۸۹۲۳۵۴
۱۴ نظر
۵۰۱۱
۱۴ نظر
۵۰۱۱
پ

دعوت «رند پاول» از ظریف برای دیدار با ترامپ

نشریه نیویورکر مدعی شد که سناتور جمهوری‌خواه آمریکا ماه گذشته در دیدار با وزیر امور خارجه ایران از وی دعوت کرده است تا برای رایزنی با رئیس جمهور آمریکا به دفتر ریاست‌جمهوری در کاخ سفید برود.

خبرگزاری ایسنا: نشریه نیویورکر مدعی شد که سناتور جمهوری‌خواه آمریکا ماه گذشته در دیدار با وزیر امور خارجه ایران از وی دعوت کرده است تا برای رایزنی با رئیس جمهور آمریکا به دفتر ریاست‌جمهوری در کاخ سفید برود.

به نقل از روزنامه نیویورکر، رابین رایت خبرنگار این روزنامه در گزارشی مدعی شد که در ماه گذشته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دفتر ریاست‌جمهوری کاخ سفید دعوت شده بود. منابع مطلع ایرانی و آمریکایی و همچنین دیپلماتی که به خوبی از این موضوع آگاه بود گفته‌اند که این پیشنهاد دیپلماتیک از سوی رند پاول سناتور جمهوری‌خواه در دیدار روز ۱۵ جولای وی با ظریف در نیویورک مطرح شد.

رند پاول به مدت چند هفته با مشورت کاخ سفید و وزارت امور خارجه در حال پرداختن به این موضوع بوده است. سه هفته پیش از حضور ظریف در نیویورک برای شرکت کردن در نشست‌های سازمان ملل، یک میانجی به نیابت از رند پاول با ایرانی‌ها در این باره ارتباط برقرار کرده بود.

روز پانزدهم جولای، پاول و دوگ استافورد مشاور ارشد وی در مقر نماینده ایران در سازمان ملل با محمدجواد ظریف دیدار کردند. این نخستین دیدار ظریف و رند پاول بود. منابع مطلع گفتند که آن‌ها درباره مسائل همیشگی از جمله برنامه هسته‌ای ایران و همچنین تنش‌های اخیر در اوضاع خلیج فارس گفت‌وگو کردند. ماموریت پاول این بود که به لایه‌های به هم‌ریخته این درگیری رخنه کرده و یک کانال دیپلماتیک مستقیم در بالاترین سطح ممکن ایجاد کند.

بر اساس ادعای این نشریه،‌ در این رایزنی یک ‌ساعته، ظریف ایده‌هایی درباره چگونگی پایان بخشیدن به بن‌بست هسته‌ای را به پاول پیشنهاد کرد. پاول نیز در مقابل به ظریف پیشنهاد کرد که این ایده‌ها را شخصا با ترامپ در میان بگذارد. به گفته منابع دیپلماتیک آمریکایی و ایرانی، وی[پاول] در این باره اظهار کرد که ترامپ به او این اختیار را داده است تا [از ظریف] برای نشستی در همان هفته در دفتر ریاست جمهوری کاخ سفید دعوت کند. یک سخنگوی کاخ سفید از ارائه توضیحاتی در این باره خودداری کرد.

این گزارش همچنین این ادعا را مطرح می کند که ظریف به پاول گفته تصمیم‌گیری در این باره بر عهده وی نبوده و باید در این باره با تهران مشورت کند. برخی منابع گفته‌اند که ظریف نگران بوده که چنین دیداری سطحی و بی‌اهمیت باشد. پس از دیدار پاول و ظریف، وی[ظریف] این پیشنهاد را با مقامات ایران در میان گذاشت و آن‌ها مخالف رخ دادن چنین دیداری بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      ترامپ در ارزوی یک عکس یادگاری گرفتن با جناب ظریف است.حالا کوتاه نظران در کشور در صدد تخریب این مرد دلسوز به کشور هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قهرمان ملی شده ظريف

    • بدون نام

      هر دیدار باهرکس وهر جا باید علنی باشد پشت درهای بسته نباشد ا ازین پس کاملا ملت باید شاهد تبادل حرفهای دوطرف باشند

      پاسخ ها

      • no name

        چشم

      • بدون نام

        ملت بفهمن یا نفهمن چه فرقی میکنه شرایط همیشه رو به سیاهیه

      • رضا

        در هیچ کشور دمکراتیکی معمول نیست زمانی که رسانه ها یک موضوع رو رسانه ای میکنن که سیاسیون بخواهند حتی زمانی که رسانه ها به نقل از منابع اگاه که نخواست نامش فاش بشه مطلبی رو میگن باز هم سیاسیون تصمیم گرفتن به اون اندازه رسانه ای بشه وقتی دیداری مهر فوق محرمانه بخوره حتی اشاره کردن بهش جرمه شما چه جوری میگیت ملت باید بدونه در بین همه ملل جاسوس و خاعن هست اصلا مگه میشه ملت چیزی رو بدونن و دشمنان ندونن

      • بی نام

        شما هم حضور داشته باشید باعث خوشحالی میشود

    • بدون نام

      آفرین به دکتر ظریف

    • مهدی

      اخه چرا مگه ترامپ ادم میخوره خوب دعوتت کرده باهاش ملاقات میکردی شاید راه حلی پیدا میشد به توافق برسید این همه تحریم وبدبختی بی ارزشی پول ایران در مقابل دلار و.... از بین بره. مسولان محترم فکر مردم باشید

      پاسخ ها

      • رضا

        نفس مذاکره خیلی خوبه اما وقتی یک درصد احتمال بدی کوچکترین منغعتی در اون باشه من یک مثال ساده میزنم دوستان متوجه بشن چرا ایران شرط مذاکره رو برگشت به برجام میدونه. اصلا شما چرا به این فکر نمیکنبد اگر ترامپ واقعا دنبال مذاکره است چرا به برجام بر نمیگرده بعد یک فرصت دو سه ماهه بده برای مذاکره و اما مثال ترامپ میکه بیاید مذاکره کنیم راجب مثلا پولهای توی جیبمان پولهای توی جیب من مال من حالا مذاکره در بهتربن حالت و در بهترین مذاکره ما موفق میشویم همه پولهای توی جیب خودمان رو برداربم. خوب حالا چه سودی داره اما اگر به برجام برگردبم میشه مثلا ما برد موشک رو کم کنیم خارج از برجام امریکا هم تحربمی رو برداره که در برجام برنداشته ایران دنبال اینه متوجه بشین. اینکه فقط مذاکره کنیم دردی دوا نمیشه که هبچ ا چرا الان یکی نمیگه چرا تامپ زده زیر برجام. الان اگر ایران کار امریکا رو میکرد از برجام خارج میشد همه شما ها چه ها که نمیگفتید. اصلا شما کجایی هستید چرا عرق ملی ندارید الان بعضی میگن ما گرسنه ایم. من هم گرسنه ام من یک ملیون و خورده ای تمام حفوفمه کمی هم غیرت خوبه داشته باشید

    • مهدی سالاروند

      یعنی خاک اونا التماس هم میکنن شماقبول نمی کنید

    • بدون نام

      همین افرادکه میرن امریکا ازبس خودشون رادلسوز مردم وتندروها رامخالف خودومردم معرفی میکنندباعث بدرفتاری امریکا نسبت به ایران سده اند ‌.بیچاره ما مردم که بایدتحریم راتحمل کنیم.

    • بدون نام

      همین افرادکه میرن امریکا ازبس خودشون رادلسوز مردم وتندروها رامخالف خودومردم معرفی میکنندباعث بدرفتاری امریکا نسبت به ایران سده اند ‌.بیچاره ما مردم که بایدتحریم راتحمل کنیم.

    • بدون نام

      پس چرا نرفت؟ ترسید لولو او را بخورد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج