۸۹۲۱۵۲
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

ورود ۱۰۰ کامیون سلاح آمریکایی به شرق سوریه

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش از شمال عراق بیش از ۱۰۰ کامیون حامل سلاح و تجهیزات لجستیک به دست کُردهای تحت‌الحمایه خود در سوریه رساند.

خبرگزاری فارس: ایالات متحده آمریکا همچنان در حال مداخله در امور شمال شرق سوریه به ویژه حمایت از شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است.

گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه -نزدیک به معارضان- گزارش داد که مشاهده کرده است ده‌ها کامیون متعلق به ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا از شمال عراق (منطقه کردستان) وارد سوریه شده است.

ورود ۱۰۰ کامیون سلاح آمریکایی به شرق سوریه

به گزارش دیدبان، این کامیون‌ها برای بیست و یکمین بار است که از زمان اعلام تسلط ائتلاف آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد بر منطقه شرق فرات، وارد سوریه شده است.

بنا بر این گزارش، در جریان این دور از ورود کامیون‌ها، بیش از 100 کامیون وارد منطقه شرق فرات شده است.

دیدبان اعلام کرد که این کامیون‌ها حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی بوده است.

دیدبان 23 تیر ماه گذشته نیز اعلام کرد که 280 کامیون حامل سلاح و تجهیزات لسجتیک از منطقه کردستان عراق وارد شرق فرات شده است.

در راستای مداخلات آمریکایی‌ها در امور سوریه، یک هیأت از شخصیت‌های نظامی و غیرنظامی حاضر در ائتلاف آمریکایی ضد داعش اوایل تیر ماه جاری به شهرک «الصور» در شمال دیرالزور (شرق سوریه) سفر کردند.

این هیأت پس از دیدار با شماری از شخصیت‌های گروه موسوم به «شورای مدنی دیرالزور» و «مجلس مردمی» -وابسته به شبه‌نظامیان کُرد- مدعی شدند که «راه‌های خدمات‌رسانی و امدادرسانی لازم برای ساکنان مناطق دیرالزور» را بررسی کردند.

چندی پیش نیز «ثامر السبهان» وزیر مشاور سعودی در امور خلیج فارس و «جوئل رابین» معاون وزیر خارجه آمریکا اواخر خرداد ماه گذشته درپایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق دیرالزور، با عشایر این منطقه دیدار کردند.

کارشناسان این نشست‌ها را در راستای تلاش آمریکا برای تقویت سیاست‌های خود در منطقه شرق فرات واقع در شمال شرق و شرق سوریه می‌دانند تا آمریکایی‌ها بتواند وضعیت این مناطق را به سود خود سامان دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • pooya

      خاورمیانه ابستن جنگ شده.اخرین امپراتوری...تابوت هایی امریکایی اخرین میخ...ترامپ بیچاره ایران ایرانی اماده است که خاورمیانه راقبرستان مزدوران ونظامیان تروریست امریکایی کنن...

    • pooya

      خاورمیانه ابستن جنگ شده.اخرین امپراتوری...تابوت هایی امریکایی اخرین میخ...ترامپ بیچاره ایران ایرانی اماده است که خاورمیانه راقبرستان مزدوران ونظامیان تروریست امریکایی کنن...

    • بدون نام

      جالبه. ایران آمریکا را تهدید میکنه که جنگ را اگر شروع کردی پایانش نمیتونی بدی . حالا همین بلا در سوریه سر خودمان آمده. ایران میخواهد هر چه زودتر جنگ سوریه تمام بشه و شرایط ثبات برگرده ولی آمریکاییها نمیگذارند.

    • بدون نام

      باس ایران اوردن کارشناسان گفتن مخصوص داخاگلی اگه روحانی برکناریااستعفانده جنگ داخلی ویاخارجی میش کثل زمان بنی صدرالان همون موقع

    • بدون نام

      خوب شده خدارو شکر اردوغان سکته میکنه این بار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج