۸۹۲۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

با ماهيتابه خوش هيکل شويد

تکنیک‌های تناسب اندام در آشپزخانه!

آشپزی به تنهایی و در مقایسه با صرف غذا در رستوران یا سفارش غذای بیرون بر، روش خوبی برای سوزاندن کالری است. شما هنگام آشپزی معمولا ماهیتابه و ظروف سنگین را بلند می‌کنید، مدت زمان زیادی سر پا می‌ایستید و در آشپزخانه از این طرف به آن طرف می‌روید. در ادامه با کارهایی که می‌توانید در آشپزخانه انجام دهید و آشپزی را به یک ورزش خوب تبدیل کنید آشنا می‌شوید:

تکنیک‌های تناسب اندام در آشپزخانه!
آشپزی به تنهایی و در مقایسه با صرف غذا در رستوران یا سفارش غذای بیرون بر، روش خوبی برای سوزاندن کالری است. شما هنگام آشپزی معمولا ماهیتابه و ظروف سنگین را بلند می‌کنید، مدت زمان زیادی سر پا می‌ایستید و در آشپزخانه از این طرف به آن طرف می‌روید. در ادامه با کارهایی که می‌توانید در آشپزخانه انجام دهید و آشپزی را به یک ورزش خوب تبدیل کنید آشنا می‌شوید:


مواد مورد نیاز (مانند ادویه جات، نمک، شکر و ابزار آشپزی) خود را به جای اینکه در دسترس یا جلوی چشمتان بگذارید، در قفسه‌های فوقانی یا زیرین کابینت قرار دهید تا برای برداشتن آنها هر دفعه مجبور به بالا کشیدن بدن خود یا نشست و برخاست شوید. هنگام برداشتن این مواد از قفسه‌های پایینی، کمرتان را زیاد خم نکنید. در عوض به آرامی زانو بزنید و پشت خود را صاف نگه دارید. این حرکت، ورزش خوبی برای عضلات فوقانی پا (چهار سر و همسترینگ) و باسن است. وقتی دست خود را به سمت قفسه‌های بالایی دراز می‌کنید، به آرامی بدن خود را بالا بکشید و روی پنجه پا بلند شوید. این حرکت برای عضلات پشت ساق پا بسیار خوب است. لازم است این حرکت را 5 مرتبه تکرار کنید یا هر بار که می‌خواهید از طبقات بالا یا پایین چیزی بردارید، حرکت بشین پاشو را انجام دهید.


ماهیتابه را بچرخانید:

بجای هم زدن غذا، ماهیتابه را بچرخانید. به این ترتیب می‌توانید کالری بیشتری بسوزانید چون چرخاندن غذا در ماهیتابه بیشتر از هم زدن آن انرژی می‌برد. با این حرکت همچنین عضلات بازو و شانه خود را ورزش می‌دهید. ماهیتابه را بردارید و با چرخاندن آن در هوا، محتویات غذا را به هم بزنید. برای حفظ ایمنی خود، ماهیتابه را زیاد بالا نیاورید.


از مخلوط کن برقی استفاده نکنید:

در صورت امکان، بجای مخلوط کن برقی از هم زن دستی استفاده کنید. هم زدن دستی خوراکی‌ها (مانند تخم مرغ یا خامه) ورزش فوق العاده ای برای عضلات بازوهاست. همچنین هر وقت امکان دارد برای رنده کردن گوجه فرنگی یا خرد و پوره کردن سبزیجات، از رنده دستی به جای آسیاب برقی استفاده کنید. این حرکت نیز برای عضلات بازو مفید است.


ورز دادن را به یک ورزش تبدیل کنید:

هنگام ورز دادن سیب زمینی آب پز، پوره سیب زمینی یا هر خمیر دیگری از هر دو دست خود استفاده کنید. ورز دادن برای عضلات بازو فوق العاده سودمند است. همچنین برای نرم شدن خمیر و سوزاندن کالری بیشتر، مدت زمان ورز دادن را کمی بیشتر کنید.


از ظروف سنگین استفاده کنید:

برای تکه تکه و خرد کردن سبزیجات از چاقوها یا ابزار سنگین استفاده کنید تا ورزش خوبی به دستها، ساعد و مچ‌های خود داده باشید. همچنین در صورت امکان، از ماهیتابه‌های چدنی یا قابلمه‌های سنگین برای آشپزی استفاده کنید چون وزن بیشتری دارند و بدن شما را ورزش می‌دهند.


تعادل خود را حفظ کنید:

هنگام آشپزی سعی کنید با بلند کردن یک پا به مدت ۱۰ - ۵ ثانیه تعادل خود را روی زمین حفظ کنید. این حرکت را با پای دیگرتان نیز تکرار کنید. اگر نمی‌توانید با یک پا تعادل خود را حفظ کنید، به جایی تکیه بدهید.


به همین سادگی است

وقتی منتظر جوشیدن شیر یا بلند شدن صدای سوت زودپز هستید، همینطور بیکار یک جا نایستید. چند حرکت نرمشی انجام دهید و گردن و بازوهای خود را بچرخانید. همچنین می‌توانید کمی از پیشخوان یا میز فاصله بگیرید و دو دست خود را روی لبه قرار داده و چند بار حرکت شنا را انجام دهید. هنگام انجام این حرکت، طوری آرام پایین بیایید که چانه به فاصله کمی از لبه میز یا پیشخوان آشپزخانه قرار گیرد. اکنون به کمک دستها بدن خود را بالا بکشید. این حرکت چیزی شبیه شنا رفتن - اما آسان‌تر - است. یادتان باشد که کف آشپزخانه باید خشک باشد تا مبادا لیز نخورید.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

تکنیک‌های تناسب اندام در آشپزخانه!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج