۸۹۱۴۶۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بخت‌آزمایی در تلویزیون با وجود اصرار علی ضیا برای انکار

پشت این اپلیکیشن‌ها چه اشخاص قدرتمندی هستند که نمی‌توان به هیچ عنوان از قاب تلویزیون حذف‌شان کرد که دوباره فعالیت‌شان از سر گرفته شده و مجریان تلویزیون با این شدت و حدت از آنها دفاع می‌کنند؟ مگر یک اپلیکیشن چه گردش مالی در سطح با خود دارد یا چه دستاوردی برای خود به ارمغان می‌آورد که چنین فرآیندهایی شکل می‌گیرد؟!

تابناک: بازگشت بخت‌آزمایی به تلویزیون در شرایطی چراغ خاموش آغاز شده که عوامل برنامه فرمول یک ـ که در این زمینه قدم اول را بر خلاف نظر صریح رهبری و مراجع برداشته‌اند ـ به شکل عجیبی اصرار دارند بخت‌آزمایی نمی‌کنند؛ اصراری که البته نمی‌تواند واقعیت را مستتر سازد و انتظار می‌رود مسئولین صداوسیما در قبال ازسرگیری چنین اقداماتی در بستر تلویزیون، رویکرد قاطع و جدی در پیش بگیرند.

«مسابقه به معنای بخت‌آزمایی تعریفی دارد؛ مثلا در شرایطی با یک تلفن یکباره بیست میلیون یا صد میلیون برنده می‌شوند، اما در برنامه ما هزار نفر برنده می‌شوند و به هریک حدود پنج هزار تومان می‌رسد! ما مسابقه فرمول یک را داشتیم که اوایل، فرم متفاوتی داشت و از مسابقه هفته منوچهر نوذری کمک گرفته بودیم سؤالاتی در آن مطرح می شد، مردم هم خیلی دوست داشتند. اکنون در این مسابقه که برگزار می‌شود یکی از شرکت‌ها پول تولید برنامه را می‌دهد شرکتی دیگر هم اسپانسر جوایز است و اسپانسر دیگری هم مسابقه را برگزار می‌کند. در ضمن مگر ما «جون» می‌فروشیم که این مسابقه بخت‌آزمایی باشد؟» این توضیحات علی ضیا، مجری برنامه فرمول یک درباره مسابقه این برنامه است.

مسابقه فرمول یک از جمله برنامه‌هایی بود که مسابقه آن پس از اعتراض آیت الله مکارم شیرازی و تأکید رهبر انقلاب تعطیل شد و با توجه به این اتفاق انتظار می‌رفت، این بساط برای همیشه برچیده شده باشد؛ اما به تازگی چراغ خاموش این رویه از سر گرفته شد. توضیحات علی ضیا نیز نشان می‌دهد یا او و همکارانش درک درستی از بخت آزمایی ندارند و یا خود را به آن راه زده‌اند. در بخت آزمایی آنچه باعث می‌شود این مسأله با اشکال شرعی مواجه شود، ابعاد برد و باخت نیست و مهم نیست بحث بر سر پنج هزار تومان یا صد میلیون تومان باشد، بلکه نفس چنین رویه‌ای محل اشکال است.

سوای بحث ابعاد شرعی بخت‌آزمایی، موضوع دیگر اساساً برد جایزه برای «هیچ» و کسب ثروت از این طریق است. رهبر انقلاب چهارم اردیبهشت امسال در دیدار با کارگردان گفتند: «باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روش‌هایی شبیه بخت‌آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاه‌های مختلف از جمله صداوسیما باید متوجه این معنا باشند»؛ موضوعی که ظاهراً با منافع برخی برنامه‌سازان همخوانی ندارد، چون این مجری جوان و کم‌تجربه را سپر دفاع از چنین اقداماتی می‌کنند تا توصیه‌های واضح نادیده انگاشته شود.

بخت‌آزمایی در تلویزیون با وجود اصرار علی ضیا برای انکار

نکته دیگر اینکه مگر روبیکا و روبیکیو از چه پشتوانه عظیمی برخوردارند که با وجود چنین فضایی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و تبلیغ می‌شود، می‌توان زیر باد کولر خوابید و از این طریق ده میلیون کاسب شد؟! حقیقتاً پشت این اپلیکیشن‌ها چه اشخاص قدرتمندی هستند که نمی‌توان به هیچ عنوان از قاب تلویزیون حذف‌شان کرد و مجدداً فعالیت‌شان از سر گرفته شده و مجریان تلویزیون با این شدت و حدت از آنها دفاع می‌کنند؟ مگر یک اپلیکیشن چه گردش مالی در سطح با خود دارد یا چه دستاوردی برای خود به ارمغان می‌آورد که چنین فرآیندهایی شکل می‌گیرد؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج