واقعا کثیف هست این را همه مردم میدانند وقتی وزارت های مختلف اختلاس دارند دیگه فوتبال جای خود دارد شرم آور هست ا ز شبکه خبر اعلام میشود ک در فلان وزارت یک میلیارد دلار گم شده واقعا گم شده احتمالا این یک میلیارد دلار آلزایمر گرفته وگم شد خجالت دارد واقعا خجالت بکشید مردم گرسنه هستند دولت بی اختیار حسن روحانی مردم را بیچاره کردی خدا لعنتت کند با دولت فاسد خودش فروش اجنبی فوتبال فوتبال نکنید

      • بدون نام

        فوتبال ما چقدر بدبخت هست ک بنگلادش حاضر ب بازی با ما نشد آقای تاج ادعای چی میکنی ژاپن کره با تیم های درجه یک جهان و قهرمان جام جهانی بازی تدارکاتی میگذارند شما آقای تاج وکیروش با بورکینافاسو گذاشتید بیچاره ها کفش هم نداشتند با دم پایی آمده بودند خیلی هم شما خوشحال شدید مسابقه را بردی شرم کنید

    • رام

      نظری عزیز این ۷ قهرمانی را فقط توضیح بده و نیز افتخارات قهرمانی حاج فتل که نوشته و نادیده و نامریی و گم هستند مثل مدال شوالیه ی ۷۰۰۰یوروییش

    • استقلال سروره پرسپولیسه

      وزیرخودش پرسپولیسیه،اینو گذاشت ک ارامش استقلال را بهم بزنه.
      درود ب شرفت فتح ا..زاده.اگر خوردی و بردی لااقل خیلی بدرداستقلال خوردی.چن تا جام و بردهای پی در پی در دربی

    • بدون نام

      بس کنید چرا اینقدر علیه استقلال مصاحبه میکنید چه منفعتی دارید که اینجور به خطر افتاد تنها معاون که آمده نزاشتند کار خودش را بکنه خطیر بود شماها چگار کردید جزء بدهی

    • اس اس بزرگ

      اقای بینام. جویباری دلال باشه یا نه مهم نیست مهم اینه که تمام سوال هایی که مطرح شده در مصاحبه منطقی به نظر میرسه و واقعا اقای خطیر اگر استقلالی و به قول خودش عاشق اس اس و هوادارنش بود نباید چنین مصاحبه ای علیه تیمی که بعد از چند سال سال اولی هست که داره توی ارا مش تمرین میکنه و پوست اندازی حسابی کرده انجام میداد مگر اینه شالش قرمز باشه که تو دفترش جا مونده یا حق

    • آبی یعنی دل من

      ایول به -آقای جویباری خوب پته این جوجه مدیر رو ریخت رو دایره

    • بدون نام

      این همه میگین وزیر پرسپولیسی ولی همه ی کیسه کشا میدونن وزیر طرفدار تیم حکومتی دوچرخه سواران چون اگه نبود بااین همه گندی که مسئولین کیسه زدن باید این باشگاه منحل می‌شد و تبدیل به دوچرخه سازان می‌شد

    • علی تالشی

      خطیر که یه شبه آمد از ایشان انتظاری جز بخور بخور نبود بالاخره باید بارش رو مثل اکثر مدیران این زمونه می بست .... ولی یکی خواهشن اطلاع بده این آقای جویباری این همه مقام رو ازکجا آوردند خواب نما شدند یا که.....
      بیچاره هوادار که چنین آدم هایی برای تیم محبوب شان تصمیم می گیرند.... حیف..حیف،...و ،هزاران بار افسوس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج