۸۹۱۶۸۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ابهامات فراوان انتخابات هیات فوتبال تهران

انتخابات هیات فوتبال استان تهران به‌زودی برگزار خواهد شد و کاندیدا‌های زیادی برای نشستن روی صندلی ریاست این هیات ثبت‌نام کرده‌اند.

فرهیختگان: چندی پیش در خبرها آمده بود: «انتخابات هیات فوتبال استان تهران به‌زودی برگزار خواهد شد و کاندیدا‌های زیادی برای نشستن روی صندلی ریاست این هیات ثبت‌نام کرده‌اند. پیش از این فقط صلاحیت ۵ نفر شامل بهزاد عباسی، حبیب‌الله ابوالحسن‌شیرازی، مهدی ملک‌آباد، علی ایلکا و علیرضا یزدانی، احراز و تایید شده بود، اما با پیگیری‌های فدراسیون فوتبال تمام کاندیدا‌های ریاست هیات فوتبال استان تهران به جز چهار نفر تایید صلاحیت شدند.

از میان این چهار کاندیدا، دو نفر به دلیل نقص مدارک و دو نفر نیز به دلیل عبور از سن قانونی که در آیین‌نامه آمده بود، نتوانستند مجوز حضور در انتخابات را بگیرند.» در آن زمان جزئیات بیشتری از این خبر فاش نشد، هرچند در روز نخست نام ۵ نفر فقط موردتایید قرار گرفت، اما تحقیقات از مراجع بالاتر این موضوع را فاش کرد که با برکناری یکی از اعضای کمیته سه‌نفره تایید صلاحیت انتخابات هیات فوتبال، ۸ نفر دیگر نیز به شکل عجیبی به لیست انتخابات افزوده شدند تا برای نشستن روی صندلی داغ ریاست هیات فوتبال پایتخت بخت خود را به بوته آزمایش بگذارند. با این حال، چند سوال مطرح شده است.

سوال اول: انتخابات کی برگزار می‌شود؟

هیات فوتبال استان تهران حدود ۸ سالی هست که توسط حبیب‌الله شیرازی اداره می‌شود و این درحالی است که وی در طول مدت عملکردش به همان اندازه که منتقد داشته، به همان اندازه نیز با برخی اقدامات بجا و شایسته برای فوتبال تهران، تحسین اهالی این رشته ورزشی را به همراه داشته است. با همه این تفاسیر مهلت قانونی ۸ ساله شیرازی اسفندماه ۹۷ به پایان رسیده و طبق قانون وی می‌تواند تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی به کار خود در هیات همچنان ادامه دهد.

این درحالی است که مقدمات برگزاری انتخابات باید توسط نهاد بالادستی یعنی فدراسیون فوتبال انجام شود که تعلل و برخی موارد دیگر ازجمله به طول انجامیدن احراز صلاحیت کاندیداها باعث شده تا امروز حتی زمان انتخابات نیز مشخص نباشد.

عباس تیموری، دبیر هیات فوتبال استان تهران در تاریخ ۲۲ خرداد سال جاری درخصوص لیست اسامی تاییدشده توسط فدراسیون فوتبال اعلام کرد: «فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌ای به هیات فوتبال استان تهران مراتب احراز شرایط یا عدم‌احراز ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات ریاست هیات فوتبال استان تهران را اعلام کرد.» و این یعنی فدراسیون مقدمات انتخابات را فراهم کرده و برای این موضوع برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده بود و حتی برخی رسانه‌ها نیز از تیرماه گذشته برای برگزاری انتخابات خبر دادند، اما با گذشت زمان، نه‌تنها از این موضوع خبری نشد بلکه با تحقق برخی اتفاقات به ابهامات نیز افزوده شد.

سوال دوم: 8 نفر بعدی چطور اضافه شدند؟

درست ۵ روز بعد فدراسیون فوتبال با ارسال نامه دیگری توسط هادی شکوری برای هیات تهران از اضافه شدن ۸ نفر دیگر طی برگزاری جلسه مشترک بین نمایندگان فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و اداره‌کل خبر داد و مجید کیومرثی، صادق رئیسی‌کیا، غلامرضا سعادتی، حسین خبیری، نیما نکیسا، ابوالفضل خداقلی‌پور، اسماعیل گودرزی و علی‌اصغر زرگر نیز به لیست کاندیداهای احراز ریاست هیات فوتبال استان تهران اضافه شدند.

طبق اساسنامه باید کمیته سه‌نفره تایید صلاحیت انتخابات هیات فوتبال در این خصوص تصمیم بگیرند که فدراسیون با منحل کردن این کمیته که ۵ نفر ابتدایی را تایید کرده، در اقدامی عجیب راسا همراه با اداره‌کل پای ۸ نفر دیگر را هم به ماجرای انتخابات باز کرد. پس از این ثبت‌نام با یک فرآیند سخت و پیگیری‌های فدراسیون فوتبال سرانجام با معرفی نماینده اداره‌کل استان ورزش و جوانان تهران کمیته ۳ نفره صلاحیت کاندیداها با حضور ملاجعفری، حسین آل‌اسحاق، کارشناس حقوقی و عباس تیموری، دبیر مجمع هیات فوتبال تهران تشکیل شد، اما با اشاره به اتفاقات بالا این جمع از هم پاشید تا اتفاقات بعدی رخ بدهد.

در همین زمان به‌طور مثال رضا گل‌محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران بعد از اعلام این شرایط به صورت ویژه‌ای در نامه‌نگاری‌هایی که با فدراسیون فوتبال و نه هیات فوتبال داشت، از علی‌اصغر زرگر حمایت کرد و عدم‌صلاحیت وی که اکنون رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره‌کل است را مورد نقد قرارداده و از فدراسیون فوتبال خواستار بررسی مجدد شد.

سوال سوم: چرا صلاحیت‌ها به اشتباه تایید می‌شود؟

عبدالکاظم طالقانی که مسئولیت احراز صلاحیت کاندیداها را برعهده دارد، درباره شبهاتی که در احراز صلاحیت افرادی چون کیومرثی و نکیسا وجود دارد، چند روز پیش به فارس گفت: «من درمورد آقای کیومرثی باید یک‌بار دیگر مدارک را ببینم ولی باید اشاره کنم که فرق تهران با کل کشور در این است که برخی ورزشکارانش باید بیشتر دیده شوند، مثلا نیما نکیسا دروازه‌بان تیم ملی در جام‌جهانی بوده و ما باید یک پوئن به وی می‌دادیم، اما مدارکی که نکیسا درمورد حضورش به‌عنوان مسئول فوتبال دانشگاه ارائه داده، مورد قبول قرار نگرفت، اما چون او بازیکن تیم ملی در جام‌جهانی بوده، ما او را به‌عنوان یکی از کاندیداها پذیرفتیم.»

درباره کیومرثی گفته می‌شود او هم مدرک دانشگاهی ارائه کرده و هم در کمیته انضباطی باشگاه راه‌آهن فعال بوده است. جالب است که طالقانی درباره اینکه آیا اینها سوابق مدیریتی به حساب می‌آید، می‌گوید: «مطمئنا ریاست کمیته انضباطی هم سابقه مدیریتی محسوب نمی‌شود و من باید بررسی کنم و ببینم این شخص بر چه اساس تایید شده، مطمئن باشید اگر درمورد تایید او اشتباه کرده باشم، این مورد را به رئیس فدراسیون گزارش خواهم کرد و به آقای تاج می‌گویم که اشتباه کردم.»

در این خصوص حالا دو سوال مهم دیگر پیش می‌آید؛ اول اینکه چرا بعد از انحلال کمیته ۳ نفره، به گفته مقام مسئول در فدراسیون فوتبال باید صلاحیت یک نفر به صورت اشتباهی تایید شود و از سوی دیگر وقتی بحث ارائه مدارک مدیریتی غیرمستند یک کاندیدا به اثبات رسیده، چرا باید فدراسیون فوتبال نسبت به حمایت از ماجرا اقدام کرده و سوال مهم بعدی اینکه اگر پای انتخابات فدراسیون فوتبال هم در میان بود، باز هم پای توجیهات سرسری و خنده‌دار در میان بود؟

درخصوص نکیسا باید گفت وی درحالی اقدام به تهیه برخی مدارک مدیریتی از دانشگاه‌های پیام‌نور و علمی- کاربردی کرده که در همان مقطع رحمان رضایی، ملی‌پوش خوش‌نام کشورمان این سمت را دارا بوده و نکته بعدی اینکه نکیسا برگه مربوط به تبریک روز معلم را به‌عنوان مدرک مدیریتی خود ارائه کرده است!

کیومرثی و یک ابهام بزرگ

درباره آخرین وضعیت کاندیداها طبق آخرین اطلاعات رسیده به «فرهیختگان» باید عنوان کرد که خبیری و رئیسی‌کیا انصراف خود را اعلام کرده‌اند و این درحالی است که شنیده می‌شود افرادی مانند خداقلی‌پور، گودرزی و سعادتی نیز با تهیه اسناد مدیریتی از برخی نهادها می‌خواهند هرطور که شده در انتخابات حضور داشته باشند.

با این حال، نکته جالب‌توجه به حضور فردی به نام مجید کیومرثی در لیست نهایی کاندیداها برمی‌گردد که پیش از این در فوتبال فقط در کمیته انضباطی باشگاه منحل‌شده راه‌آهن حضور داشته است. گفته می‌شود درخصوص وی نیز لابی‌هایی استفاده شده و همین امر با توجه به عدم‌مدیریت ۵ ساله وی در نهادهای ورزشی جای ابهام دارد. همان‌طور که رد صلاحیت زرگر و بازگشت وی به لیست نیز همچنان موردی مبهم است.

بوی کباب می‌آید!

در پایان این سوال پیش می‌آید که مگر صندلی ریاست هیات فوتبال استان تهران چه اندازه ارزش دارد و چه میزان می‌تواند برای افراد یا نهادهای تحت‌امرشان مهم و حیاتی باشد که هر کاری بکنند تا به این صندلی برسند. جالب است بدانید یکی از کاندیداها سابقه حضور در کبابی را دارد و شاید بوی کباب از این انتخابات به مشام خیلی‌ها رسیده است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج