۸۹۱۵۰۱
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

آتش اختلافات در جریان اصولگرایی بالا گرفت

اسم مرتضی آقاتهرانی در حوالی شهر قم شنیده می‌شود. گفته می‌شود او در فهرست اصولگرایان قم قرار خواهد گرفت و احمد امیرآبادی فراهانی هم که سرقفلی لیست قم است

رویداد ۲۴ نوشت: امروز اصلاح طلبان بیشترین اختلاف را درباره نحوه شرکت در انتخابات دارند، و اصولگرایان تا کنون اگر اختلافی داشتند، بروز نمی‌دادند تا همین اواخر که به نظر می‌رسد نشانه‌هایی از اختلافات جدی در این جریان به وجود آمده است. اختلافاتی که در شهر قم بیشتر از هر شهری نمود دارد.

شهر قم از این جهت شهری استراتژیک محسوب می‌شود که در چند انتخابات گذشته در دست اصولگرایان باقی مانده است و حضور در لیست اصلی این جریان به منزله پیروزی در انتخابات است. از این رو با بررسی کنشگران سیاسی شهر قم می توان درباره تصمیمات جریان اصولگرا به جمع بندی رسید.

دیدار حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با سفیر انگلیس در تهران، بهانه‌ای شد که اصولگرایان دو آتشه قم، انتقادات تندی را علیه این روحانی شناخته شده مطرح کنند. همین یک ماه قبل بود که حشمت الله فلاحت پیشه با لابی جبهه پایداری از کرسی ریاست کمیسیون پایین کشیده شد تا ذوالنوری در صندلی او قرار بگیرد. حالا بعد از یک ماه به نظر می‌رسد اصولگرایان خواب تازه‌ای برای نامزد روحانی قم دیده اند.

یکی از کاربران اصولگرای توئیتر در واکنش به این دیدار نوشت: «واعظان کین جلوه درمحراب ومنبر می‌کنند، چون به ‎خلوت میروند آن کار دیگر می‌کنند، مشکلی دارم ز دانشمند مجلس باز پرس، توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند؟»

مسعود شفیعی‌کیا فعال توییتری نزدیک به احمدی نژاد نیز در باره این دیدار در توییتر خود نوشت: «این نماینده خندان قم به نماینده استعمار پیر که به دنبال ثبت رکورد ملاقات با مأموران انگلیس پس از جناب لاریجانی است، درجلسات اخیرش در قم وقتی با سؤال مردم درباره آقای احمدی نژاد مواجه می‌شود، تعادلش را از دست داده و به گفتن کلمات رکیک به آقای احمدی نژاد و دوستانش میپردازد!... ‏این شیخ ‎مجتبی ذوالنوری خندان با سفیرملکه، سال ۸۴ درآستانه انتخابات دعوت کننده جناب رفسنجانی به قم بود، و به خصوص درسال‌های ۹۰ تا ۹۲ برای اثبات انحراف دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی دوره گردی می‌کرد، وآنقدر شلیک کرد که از طرف مقام عالی رتبه کشور تذکر گرفت، ولی توپخانه تهمتش را خاموش نکرد.»

اسم مرتضی آقاتهرانی در حوالی شهر قم شنیده می‌شود. گفته می‌شود او در فهرست اصولگرایان قم قرار خواهد گرفت و احمد امیرآبادی فراهانی هم که سرقفلی لیست کاندیداهای نمایندگی مجلس شهر قم است و انتخاب نفر سوم از میان خیل نامزد‌های بالقوه و بالفعل در شهر قم کاری دشوار برای بزرگان اصولگرا در این شهر است.

واکنش اصولگرایان فضای مجازی به دیدار ذوالنوری با سفیر بریتانیا در تهران، این پیام را دارد که اصولگرایان بر روی رییس جدید کمیسیون امنیت ملی برای تکمیل لیست انتخاباتی خود حساب باز نکرده اند.

شایان ذکر است که علی لاریجانی که این روزها هیچ گروهی او را خودی نمی داند و بر سر «نخواستن» او میان اصلاح طلبان و اصولگریان دعواست، دیگر گزینه‌ای است که بدون شک در معادلات سیاسی انتخابات مجلس قم اثرگذر خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ضد امریکا

      درود بر ذوالنور
      مرگ بر امریکا...مرگ بر انگلیس

    • ضد امریکا

      درود بر ذوالنور
      مرگ بر امریکا...مرگ بر انگلیس

    • بدون نام

      اصولگرایان واقعی شایسته رأی اند.......

    • بدون نام

      ملت دانا== تمامی ملت در رفاه و امنیت

    • بدون نام

      یه هاله نور دیگه میخواد بیاد

    • بدون نام

      خاک بر سر همه شون ک‌گند زدن ب این مملکت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج