۸۹۲۵۱۲
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

خطر دستگیری «پولانسکی» در جشنواره ونیز

به‌ واسطه قانون استرداد مجرمان میان ایتالیا و آمریکا، «رومن پولانسکی» نمی‌تواند برای نمایش جهانی فیلم جدیدش در بخش رقابتی جشنواره ونیز، در این رویداد سینمایی حضور یابد.

ایسنا: به‌ واسطه قانون استرداد مجرمان میان ایتالیا و آمریکا، «رومن پولانسکی» نمی‌تواند برای نمایش جهانی فیلم جدیدش در بخش رقابتی جشنواره ونیز، در این رویداد سینمایی حضور یابد.

به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «یک افسر و یک جاسوس» جدیدترین ساخته «پولانسکی» به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی اصلی هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شده است اما ترس از استرداد به آمریکا موجب شده این کارگردان لهستانی-فرانسوی به احتمال فراوان از طریق اسکایپ و به صورت مجازی در جشنواره حاضر شود.

«پولانسکی» پس از بیش از ۴۰ سال همچنان درگیر محکومیت به تجاوز در سال ۱۹۷۸ میلادی در آمریکاست و بر اساس قرارداد استرداد مجرمین که در سال ۱۹۸۳ میان آمریکا و ایتالیا امضا شده در صورتی که «پولانسکی» برای حضور در جشنواره ونیز به ایتالیا برود خطر دستگیری و استرداد به آمریکا، او را تهدید می‌کند.

زمانی که در سال ۱۹۷۸ قرار بازداشت «پولانسکی» به اتهام تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله صادر شد، او به فرانسه فرار کرد و تابعیت این کشور را نیز به دست آورد؛ او در این سال‌ها به سبب محدودیت استرداد مجرمان میان آمریکا و فرانسه در امان بوده است.

در سال ۲۰۰۹ و زمانی که «پولانسکی» برای دریافت جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره فیلم زوریخ به سوئیس رفته بود توسط پلیس سوئیس دستگیر شد که این اقدام با واکنش اهالی سینما از «هری وایسنتاین»، «آلفونسو کوارون» و «تیلدا سوئینتون» تا «ناتالی پورتمن» همراه شد؛ آن‌ها با امضای نامه‌ای خواستار آزادی فوری «پولانسکی» شدند و او ۱۰ ماه را در حصر خانگی به سر برد، اما دولت سوئیس در نهایت تقاضای دولت آمریکا مبنی بر استرداد را نپذیرفت و او را آزاد کرد.

با این وجود در حال حاضر و در دوره جنبش‌هایی چون #Metoo به هیچ عنوان نمی‌توان انتظار داشت که امسال و در جشنواره ونیز چنین نامه‌ مشابهی برای«پولانسکی» امضا شود و مسئولان جشنواره نیز خود را آماده حضور نداشتن فیزیکی این کارگردان کرده‌اند. «پولانسکی» به احتمال فراوان به صورت آنلاین و از طریق اسکایپ با جشنواره ارتباط برقرار خواهد کرد.

فیلم «یک افسر و یک جاسوس» روایتگر داستان واقعی زندگی «آلفرد دریفوس» افسر ارتش فرانسه است که به اشتباه و به جرم جاسوسی برای آلمان‌ها در دهه ۱۸۹۰ میلادی محکوم شد و پس از گذشت چند سال، بی‌گناهی او به اثبات رسید. «ژان دوژاردن» در این فیلم در نقش افسر ضدجاسوسی بازی می‌کند که بی‌گناهی «دریفوس» را ثابت می‌کند و نقش خود «آلفرد دریفوس» را «لوئیس گارل» بازی کرده است.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از تاریخ ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۶ تا ۱۶ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود و امسال «لوکرشیا مارتل» کارگردان زن آرژانتینی به عنوان رئیس هیأت داوران بخش رقابتی حضور خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      لی بابا.چه ناشی بوده.میگفت من مسلمانم و صیغه اش کردم.دیگه هر غلطی میخواست میتونست بکنه.ببین اسلام از همه ادیان کاملتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج