۸۹۲۳
۳ نظر
۵۰۴۲
۳ نظر
۵۰۴۲
پ

روزي سه ليتر ، بي برو برگرد!

لاغری با آب، مثل آب خوردن

آيا واقعا بدن انسان به روزانه ۸ليوان آب نياز دارد؟ آيا بايد از آب​هاي فيلتر شده استفاده کرد؟ نگران نباشيد با مطالعه اين مقاله به تمام جواب سوالات خود مي​‌رسيد...

لاغری با آب، مثل آب خوردن

لاغری با آب، مثل آب خوردن

آيا واقعا بدن انسان به روزانه ۸ليوان آب نياز دارد؟ آيا بايد از آب​هاي فيلتر شده استفاده کرد؟ نگران نباشيد با مطالعه اين مقاله به تمام جواب سوالات خود مي​‌رسيد. پزشکان معتقدند، يک مرد بزرگسال در طول روز به حدود ۱۳فنجان (۳ليتر) مايعات و يک زن بزرگسال به ۹فنجان (۲/۲ليتر) مايعات نياز دارد. البته وزن و سايز بدن و ميزان فعاليت و تحرک روزانه روي ميزان نياز بدن به مايعات تأثير مي​گذارد. هر چقدر فرد چاق​تر و فعال​تر باشد به مايعات بيشتري نياز دارد.


نوشيدن آب لاغر مي​کند

اگر به جاي نوشيدن نوشيدني​هاي پرکالري آب را انتخاب کنيد،​ قطعا دچار اضافه وزن و چاقي نخواهيد شد، زيرا کالري کمتري مصرف مي​کنيد و حتي ممکن است لاغر شويد. مطالعه بر روي افراد بزرگسال چاق که قبل از هر وعده غذايي 2فنجان آب مي​نوشند، نشان داده اين افراد در وعده غذايي خود کالري کمتري مصرف مي​کنند و طي 12هفته نسبت به افرادي که آب نمي​نوشند وزن بيشتري کم مي​کنند.


آب و هوا روي ميزان آب مصرفي تأثير مي​گذارد:

افرادي که در مناطق گرم که آب و هواي خشکي دارد، زندگي مي​کنند، به دليل تعريق زياد به آب بيشتري نياز دارند، بخصوص اگر اهل ورزش باشند. آب و هواي شرجي و مرطوب نيز آب بيشتري مي​طلبد. وقتي در آب و هواي شرجي و گرم زندگي مي​کنيد، بايد آب مصرفی خود را به ۲برابر افزايش دهيد.


آب از طريق غذا نيز تأمين مي​شود

حدود 20درصد مايعات مصرفي يا حدود 2/2 فنجان آب مورد نياز روزانه بدن از طريق مصرف غذاها تأمين مي​شود. تمام غذاها بخصوص ميوه و سبزيجات حاوي مقاديري آب هستند. اما بايد به خاطر داشته باشيد که نوشيدن قهوه و چاي چون ادرارآور هستند، باعث مي​شود آب بيشتري از بدن دفع شود.


روش تشخيص کم آبي بدن:

راحت​ترين راه براي اينکه متوجه شويد، ميزان مايعات بدن​تان کم يا زياد است، مشاهده رنگ ادرار است. اگر رنگ ادرار زرد روشن باشد، يعني ميزان آب بدنتان کافي است، اما اگر رنگ ادرار زرد تيره باشد مثل آب سيب، يعني بدن در معرض خشک شدن آب بدن و کم آبي قرار دارد.


آب مورد نياز در افراد مختلف

در مورد افراد ميانسال و مسن نيز ميزان آب مصرفي در روز بايد همانند افراد بزرگسال باشد. اما چون با بالارفتن سن، حس تشنگي کاهش پيدا مي​کند، بدن بيشتر در معرض کم آبي قرار دارد. زنان باردار و مادراني که از نوزادان و فرزندان خود نگهداري مي​کنند به آب بيشتري نياز دارند. مصرف برخي از داروها مثل آنتي​هيستامين​ها و برخي از داروهاي ضدافسردگي نياز بدن به مايعات را افزايش مي​دهند.


عناصر موجود در آب

سديم، پتاسيم، کلرايد، کلسيم و منگنز عناصري هستند که وجودشان براي عملکردهاي حياتي بدن ضروري است، اين​ها الکتروليت​هايي هستند که در اثر تعريق از بدن دفع مي​شوند. کم يا زياد شدن اين الکتروليت​ها در بدن و در صورت تخليه جايگزين کردن بلافاصله آنها بسيار مهم است. اگر تعادل الکتروليت​ها در بدنتان بهم بخورد، بدن نمي​تواند آبي را که دريافت مي​کند، جذب کند.بسياري از الکتروليت​ها با تغذيه سالم و منظم به راحتي ذخيره و جايگزين مي​شوند. با مصرف نوشيدني​هاي ورزشي مي​توانيد کمبود سديم خود را جبران کنيد. سعي کنيد در هواي خنک ورزش کنيد و اگر مي​دويد زمان آن کوتاه باشد.


آيا نوشيدن آب بيشتر بهتر است؟

نه اين فرضيه الزاما درست نيست. ممکن است زياده​روي در مصرف آب مضر باشد. اگر بيش از حد آب بنوشيد دچار شرايطي به نام مسموميت آب خواهيد شد،​ در اين شرايط در اثر تعريق طي چندين ساعت و نوشيدن مقادير فراواني آب ميزان سديم خون کاهش شديدي پيدا مي​کند. اين شرايط معمولا براي ورزشکاراني که سخت ورزش مي​کنند، رخ مي​دهد. علائم آن عبارتند از: سرگيجه، ضعف، حالت تهوع و حتي در نهايت مي​تواند فرد را در کما و يا حالت مرگ قرار بدهد.


آب شير بايد فيلترگيري شود

فيلتر باعث مي​شود تا کيفيت آب بهتر شود. کلرايد اضافه شده به آب توسط فيلتر گرفته مي​شود و آب مزه بهتري پيدا مي​کند، علاوه بر اين فيلتر فلزهاي موجود درآب مثل مس را نيز مي​گيرد . حتما از فيلترهايي استفاده کنيد که برچسب کيفيت آب را دارند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

لاغری با آب، مثل آب خوردن


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      mamnoon az imail mofidetoon

    • aherehe

      امیدوارم این طور باشه!

    • مهناز

      ممنون خیلی خوب بود کم ولی مفید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج