۸۹۲۱۸۰
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

ائتلاف تک‌نفره ترامپ در خلیج‌فارس!

پایگاه خبری پولیتیکو در گزارشی، در خصوص ممانعت سایر کشورها در پیوستن به ائتلاف دریایی ضدایرانی آمریکا در خلیج فارس نوشت و آن را "ائتلاف تک نفره ترامپ" خواند.

ایسنا: به نقل از پایگاه پولیتیکو، تاکنون ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس یک عضو داشته که آن هم خود ایالات متحده بوده است. انگلیس تاکنون از خود تردید نشان داده، فرانسه تصمیم خود را نگرفته و آلمان نیز روز چهارشنبه پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس را رد کرده است. آن‌ها همچنان آمریکا را به خاطر خروج از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران و اقدامات این روزهای جمهوری اسلامی مقصر می‌دانند. آن‌ها نگران این هستند که ملحق شدن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس منجر به آغاز جنگ با ایران شود. نگرانی این سه کشور پس از قرار گرفتن نام محمدجواد ظریف در لیست تحریم‌های آمریکا، افزایش یافته است.

ائتلاف تک‌نفره ترامپ در خلیج‌فارس!

ناتالی توکی، مشاور ویژه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ایمیلی گفت: هرگونه فعالیت نظامی در خلیج فارس، ممکن است احتمال درگیری با ایران را به شدت افزایش دهد. تا کنون اروپایی‌ها سعی داشته‌اند که از طریق دیپلماسی و مذاکره با ایرانیان، از آزادی کشتی‌رانی اطمینان حاصل کنند و از این پس نیز به همین مسیر خود ادامه خواهند داد.

جان آلترمن، تحلیل‌گر وضعیت خاورمینه در واشنگتن نیز در این رابطه گفت: سایر کشورها نمی‌دانند که آمریکا می‌خواهد پای آن‌ها را به چیزی بکشاند. به گمان آن‌ها ملحق شدن به آمریکا تنها خطرات را زیاد کرده و هیچ امنیتی ایجاد نمی‌کند.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرده است که به بیش از 60 کشور برای شرکت در ائتلاف دریایی ایالات متحده در خلیج فارس، دعوت‌نامه ارسال کرده است. برخی تحلیل‌گران بر این باورند که برخی قدرت‌های منطقه‌ای همانند عربستان و امارات در نهایت به این ائتلاف ملحق خواهند شد. این ائتلاف دریایی تا این لحظه آنقدر که ترامپ می‌خواسته به مزاجش خوش نیامده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      دلخوش به این مقدار نباشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امریکا همون که رئیس جمهورش چراغ خاموش میاد عراق؟ باشه خودتو از تک و تا ننداز

    • بدون نام

      اروپابهتره بفکرخروج آمریکاازپیمان موشکهای هسته ای باشدوخلیج فارس را رهاکند!خطر دراروپا ظاهرشده!

    • بدون نام

      ترامپ خیلی مردی دنیای معاصر یه مرد تو سیاست دیده اونم خودتی

    • بدون نام

      زور جواب زور باید قوی بود تا بتوان بود

    • بدون نام

      شاید در ظاهر چنین باشد ولی با فشار آمریکا همزمان اروپا ایران را پای میز مذاکره اورده و همان خواسته‌های آمریکا از زبان اروپا به ایران دیکته میشود تنها ایران یکماه فرصت دارد تا از این موقعیت استفاده کرده و با پذیرش شروط از ایجاد ایتلاف جلوگیری کند در صورت برداشتن گام بعدی ایران ایتلاف بسرعت شکل خواهد گرفت

    • بدون نام

      ایتلاف تشکیل شده و مذاکرات اروپا با ایران در جریانه در صورت شکست مذاکرات و برداشتن گامهای بعدی ایران در برجام همه چیز به نفع آمریکا پیش خواهد رفت.مگر ایران کماکان از با بلوف و تهدید پوچ برجام را نقض نکند .. امتیاز اروپا فقط اینستکس بدون خرید نفت در برابر باقی ماندن در برجام همیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج