۸۹۱۵۵۳
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

پاسخ ناتو به گمانه‌زنی‌ها برای حضور در تنگه‌هرمز

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه اعلام کرد که از این ائتلاف نظامی برای آغاز ماموریت در تنگه هرمز، به طور رسمی درخواست نشده است.

ایرنا: «ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه اعلام کرد که از این ائتلاف نظامی برای آغاز ماموریت در تنگه هرمز، به طور رسمی درخواست نشده است.

به گزارش رسانه های غربی، آمریکا و انگلیس در تلاش برای القای ناامنی در خلیج فارس، خواستار تشکیل ائتلافی اروپایی در تنگه هرمز برای محافظت از کشتی های غربی شده اند.

پاسخ ناتو به گمانه‌زنی‌ها برای حضور در تنگه‌هرمز

طرح تشکیل ائتلاف دریایی اروپا در منطقه خلیج فارس را «جرمی هانت» وزیر امور خارجه پیشین انگلیس در واکنش به توقیف یک فروند نفتکش این کشور در تنگه هرمز، پیشنهاد داده اما با مخالفت‌هایی در خود انگلیس مواجه شده است و بسیاری از مقام های سیاسی لندن این طرح را فاقد کارآیی می دانند.

یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه ۲۸ تیر ماه به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگانی، یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «استنا ایمپرو» را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی توقیف کرد.

وزارت امور خارجه آلمان روز چهارشنبه اعلان کرد که این کشور در ائتلاف دریایی مورد درخواست انگلیس در خلیج فارس شرکت نخواهد کرد. سایر کشورهای اروپایی نیز مانند فرانسه واکنش سردی به این پیشنهاد نشان داده اند.

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان، روز گذشته در نشستی خبری، با اشاره به طرح اروپایی‌ها برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج ‌فارس گفت: توصیه نمی‌کنیم کشورهای فرامنطقه‌ای به این ائتلاف‌ها بپیوندند؛ ائتلاف‌هایی که مبنای درستی ندارند و براساس توهم هستند. او با بیان اینکه ایران خود را موظف به حفظ امنیت خلیج‌فارس و تنگه هرمز می‌داند، تصریح کرد: به آمدن کشورهای فرامنطقه‌ای به‌منظور تأمین امنیت تنگه هرمز راضی نیستیم؛ زیرا این منطقه امنیت دارد.

علی ‌ربیعی سخنگوی دولت نیز پیش از موسوی با خصمانه توصیف‌کردن اقدامات اروپایی‌ها، اعزام ناوگان به خلیج ‌فارس را «تحریک‌کننده» و موجب افزایش تنش‌ها ارزیابی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ضررمی کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج