جاباما
۸۹۲۰۴۴
۱۶ نظر
۵۰۰۵
۱۶ نظر
۵۰۰۵
پ

قیمت اجاره مسکن در تهران شکسته شد

رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: همزمان با بازگشت رکود به حوزه مسکن، قیمت اجاره‌بها در بسیاری از مناطق شهر تهران شکسته شد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: همزمان با بازگشت رکود به حوزه مسکن، قیمت اجاره‌بها در بسیاری از مناطق شهر تهران شکسته شد.

مصطفی قلی خسروی افزود: بنگاه های املاکی از مناطق مختلف تهران از شکست قیمت‌های رهن و اجاره خبر می‌دهند چرا که اجاره بها تابعی از قیمت مسکن است و هر نوع کاهش یا افزایشی در قیمت پایه، روی نرخ‌های رهن و اجازه تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: برعکس ماه‌های تابستانی سال قبل که در مرداد و شهریور با افزایش نرخ های اجاره بها مواجه بودیم، کاهش ٦٠ درصدی معاملات مسکن در تیر ماه امسال و بازگشت رکود عمیق منجر به تعدیل نرخ‌ها در بخش اجاره هم شده است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران همچنین گفت: ضمن اینکه مطابق گزارش اخیر وزارت راه در تیرماه امسال نسبت به خرداد ماه رشد قیمت مسکن کند شده است و به مرز توقف رسیده است.

در همین راستا یک واسطه ملکی در منطقه ٥ تهران که معمولا هرماهه بیشترین حجم معاملات مسکن را به خود اختصاص می‌دهد به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون وضعیت معاملات خرید و فروش به طرز چشمگیری کاهش یافته است؛ خانه های با متراژ بیشتر از ١٠٠ متر که یا اصلا بازدید نمی شود و یا به دلیل قدرت پایین خریدار پیشنهاد خریداران با چک های طولانی مدت است که مورد پسند فروشنده نیست.

وی خاطرنشان کرد: در بخش خانه های متراژ پایین نیز منطقه ٥ تهران گزینه مناسبی برای مراجعه خریداران است و تعداد فایل خانه های کوچک در این منطقه بیشتر است با این حال از اردیبهشت امسال تقاضا در این بخش هم کاهش یافته است چرا که قیمت های فعلی در توان خریداران نیست و در این میان تسهیلات اعطایی بانک ها به زوج های جوان که مشتریان اصلی خانه های کوچک متراژ هستند کافی نیست.

این واسطه ملکی در خصوص وضعیت قیمت ها در بازار رهن و اجاره یادآور شد: نرخ رهن خانه های نوساز در این منطقه بین٣٠٠ تا٦٠٠ هزار تومان کاهش یافته است.

وی افزود: موجران نیز نرخ های پیشنهادی خود را تعدیل کرده اند.

این واسطه ملکی در عین حال این را هم اضافه کرد که بازار اجاره بها از کمبود فایل های کوچک متراژ رنج می برد و در حال حاضر فایل های موجود بیشتر خانه هایی با متراژهای بالا است که برای اجاره فایل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      چقدر دروغ میگید خسته نمیشید

    • بدون نام

      چرا با بی مدیریتی رکود عمیق ایجاد شود ؟
      سرمایه گذار و انبوه ساز را دچار چالش نکنید که عواقب خوبی هرگز نخواهد داشت و بعدها متوجه خواهند شد ...

    • بدون نام

      کمر مردم شکست..!!!
      کدام کشک کدام پشم..؟؟؟

    • بدون نام

      دلالان الکی قیمت خانه ها را بالا بردند و سودهای چند صد میلیاردی کردند . حالا دیگه کسی متقاضی خرید خانه نیست . قیمتها به شدت پایین میاید . چون هیچ کس خریدار نیست .

    • بدون نام

      عجب؟!!!

    • ام دی

      فقط دروغ پردازی وحرف مفت میزنن کجا پایین اومده

    • حرف حساب

      این مقدار کاهش قیمت هنوز خیلی کمه و انشالا قیمتها به زودی باید برگرده به قیمت 2 سال پیش. قیمت مسکن، خودرو، همه چیز. وگرنه همه ما ایرانیا بریم بمیریم بهتره.

    • بدون نام

      قیمت کدام منطقه شکسته که مردم برن اونجا خونه تهیه کنند؟روی چه حساب یه افکار خودتون را مطرح می کنید که حالا شاید؟ شاید در نظر مردم مسکن پایین بیاد؟ افزایش مسکن به چو. انداختن نیست، به افزایش مصالح مصرفی در ساخت مسکن است، به مزد کارگران و پیمانکار است،به افزایش زمین مورد نظر برای ساخت هست. همینطور مثل چیزهای دیگر یه چیز بی اساس راجع بهش نظر غیر کارشناسی میدهد که چه؟

    • احمدم احمد

      بابا شما یا حالت خوب نیست یا کلا خودتو زدی به نفهمی کجا قیمت اجاره شکست یه دور تو شهر بچرخی قیمت دست میاد اجاره تقریبا دو برابر پارسال شده چی میگی واسه خودت

    • خوزستان

      مردم دارند روز به روز بدبخت میشن تو مستاجری و بیکاری و هیچ مسئولی خم به ابرو نمیاره

    • بی نام

      لطفا چرت و پرت نزارین.من تا حالا هیچ جا هیچ کامنت یا پیغامی نزاشتم.اینجا اولین جا هست و خیلی زورم گرفت از پیامتون.هفته ی پیش ازدواج کردم و دنبال خونه بودم اخرش یه خونه ی ۵۰ متری ۲۰سال ساخت طبقه ی ۵ بدون اسنسور رو گرفتم ۶۰ با ۲تومن.لطفا چرررررررت ننویسین.تا کی میخواین دروغ بگین؟؟؟؟

    • بدون نام

      ملت دانا=== فقر و فلاکت در کل کشور نابود

    • بدون نام

      قیمت فروش و اجاره مسکن حتی تکون هم نخورده. معلوم نیست با پخش این اخبار هر چند روز یکبار چه هدفی رو دنبال میکنین. اگه فکر میکنین واقعا رو قیمتها تاثیر میذاره در اشتباهین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتمالا اهداف انتخاباتی

    • بنده خدا

      مگه دولت مسکن مهرو برا افراد مستضعف درست نکرد چرا باید بیوفته دسته دلالها وبنگاه دارها که هر کدوم ازاین واحدا را با قیمت مفت از چنگ مردوم بیچاره بیرون کشیدند وبا قیمتهای بالا میخواند بفروشند باز به مردم کو نظارت.

    • بدون نام

      ساکن شهرک اندیشه هستم هفته پیش صاحب خانه 5میلیون به پول پیش اضافه کرد ششصد هزارتومان به کرایه اونم بامنت توجه فرماید شهرک اندیشه در حومه ی تهران است فک کنم سال بعد باید برم هشتگرد با این کرایه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج