جاباما
۸۹۱۶۶۸
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

کارشناس فوتبال: همین‌‌طور پیش برویم مانند برمه می‌شویم!

کارشناس فوتبال ایران گفت: نسل فوتبال ما در حال کمرنگ شدن است و ضعف باشگاه‌ها در فوتبال پایه گریبان تیم‌های ملی ما را می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: علی‌اصغر مدیرروستا در گفت‌وگو با خبرنگار، در مورد شکست تیم نوجوانان ایران مقابل افغانستان و تاجیکستان در تورنمنت کافا گفت: این اتفاق نشان می‌دهد ما در تیم‌های پایه دچار ضعف هستیم که البته صرفاً برای تیم نوجوانان نیست و فکر می‌کنم در تیم‌های جوانان و امید هم به این مشکل برخورد کنیم.

رقم خوردن چنین نتایجی به خاطر اصولی نبودن توجهات به تیم‌های پایه است. نسل فوتبال ما در حال کمرنگ شدن است و ضعف باشگاه‌ها در فوتبال پایه گریبان تیم‌های ملی ما را می‌گیرد.

مدیرروستا در مورد اینکه نوجوانان ایران در جام‌جهانی عملکرد درخشانی داشتند؛ اما حالا در تورنمنت آسیای میانه نتایج ضعیفی را از این رده شاهد هستیم، گفت: گاهی اتفاقاتی رقم می‌خورد و جرقه‌ای صورت می‌گیرد اما باید پرسید چرا این موضوع در این دو سال ادامه‌دار نبوده است؟ باید ببینیم خروجی آن تیم‌ها در فوتبال ما چیست و چند نفر از آن بازیکنان به رده‌های بالاتر انتقال پیدا کردند.

اینها مواردی است که باید اصولی بررسی شوند. ضمن اینکه ما نمی‌دانیم در تیم‌های پایه چه اتفاقاتی می‌افتد. آیا شرایط سنی در بعضی از تورنمنت‌هایی که شرکت کردیم واقعی بوده است؟ به نظر من تمام این‌ها در مجموع باعث پسرفت تیم‌های پایه ما شده است.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه گفت: من چند سال پیش هم گفته بودم که مبادا روزی برسد که ما مانند برمه بشویم، برمه در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی در فوتبال آسیا آقایی می‌کرد اما اکنون هیچ چیزی ندارد.

ما هم اگر همین‌‌طور پیش برویم شاید با این معضل مواجه شویم البته ممکن است به این شدت نباشد اما به هر حال این مسأله می‌تواند یک زنگ خطر برای فوتبال ما باشد. نرسیدن به تیم‌های پایه و فساد در تیم‌های پایه در کنار بها ندادن و از رده خارج کردن استعدادها باعث این مصیبت و مشکلات می‌شود.

وی در مورد اینکه چه راهی را باید در پیش بگیریم تا این مشکلات درست شود، گفت: راهش این است که ما در مدارس فوتبال و تیم‌های پایه از بهترین مربیان خودمان استفاده کنیم.

چرا مربیانی که اسم و رسم دارند، رغبتی برای کار در فوتبال پایه ندارند؟ چون مسائل مالی آنها در فوتبال پایه برطرف نمی‌شود. اگر به پایه‌ها علاقه‌مندیم و می‌خواهیم به آن‌ها بها بدهیم باید هزینه کنیم. کدام یک از باشگاه‌های ما پول ۲ یا ۳ بازیکن بزرگسال در تیم‌های پایه هزینه می‌کنند؟

مدیرروستا در ادامه گفت: ما فقط صحبت می‌کنیم که باید فوتبال پایه تقویت شود اما در عمل اصلاً این‌طور نیست. ما باید از مربیان خوبمان در تیم‌های پایه استفاده کنیم و به آنها حقوق کافی بدهیم، این یعنی سرمایه‌گذاری.

مشکلات مالی نباید باعث شود؛ بازیکنانی که پدران پولدار دارند و می‌توانند از لحاظ رفاهی آنها را تأمین کنند جایگزین بازیکنان بااستعداد شوند. این را همه می‌دانند و سال‌هاست در مورد آن صحبت می‌کنیم اما متولیان فوتبال ما به فکر درست کردن موضوع نیستند.

ما هر سال باید این حرف‌ها را تکرار کنیم و این شکست‌ها به وجود بیاید و باز هم همین صحبت‌ها را تکرار کنیم! ولی هیچ زمانی نشده که جلوی این اتفاقات را بگیریم. به نظر من سرمایه‌گذاری در فوتبال پایه نه به حرف بلکه به عمل باید از سوی باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال انجام بگیرد.

مانند به کارگیری مربیانی که حتی در لیگ برتر و لیگ یک کار می‌کنند. اگر با آن‌ها قرارداد خوب بسته شود و آن‌ها در فوتبال پایه وقت بگذارند این اتفاقات نمی‌افتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مشکل نبود مربی باسواد برای تیمهای پایه هستش .میخوان وقتی تیم کامل نابود شد بعد به فکر بیافتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مدیرروستا درست می‌گه .
        واقعیتش توی مملکت ۸۰ میلیونی فقط یه مهدی مهدوی‌کیا داره برای فوتبال پایه اصولی کار می‌کنه اونم با سرمایه و عشق شخصی تازه حق بستن قرارداد با دسترنج خودش رو هم نداره ، واقعاً که ...

      • بدون نام

        کاربر 9:03
        من مهدویکیا رو ادم با سوادی میدونم منظورم مربی تیم ملی نوجوانان بود حتی امید هم همینه .ای کاش مهدوی کیا مربی میشد من منظورمن وقت به افرادی مثل مهدوی کیا و دائی و ....که در فوتبال زحمت کشیدند و تجربه و سواد بالایی دارند نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج