۸۹۲۳۶۴
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

ناراحتی انیماتورهای دیزنی از «شیرشاه» جدید

نسخه جدید و لایواکشن «شیرشاه» گرچه از لحاظ تکنیکی و رنگ و لعاب با کلاسیک سال ۱۹۹۴ تفاوتی فاحش دارد، اما نتوانسته جای خود را در دل سازندگان آن نسخه ۲ بعدی باز کند.

خبرگزاری صبا: نسخه جدید و لایواکشن «شیرشاه» گرچه از لحاظ تکنیکی و رنگ و لعاب با کلاسیک سال ۱۹۹۴ تفاوتی فاحش دارد، اما نتوانسته جای خود را در دل سازندگان آن نسخه ۲ بعدی باز کند.

ناراحتی انیماتورهای دیزنی از «شیرشاه» جدید

به نقل از هافینگتون‌پست، انیماتورهای نسخه اصلی کارتون «شیرشاه» از آنچه که این روزها به عنوان نسخه بازسازی شده این کلاسیک دیزنی روی پرده‌ها در حال اکران است، عمیقا آزرده و ناراحت هستند.

فروش جهانی لایواکشن جدید «شیرشاه» این روزها از ۱ میلیارد دلار هم فراتر رفته است اما افرادی که روی نسخه اصلی این کارتون در سال ۱۹۹۴ کار کرده‌اند از این موفقیت خوشحال نیستند. بازسازی‌های اگرچه دیزنی همیشه دودستگی‌ها و ناراضیانی داشته است اما به نظر می‌رسد «شیرشاه» گوی حجم مخالفان را از سایر تولیداتی از این دست را ربوده و جماعتی از انیماتورهای باسابقه دیزنی را عصبانی کرده است.

با این وجود بسیاری از آن انیماتورهای با سابقه حاضر نیستند به طور عمومی و شناس راجع به این احساس خود اظهارنظر کنند. یکی از آن‌ها در گفتگو با هافینگتن‌پست گفت: من با اظهارنظر راجع به این نسخه جدید تنها خودم را به دردسر خواهم انداخت. با این حال دیوید استفان از خالقان نسخه اصلی «شیرشاه» و طراح شخصیت کفتارهای این کارتون گفت: شما اگر از تیم «شیرشاه» اصلی نظرسنجی کنید اکثر آنها خواهند پرسید «چرا؟ چرا می‌خواهید این سوال را بپرسید… این موضوع ناراحت کننده است».

انیماتور دیگر که نخواست نامش فاش شود نیز اظهار کرد: در میان انیماتورهای ۲بعدی رنجش عظیمی درباره این بازسازی‌های سه بعدی وجود دارد، شاید اگر ما فقط کمی وفاداری داشتیم اوضاع متفاوت بود.

استفان اضافه کرد: ناراحت کننده این است که سهامدارانی در اتاق‌های بسته راجع به اینکه کدام فیلم‌ها ساخته شوند تصمیم می‌گیرند. دیزنی نقاب از چهره برداشته است و شما می‌توانید ببینید که همه چیز درباره پول است. به عنوان یک آرتیست پذیرش این موضوع درباره استودیویی که بر مبنای اصالت و هنر بنا نهاده شده، ناامیدکننده است.

دیوید استفان عقیده دارد در نسخه جدید داستان اصلی «شیرشاه» خرد و ضعیف شده است. رئالیسم موجود در این لایواکشن اگرچه تحسین برخی منتقدان و مخاطبان را برانگیخته است اما غلظت بیش از حد و واقع‌گرایی زیاد آن باعث دور شدن کاراکترها از هویت واقعیشان در داستان اصلی شده است. این بازسازی محشر به نظر می‌رسد ولی آن چیزی نیست که مناسب پیش بردن قصه باشد. در حقیقت آنها احساس را به طور کامل بیرون کشیده‌ و همه چیز را تا جای ممکن واقعی کرده‌اند.

بسیاری از کارتون‌های کلاسیک دیزنی در نظر طرفداران آنها آثاری غیرقابل دست‌اندازی و تغییر هستند و بازسازی‌های آنان حتی به نزدیکی جادوی نسخه اصلی نیز نمی‌رسند. با این حال به نظر می‌رسد دیزنی در ادامه این راه تردیدی ندارد و بعد از اکران فیلم‌هایی چون «دامبو»، «علاالدین» و «شیرشاه» که همگی در همین سال جاری روی پرده رفته‌اند، باید به زودی منتظر نسخه‌های ۳بعدی و خیلی واقعی کارتون‌های خاطره‌انگیز سال‌های دور باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج