۸۹۲۲۷۷
۲۴ نظر
۵۰۰۲
۲۴ نظر
۵۰۰۲
پ

تلویزیون فرانسه: بیماران ایرانی، محکومین تحریم‌اند

شبکه سه تلویزیونی فرانسه در گزارشی از ایران موضوع نبود دارو برای بیماران سرطانی را مورد بررسی قرار داد و افزودکه بیماران ایرانی، محکومین تحریم ها هستند.

جماران؛ شبکه سه تلویزیونی فرانسه در گزارشی از ایران موضوع نبود دارو برای بیماران سرطانی را مورد بررسی قرار داد و افزودکه بیماران ایرانی، محکومین تحریم ها هستند.

این شبکه تلویزیونی فرانسه در گزارش خود مشکلاتی ناشی از تحریم های آمریکایی علیه بیماران سرطانی و کمبود دارو برای این بیماران را مورد بررسی قرار داد و ادامه داد که مقابله رو در روی ایران با آمریکا همچنان ادامه دارد.

طاها یک پسر بچه هشت ساله است که به سرطان کبد مبتلا است. انجام شیمی درمانی های پی در پی برای او بسیار هزینه بر است. با این حال داروهای این معالجه نیز به سختی در دسترس می باشند. این واقعیتی است که نمونه های آنرا می توان در ایران بسیار دید.

مادرش می گوید: با حقوق همسرم نمی توانیم هزینه های درمان را بدهیم. هر بار شیمی درمانی حدود ۱۲۰۰ یورو هزینه دارد. بدون حمایت های مردمی این کار امکان پذیر نیست."

تلویزیون فرانسه: بیماران ایرانی، محکومین تحریم‌اند

درمان در ایران بسیار پیچیده شده است. کمبود دارو باعث شده است قیمت ها در کشوری که حقوق متوسط حدود 400 یورو است، بسیار افزایش داشته باشند.

مسئولان یک داروخانه به ما گفت: قیمت ها شدیدا افزایش یافته اند. برخی داروها سه تا چهار برابر گرانتر از قبل شده اند و این قابل پذیرش نیست.

از 2018 که آمریکا تحریم های ایران را دوباره برقرار کرد. تحریم های آمریکا شامل محصولات نفتی، بخش هواپیمایی و صنایع معدن و ممنوعیت استفاده از دلار می شوند، اما این تحریم ها بر واردات دارو نیز تاثیر گذشته است.

پیشتر اسپوتنیک روسیه نیز در گزارشی اعلام کرد که مسعود بصیری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی ایران با بیان این ‌که تحریم‌های آمریکا علیه ایران مربوط به سازمان کشتیرانی، بیمه و انتقال پول باعث بروز مشکلاتی در روند واردات مواد غذایی به این کشور شده است، گفت: سخنان و مواضع مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که واردات دارو و مواد غذایی تحریم نیست با واقعیت نخوانده و نادرست است، چرا که واردات محصولات خارجی نسبت به گذشته دشوارتر شده و در شرایط عادی و نرمال انجام‌ نمی‌شود.

وی افزود: مقام های آمریکایی مدام در بوق و کرنا می‌کنند که غذا و دارو مشمول تحریم‌ها نیست، اما از طرف دیگر از روش‌هایی استفاده می‌کنند که واردات کالا از جمله محصولات غذایی و دارویی را برای ایران دشوار می‌کند. آمریکا تنها کلمه "غذا " و " دارو" را تحریم نکرده، اما در عمل برای واردات این کالاها مانع‌تراشی می‌کند.

این در حالی است تحریم‌ها و کمبود برخی داروها به ‌طور مستقیم مردم ایران را هدف قرار می‌دهد و هرگونه فرافکنی آمریکایی‌ها در این زمینه، تلاش برای توجیه افکارعمومی است.

از طرفی به اذعان روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست، به عقیده تحلیلگران اقتصادی، تحریم‌های جدید آمریکا ضد موسسه های تجاری ازجمله بانکی که تا همین اواخر بیشتر پرداخت‌های ایران را در حوزه واردات کالاهای بشردوستانه انجام می‌داد، تأثیری ناامید کننده بر شرکت‌های خارجی تأمین‌کننده دارو و سایر تولیدات دارویی داشته است.

بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت معتقدند که تحریم دارو و تجهیزات پزشکی و به ‌خطر انداختن سلامت یک ملت به نام حقوق‌بشر، با انسانیت سنخیت ندارد.

به عقیده این کارشناسان، تحریم نبودن حوزه دارو ادعایی بیش نیست و در عمل آمریکایی ها نشان دادند که حوزه دارو نیز تحت تحریم ظالمانه آنها است و این ادعا تا عمل فاصله زیادی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دارو گرون شده چون بیمه‌ها داروهای بیماران خاص را پوشش نمیدهند و به بهانه تحریم یارانه دارو را پرداخت نمیکنند ..دولت هم بیماران را رها کرده

    • بدون نام

      اینکه غربی ها نامردی رو درحق ما ایرانی ها تمام وکمال کردند هیچ شکی نیست اما امان وفغان از نامردی خودی ها ،فریاد از اشرافی گری مسئولین و آقا زاده های حریص و پر ادعا شون

    • فرنوش دخانیات

      خیلی از داروها نیست باید چی کار کرد

    • بدون نام

      آقا چرا همه چیز را از چشم اونا میبینید....چرا مقامات کشور اصلا کاری کردند که ما تحریم بشیم....خود کرده را تدبیر نیست...

    • بی نام

      خدالعنتت کنه آمریکا ما هر چی می‌کشیم از این
      بی پدر است

    • بدون نام

      نه تنها بیماران بلکه همه مردم ایران محکوم تحریمها هستند. ما خودمون انتخاب کردیم که در چنین منجلاب متعفن آکنده از نکبت و کثافتی زندگی کنیم و بچه ها و خانواده های عاملان تحریمها در ایران و در همون اروپا و امریکا خوش بگذرونند. این نتیجه انتخاب خودمون بوده. لعنتش هم به خودمون برمیگرده.

    • بدون نام

      ولی برا مسؤلان ایران هیچ مهم نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امریکا با تمام اروپا و افریقا و اسیا ارتباط داره وضع اونها را ببین به جز این چند کشور که دست اینها با کشور خودمون هممون بیچاره کردن

    • بدون نام

      فدای گندت

    • سهند

      وقتی نمیتوانید با آمریکا طرف شوید غلط می کنید که مردم رو گرفتار کرده اید

    • بدون نام

      همیشه قشر ضعیف در خطر هستن والا حضرات که واسه درمان مشکلی ندارن تشریف میبرن المان انگلیس و ...

    • کهنه سرباز وطن

      آمریکا یی ها عین سگ دروغ میگویند چون کینه اصلی آنها از ملت بزرگ و فهیم ایران هست چون فهمیده اند پشتیوانه اصلی انقلاب اسلامی و دولت و رهبری این ملت است دلیل حمایت آنها از منافقین و گروههای ضد انقلاب داخلی و خارجی چه چیزی میتواند باشد سنگ اندازی های ناجوانمردانه آمریکایی ها در رابطه با ارسال کمکهای اولیه بین المللی به سیل زدگان گویایی چه چیزی میتواند باشد

    • بدون نام

      البته دکترها وداروخانه ها وعوامل ذینفع بعدتر از امریکا بیماران را تحریم کردند

    • بدون نام

      البته دکترها وداروخانه ها وعوامل ذینفع بعدتر از امریکا بیماران را تحریم کردند

    • بدون نام

      مادرم 2سال پیش قلبش بخاطر گرفتگی شدید عروق قلب عمل شده و بعد از عمل دکتر متخصص یک قرص تجویز کرد که هر روزحتما باید بخوره.متاسفانه الان یک سالی هست این قرص خارجی پیدا نمیشه و ایرانی رو میخریم.حال مادرم خوب نیست و دکترش گفته حتما باید قرص خارجی بخوره.بخدا نمیدونم چکار کنم کجا برم.همه جارو گشتم پیدا نکردم..خدایا همه مریض هارو شفا بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی از داروهای مهم اصلا نیستن و نمیان اینکه تحریم دارویی نیستیم دروغ محض دوست من داروسازه میگه داروهای مهم نمیان و تحریمن

    • بدون نام

      مادر بنده بعد از عمل قلب دکترش قرص خارجی تجویز کرد که حتما باید بخوره.متاسفانه قرص پیدا خارجی پیدا نمیشه وایرانی مصرف میکنه و حالش خوب نیست و دکترش گفته حتما باید خارجی باشه...بخدا پیدا نمیشه

    • بدون نام

      ملت دانا== مدیران و نمایندگان واقعی و راستین

    • مهرداد

      حقوق کی 400 یورو هست؟؟؟ ما بعد از 20 سال 180 یورو نمیشه؟؟؟

    • شانجانی

      لطفا مسببین این تحریم ?

    • بدون نام

      400 یورو متوسط درآمد در ایران !!!!
      70 درصد ایرانی ها به زحمت درآمدشون به 150 یورو میرسه.

    • بدون نام

      بیچاره مریضا وخانوادهاشون

    • بدون نام

      داروهای معمولی حتی گرون شده. خدا به داد بیماران داروهای خاص برسه.

    • یک بازنشسته علوم پزشکی فارس

      ظلمیکه بیمه اتیه سازان حافظ درحق بازنشستگان میکنه خدایی کمتر از ظلم ترامپ نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج