جاباما
۸۹۲۱۲۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

زمان طلایی درمان سکته مغزی زیر ۴.۵ ساعت است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با تاکید بر مراجعه سریع افراد مشکوک به سکته مغزی به مراکز درمانی منتخب، گفت: زمان طلایی نجات بیماران سکته مغزی ایسکمیک زیر ۴ ساعت و نیم است.

خبرگزاری مهر: علی امینی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از انجام مانور سکته مغزی حاد (کد۷۲۴) در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش خبر داد و افزود: این عملیات درمانی از زمان ورود بیمار به اورژانس بیمارستان تا زمان تزریق دارو ۱۷ دقیقه به طول انجامید که از نظر زمانی از استانداردهای جهانی(۴۵ دقیقه) بسیار مطلوبتر است.

وی با اشاره به زمان طلایی در درمان سکته مغزی حاد تاکید کرد: زمان طلایی برای تزریق r-tPA و کاهش عوارض در بیماران مبتلا به سکته مغزی ایسکمیک زیر ۴,۵ ساعت است و پس از این زمان تزریق دارو هیچ تاثیری در کاهش عوارض ناشی از سکته مغزی ندارد.

زمان طلایی درمان سکته مغزی زیر ۴.۵ ساعت است

به گفته امینی، اورژانس تهران هنگام مواجهه با بیمار مشکوک به سکته مغزی، کد ۷۲۴ را به بیمارستان مربوطه (محل انتقال بیمار) اعلام می کند، سپس بیمار به مرکز مذکور منتقل شده و سیر درمان وی آغاز می شود.

این نورولوژیست بیمارستان شهدای تجریش عدم مراجعه به مراکز درمانی در زمان طلایی برای آغاز تزریق r-tPAیا مراجعه به مراکز نابجا و غیرمنتخب درمان سکته مغزی را از اشکالات عمده در روند درمان بیماران مبتلا به سکته مغزی برشمرد و به هموطنان توصیه کرد: به محض مشاهده علایمی نظیر کج شدن عضلات صورت، ضعف حرکت بازو و اختلال تکلم در افراد خانواده خود سریعا با اورژانس تهران تماس گرفته و وضعیت بیمار را اطلاع دهند تا بیمار سریعا به مراکز منتخب درمان سکته مغزی انتقال داده شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تزریق آمپول r-tPA و پروسه درمان این بیماران فعلا در بیمارستان ها و مراکز درمانی دانشگاهی و دولتی انجام می پذیرد، افراد در صورت مشاهده علایم مذکور باید سریعا به این مراکز منتقل شوند تا اقدامات درمانی لازم در زمان طلایی برای کاهش واضح عوارض سکته مغزی نظیر فلج یکطرفه بدن و اختلال تکلم شدید صورت پذیرد.

امینی خاطرنشان کرد: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی سه بیمارستان شهدای تجریش، لقمان حکیم و امام حسین(ع) به عنوان بیمارستانهای منتخب درمان سکته مغزی به ارایه خدمت رسانی به بیماران و اجرای پروتکل درمان بیماران مبتلا به سکته مغزی مشغول هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به دومین مانوری که در بیمارستان شهدای تجریش با همکاری پرسنل و کادر درمان اجرا شد، گفت: در این عملیات، درمان بیمار نمادین مشکوک به سکته مغزی حاد پس از انتقال به بیمارستان و انجام اقدامات تشخیصی و اعلام کد ۷۲۴ سریعا آغاز شد و پروسه درمان از زمان ورود بیمار به بیمارستان تا شروع تزریق ۱۷ دقیقه بطول انجامید که در مقایسه با استانداردهای جهانی بسیار مطللوب است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج