۸۹۱۹۴۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چرا رئال مادرید به پل پوگبا نیاز دارد؟

رئال مادرید روزهای سختی را در مسابقات پیش فصل گذرانده است.

نود به نقل از مارکا: بعد از ۴ بازی ضعیف و پشت سر گذاشتن یکی از بدترین پیش فصل های ممکن، آن هم به دنبال فصل کابوس وار ۱۹-۲۰۱۸، رئال مادرید هنوز هم نیاز به تقویت شدن دارد، و برای همگان واضح است که زین الدین زیدان، هیچ بازیکنی را به اندازه پل پوگبا دوست ندارد.

هافبک فرانسوی که بعضی ها او را تمجید و بعضی دیگر از او انتقاد می‌کنند، تکه ای است که می‌تواند پازل رئال مادرید را تکمیل کند، آن هم با توجه به نمایش هایی که از رئال در آمریکا و مونیخ دیدیم.

لوکا مودریچ و تونی کروس، که در هر ۴ مسابقه از ابتدا به میدان رفتند، در حمله و دفاع سردرگم نشان دادند و خاطرات بازی های فصل گذشته را زنده کردند. مشخص بود که آن ها نبود قدرت دفاعی کاسمیرو را کاملا حس کرده اند، حتی اگر هافبک برزیلی هم در فصل ۱۹-۲۰۱۸ از بهترین روزهای خود دور بوده باشد.

در حقیقت، هیچ یک از این ۳ هافبک نتوانسته اند آمارهایی بهتر از آمارهای پل پوگبا ثبت کنند، حتی با در نظر گرفتن این که پوگبا هم فصل ۱۹-۲۰۱۸ در یکی دیگر از تیم های ناخوش احوال اروپایی سپری کرده است. در هر دو بخش دفاعی و تهاجمی پوگبا موثرتر نشان داده و در بخش تهاجمی، آمار پوگبا از آمار مجموع کروس، مودریچ و کاسمیرو هم بهتر بوده است.

پوگبا در فصل ۱۹-۲۰۱۸، ۴۶ بار به میدان رفت و ۱۶ گل و ۱۱ پاس گل در کارنامه خود ثبت کرد. مودریچ در ۴۶ بازی، آمار ۴ گل و ۸ پاس گل را به ثبت رساند.

۴ گل و صفر پاس گل در ۴۳ بازی، خلاصه عملکرد کاسمیرو بود و تونی کروس هم در تعداد بازی مشابه با کاسمیرو، آمار یک گل و ۶ پاس گل را برای این فصل خود ثبت کرد.

این یعنی ۳ هافبک رئال مادرید در مجموع ۹ گل در تمامی رقابت ها به ثمر رسانده اند که ۷ گل از آمار پوگبا کمتر است. آن ها ۱۴ پاس گل داده اند که تنها ۳ پاس گل نسبت به آمار فردی پوگبا بهتر است.

اگر این آمار نیز متقاعدکننده نیست، باید این را گفت که پوگبا بیشتر از هر سه بازیکن رئال دروازه رقبا را با شوتزنی تهدید کرده است. پوگبا در فصل ۱۹-۲۰۱۸، ۶۰ شوت به سمت دروازه رقبا زد، در حالی که مچموع تعداد شوت های کروس، مودریچ و کاسمیرو عدد ۴۵ را نشان می‌دهد.

حتی در زمینه دفاعی نیز پوگبا بازیکن قابل اعتنا تری نسبت به سه هافبک رئال، حتی کاسمیرو، به نظر می‌رسد. او در فصلی که گذشت ۲۸۷ بار اقدام به بازپس گیری توپ کرد. آن هم در حالی که این آمار برای کاسمیرو، کروس و مودریچ به ترتیب ۲۷۸، ۲۶۸ و ۲۲۲ بازپس گیری توپ بود.

شاید عده ای به این نکته فکر کنند که با توجه به فصل کابوس وار رئال (اتفاقی که قرار نیست هر سال تکرار شود) نباید خیلی به آمار ضعیف هافبک های رئال اعتنا کرد.

اما در پاسخ می‌توان گفت که پوگبا هم در فصلی این آمار را به ثبت رسانده که عضو یکی از ضعیف ترین منچستریونایتد های سال های اخیر بوده است؛ تیمی که به زحمت سه ماه درخشان را در فصل ۱۹-۲۰۱۸ سپری کرد و در باقی مقاطع، یک تیم شکننده بود.

در فصل ۱۹-۲۰۱۸، پوگبا تنها هافبک در ۵ لیگ معتبر اروپایی بود که بیش از ۱۵ گل به ثمر رساند و بیش از ۱۰ پاس گل هم به هم‌تیمی هایش داد. اگر او توانسته این آمار را در یک فصل ضعیف ثبت کند، پس عملکرد او در یک تیم بهتر و موفق تر چگونه خواهد بود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج