۸۹۱۵۲۳
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

نوری: پرسپولیس قوی‌تر از فصل قبل شده است

کاپیتان پیشین پرسپولیس گفت: در پرسپولیس نه پول داشتیم نه آرامش؛ می‌گفتند باید قهرمان شوید!

خبرورزشی: محمد نوری یک فصل دیگر در پارس جنوبی می‌ماند و به فوتبالش ادامه خواهد داد. او برای دقایقی با ما به گفت‌وگو پرداخت و حرف‌های جالبی در مورد شرایط پارس، پرسپولیس و ورزشگاه‌های فوتبال به زبان آورد که می‌خوانید.

*اوضاع و احوال پارس جنوبی چطور است؟

فعلاً که تمرین می‌کنیم و منتظر شروع لیگ هستیم تا انگیزه‌های‌مان را نشان دهیم، اما زمان شروع فصل را نمی‌دانیم.

*به نظرت مهم‌ترین مشکل ورزشگاه‌های ایران کدام است؟

همه چیز مشکل دارد؛ از راه‌های منتهی به ورزشگاه گرفته تا پارکینگ‌ها. داخل استادیوم نه سرویس بهداشتی مناسبی وجود دارد نه سکو‌ها و آبخوری. هیچ امکاناتی برای هواداران دیده نمی‌شود. هوادار به ورزشگاه می‌آید که از فوتبال لذت ببرد، اما آن‌قدر سختی وجود دارد که فوتبال دیدن جذابیتی ندارد. البته مشکلات دیگری هم هست.

*مثلاً؟

امنیت ورزشگاه‌ها. در برخی استادیوم‌ها، سنگ‌هایی پرتاب می‌کنند که خدای نکرده اگر به سر و بدن کسی برخورد کند، فجایع بزرگی رقم می‌خورد. امنیت برخی از استادیوم‌های ایران واقعاً بد و نگران‌کننده است. اگر برای سر و سامان دادن به امنیت ورزشگاه‌ها، لیگ به تعویق افتاده، باز هم ارزش دارد، اما بعید می‌دانم همه مشکلات حل شود. این استادیوم‌ها، فقط یک بخش کوچک از مشکلات فوتبال ایران است. به خدا در زمین‌هایی فوتبال بازی می‌کنیم که راه رفتن در آن هم مشکل است. همین سکو‌ها را با فشار کنفدراسیون فوتبال آسیا درست کنند، باید کلاه‌مان را به هوا بیندازیم. در این زمین‌ها و ورزشگاه‌ها بازی می‌کنیم که کیفیت لیگ پایین است.

*مدل یارگیری پارس جنوبی این شایعه را به راه انداخته که تیم تان «لیگ یکی» بسته شده. این موضوع را قبول داری؟

باید به دو موضوع اشاره کنم؛ اول اینکه بودجه زیادی نداشتیم تا بازیکن ۴ میلیاردی بگیریم. کل بودجه باشگاه شاید ۶ یا ۷ میلیارد تومان باشد. از طرف دیگر، کمالوند بهترین‌های لیگ یک را به پارس جنوبی آورده و با توجه به پولی که داشتیم، خرید‌های باکیفیتی انجام شده است. با همین بازیکنان به یک تورنمنت رفتیم که قهرمان شدیم و دو بازی تدارکاتی خوب هم داشتیم که خودشان را نشان دادند.

*می‌گفتند قرار است خداحافظی کنی، اما به یکباره برگشتی و قراردادت را تمدید کردی. موضوع چه بود؟

من هرگز حرفی از خداحافظی نزدم. فصل قبل هم خیلی خوب بازی کردم و بهترین گلزن پارس جنوبی شدم. دلیل ندارد در این شرایط، خداحافظی کنم و فوتبال را کنار بگذارم. هر وقت بدنم نَکشَد، خودم بدون سر و صدا از فوتبال می‌روم و نیازی به خداحافظی نیست.

*می‌خواهیم چند سؤال از پرسپولیس بپرسیم. با جدایی برانکو و حضور کالدرون، به نظرت پرسپولیس قوی‌تر شده یا ضعیف‌تر؟

احساسم این است که، چون توانسته‌اند تیم فصل گذشته را حفظ کنند، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی هستند. با اینکه برانکو رفت، اما باشگاه، مربی خوبی جذب کرده و استخوان‌بندی پرسپولیس هم حفظ شده است. با اضافه شدن چند بازیکن جدید، پرسپولیس انصافاً قوی‌تر از فصل قبل شده و می‌تواند قهرمانی‌هایش را تکرار کند.

*اخبار مربوط به حواشی اطراف باشگاه را می‌خوانی؟

پرسپولیس باشگاه بزرگی است و به صورت طبیعی، همیشه حاشیه دارد. اینکه موضوع تازه‌ای نیست. فقط می‌دانم یک‌سری مسائل مالی باعث ایجاد این اتفاقات شده، اما جزئیات آن را نمی‌دانم. بالاخره این مسائل به باشگاه ربط دارد و ما نمی‌توانیم در موردش نظر بدهیم.

*اما خودت زمانی کاپیتان پرسپولیس بودی و شاید به همین علت بتوانی شرایط تیم را توضیح بدهی. زمان شما هم بر سر مسائل مالی، در تیم اختلاف به وجود می‌آمد؟

زمان حضور ما در پرسپولیس را با هیچ دوره دیگری مقایسه نکنید. هر روز می‌رفتیم سر تمرین، می‌گفتند یک فرد جدید، مدیرعامل باشگاه شده است. در عرض دو ماه، ۵ بار مدیرعامل پرسپولیس عوض شد. آن زمان همه به من نگاه می‌کردند، چون کاپیتان بودم و باید رختکن را آرام می‌کردم. حالا واقعاً قابل قیاس با آن زمان نیست. خدا را شکر بازیکنان چندان مشکل مالی ندارند. قسم می‌خورم آن دوران، بازیکنان با غیرت و به خاطر هواداران و خانواده‌شان فوتبال بازی می‌کردند. نه پول داشتیم، نه آرامش؛ از سوی دیگر، انتظار داشتند قهرمان شویم.

*غیر از پرسپولیس، چه تیم‌هایی می‌توانند قهرمان شوند؟

لیست مدعیان فصل بعد درست مثل لیگ قبلی است؛ پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و استقلال شانس اول هستند. یکی از این تیم‌ها قهرمان می‌شود. قهرمان لیگ غیر از این چهار تیم نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارتش سوراخ دار

      نه داداش فرسفولیس قویتر نشده بلکه مسئولین کشور قوی هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه شیشتقلالی توام مثل ایرانی جماعت روداری حکومتی

    • بدون نام

      پرسپولیس امسال پنجم میشود
      من یک پرسپولیسی قدیمی هستم و حدود ۳روز محاسبات فنی کردم
      حالا می‌بینید
      این لغت را بیاد داشته باشید

      پنجم لیگ پرسپولیس

    • بدون نام

      نوری بازیکن با اخلاق و بی حاشیه و یکی از بهترین فانتزی بارانی بود که با توجه به شرایط زمانی که در پرسپولیس بود هیچوقت به حق خود نرسید و یکی از بازیکنانی که کیروش در حقش جفا کرد و تاوانش را تیم ملی در دوره پیشین جام ملتها و جام جهانی داد منظور دوره اول حضور کیروش است آقای نوری هرجا که هستی موفق باشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج