جاباما
۸۹۲۷۰۵
۲۵ نظر
۵۰۱۳
۲۵ نظر
۵۰۱۳
پ

فصل داغ ائتلاف‌های سیاسی در چپ و راست

در حالی که چند روزی است، اما و اگر‌ها درباره دیدار انتخاباتی قالیباف و احمدی‌نژاد در محافل رسانه‌ای خبرساز شده است، گفت‌وگوی احزاب و تشکل‌ها از جمله اصلاح‌طلبان با وزیر کشور با هدف ایجاد فضای مطلوب برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در جریان است.

برترین‌ها: در حالی که چند روزی است اما و اگرها درباره ديدار انتخاباتی قاليباف و احمدي‌نژاد در محافل رسانه‌ای خبرساز شده است، گفت‌وگوی احزاب و تشکل‌ها از جمله اصلاح‌طلبان با وزیر کشور با هدف ایجاد فضای مطلوب برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در جریان است.

چند روزي است نقل و نُقل محافل سياسي و رسانه‌اي شده ملاقات محمدباقر قاليباف با محمود احمدي‌نژاد است. ماجرا از روز جمعه شروع شد؛ «وحيد يامين‌پور» مجري صدا و سيما و فعال سياسي اصولگراي نزديك به جبهه پايداري در صفحه شخصي خود در شبكه اجتماعي توييتر از ديدار محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهوري سابق ايران و محمدباقر قاليباف، شهردار اسبق تهران خبر داد.

فصل داغ ائتلاف‌های سیاسی در چپ و راست

محسن پيرهادي از اعضاي شوراي شهر سابق و چهره نزديك به قاليباف در حساب كاربري‌اش در توييتر خود نوشت: خبر ديدار آقايان قاليباف و احمدي‎نژاد مربوط به اواخر فروردين‌ماه است. گويا آقاي احمدي‎نژاد چند جلسه به مجمع تشخيص مصلحت نظام نيامده بودند، آقاي قاليباف پيگيري كردند و متوجه شدند ايشان بيمارند بنابراين با جمعي از دوستان به عيادت ايشان رفتند. او همچنين نوشت همه‌ چيز در دنيا سياست‌بازي، انتخابات و حاشيه نيست.

ساعتي از تكذيبيه توييتري پيرهادي نگذشته بود كه خبر ديگري اين‌ بار به نقل از يك منبع آگاه نزديك به احمدي‌نژاد منتشر شد که نشان مي‌داد آنچه حاميان قاليباف مي‌گويند چندان با واقعيت منطبق نيست. آقاي قاليباف به منزل آقاي احمدي‎نژاد رفتند و با ايشان ملاقات كردند. اما اينكه علت اين ملاقات، بيماري آقاي احمدي‌نژاد اعلام شده، صحت ندارد.

این‌روزها می‌توان بین مواضع و اهداف قالیباف و احمدی‌نژاد شباهت‌هایی یافت؛ وعده‌هاي انتخاباتي مشابه مانند يارانه يا برخورد با مفاسد اقتصادي با همان رفتار و نقطه اشتراك ديگري بود كه این دو را بيشتر به هم شبيه مي‌كرد؛ بنابراين حداقل در مقام تصور، قاليباف و احمدي‌نژاد مي‌توانند زوج انتخاباتي خوبي براي يكديگر باشند و طبيعي است هم‌كاسه شدن اين دو نفر و تلاش براي ايجاد «جريان سوم» چندان دور از ذهن نباشد.

به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد و قالیباف می‌توانند فعلا به ائتلافی حداقل موقت برسند و استراتژی‌ای برای خود تعریف کنند؛ ائتلافی برای بردن انتخابات آتی مجلس و احتمالا چشم‌دوختن به انتخابات 1400؛ با این تفاوت که احتمال تأیید صلاحیت رئیس سابق دولت در آن انتخابات، تقریبا بعید به نظر می‌رسد، درحالی‌که قالیباف همچنان شانس زیادی برای بردن دارد. احمدی‌نژاد توان بسیج یک بدنه خاکستری را دارد و قالیباف توان گذشتن از سد تأیید صلاحیت را؛ احتمالا ائتلاف این دو وضعیتی شبیه رابطه اصلاح‌طلبان و روحانی پیدا خواهد کرد.

فصل داغ ائتلاف‌های سیاسی در چپ و راست

گفتگوهای اصلاح‌طلبان با وزیر کشور در عمارت فاطمی

برنامه عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای گفت‌وگو با احزاب و تشکل‌ها از نحله‌های مختلف سیاسی با هدف ایجاد فضای مطلوب برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در جریان است. رویکردی که می‌توان آن را به عنوان امری مستمر در راستای سیاست اخیر دولت برای شکل گرفتن گفت‌وگوهای اجتماعی تلقی کرد و البته به نظر می‌رسد که وزارت کشور تمایل دارد آن را در فضایی به دور از هیاهوهای سیاسی رایج پیگیری کند.

بهزاد نبوی ، علی شکوری راد، محسن هاشمی حسین مرعشی، رسول منتجب‌نیا، الیاس حضرتی،در این دیدار جضور داشتند.

منتجب نیا در رابطه با این دیدار گفت:

*در این جلسه گفتم که در اصل حضور پرشور در انتخابات تردیدی وجود ندارد و با مشارکت گسترده مردم بسیاری از تحلیل‌ها و توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود.» این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با وزیر کشور دو پیش زمینه را برای حضور پرشور در انتخابات مطرح کرده است. به باور او اقدام سریع، شجاعانه و کارساز دولت برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و دمیدن روح امید و اعتماد به جامعه اولین ضرورت است که سبب خواهد شد احزاب و فعالان سیاسی با تشویق مردم؛ فضای انتخابات را هر چه بیشتر گرم و پرشور کنند.

علی شکوری راد ، دبیرکل حزب اتحاد ملت هم اینگونه توضیح داد:

‎* این جلسه روز پنجشنبه و به دعوت وزارت کشور برگزار شد. شرکت کنندگان همگی به موانعی که پیش روی افزایش مشارکت مردم وجود دارد اشاره کردند. از مهم‌ترین نکات آنان این بود که مردم نسبت به اثربخش بودن شرکت‌شان در انتخابات دغدغه دارند و به همین دلیل فکر می‌کنند جدای از اینکه انتخابات تا چه حد خوب برگزار شود، اگر رأی هم بدهند، منتخبان مردم نمی‌توانند اثربخشی چندانی در بهتر اداره شدن کشور داشته باشند، به همین دلیل برخی مردم از اینکه در انتخابات شرکت بکنند، ناامید هستند. البته انتقادهای نسبت به عملکرد شورای نگهبان به دلیل اعمال نظارت استصوابی و رد صلاحیت‌های نامزد‌های انتخاباتی مطرح شد. نشاط سیاسی در جامعه و نیز جایگاهی که احزاب باید در جامعه داشته باشند هم از دیگر مسائل مطرح شده بود.

‎*توضیحاتی که آقای رحمانی فضلی ارائه داد، می‌توان گفت در مجموع مثبت و مقداری امیدوارکننده بود و نشان می‌داد که وزارت کشور تلاش می‌کند فرآیند بی طرفانه‌ای را دنبال کند و تلاش می‌کند این باور را در همه ایجاد کند. به همین دلیل صحبت‌ها تا حدی مؤثر واقع شد.

* درباره برخی فرمانداران و عوامل اجرایی انتخابات نگرانی‌هایی ابراز شد؛ اینکه برخی خیلی ضعیف هستند و برخی هم گرایش‌های بی‌طرفانه ندارند. هرچند وزیر کشور تأکید کرد که به همه این نیروها آموزش داده و تأکید شده در چارچوب تعیین شده عمل کنند. البته به نظر من باید منتظر ماند و این موارد را در عمل ارزیابی کرد که وزارت کشور چه میزان کار اجرایی بی‌طرفانه، قانونی و با دقت نظر انجام می‌دهد و چقدر می‌تواند مقابل اعمال اثر احتمالی ناصواب هیأت‌های نظارت ایستادگی کند. در این جلسه تأکید شد که اکنون نگرانی مردم از خود شورای نگهبان است. امروز مردم از دست شورای نگهبان به وزارت کشور پناه آورده‌اند .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      ائتلاف برای دزدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونها که شما بهشون رای دادید و تو خیابون رقصیدید بعله

      • ali

        ملتو مسخره کردن هر چهار سال یکبار یه گروه حمله میکنن با دارو دستشون میخورن و میبرن و ثروتمند میشن ملت هم باید صبور باشن تا کشور از این موقعیت حساس عبور کنه . فقط موندم چرا تو هر موقعیتی اینها پولدار تر میشن

    • بدون نام

      قالیباف از گندم انتخابات نخواهد خورد ...

    • ایرانی

      مردم رو خر فرض نکنید دیگه کسی گوش به این بازی ها نمیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئنی؟ اندکی صبر داشته باش خودت خواهی دید

    • بدون نام

      تااحمدی نژادنباش هیچکس شرکت نمینه واین خیلی ضایع باس مملکت

    • شهروند

      از مردم دیگه یادشان رفته مردم را فقط برای راهپیمایها وانتخابات میخواهند از فردا هم هندوانه به زیر بغل دادن مردم شروع میشه همیشه همینطور بوده

    • ناشناس

      اینها همه امتحان پس داده اند یکی جدید رو کنید

    • بدون نام

      این دو تا خودشون سر جشمه فساد و دزدی هستند چطور کسی که خودش کرموست میخواد با فساد مبارزه کند

    • بدون نام

      این شعار رو تو گوشتون بکنید اصلاح طلب اصولگرا احمدی نژاد و هر گروه دیگری که بیاد دیگه تمومه ماجرا. من خودم کسی بودم که در زمان انتخابات راه میرفتم و میایستادم و با مردم حرف میزدم و تشویقشون میکردم رای بدهند الان خودم که رای نمیدم دیگه به کسی هم سفارش نمیکنم که رای بدند

    • بدون نام

      به نطر من اگر اقای ظریف خارج از قشر اصلاح طلب واصول گرا در کاندیدای ریاست جمهوری و نماینده شرکت کنند برنده انتخابات میشوند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظر خوبی داری نگهش دار برا خودت

      • بدون نام

        ظریف در این 6 سال جز خیانت و دروغ در حق مردم و کشور چه کرد؟! ظریف سالها شهروند آمریکا بوده و تا اونجا که تونست تو برجام و Fatf به نفع آمریکا کار کرد... این همه تحریم های بیشتر و نابودی اقتصاد و گرانی خودرو و مسکن و ارز و طلا و اقلام نتیجه برجام بی تدبیرانه و ساده لوحانه ظریف است

    • بدون نام

      انقدر الکی جو ندید و داستان درست نکنید.هر کس به نفع خودش کار میکنه مث شمایی کع متن چرت و پرت مینویسی تا مطلب مثلآ داغ تحویل مردم بدی.ماجرای دیدار دکتر با محمود چیزی جز عیادت نبوده.بیچاره مردم که بین شماها گیر کردن بسه دروغ بسه سیاه نمایی بسه فریبکاری و جوسازی.خودتون خسته نشدید؟

    • seyed13567

      رای بی رای، چهل ساله هر دفعه یکی میاد میگید اوضاع بهتر میشه و هر دفعه از دفعه قبل بدتر شده با این اوضاع گرانی و فقر و اختلاس های مسولان و دزدیها دیگه کسی رای نمیده ،بنده شخصا خودم و خانواده ام رای نمیدهیم

    • بدون نام

      حتما هم هر دوي شما راي مياريد

      آزموده را آزمودن خطاست ............!

    • بدون نام

      من فقط و فقط به دکتر احمدی نژاد رای خواهم داد ولا غیر
      اگر احمدی نژاد جزو کاندیداها نباشد هرگز و هرگز رای نخواهم داد
      بیخود قالیباف را وارد ماجرا نکنید

    • عدالت

      بازم این مردم مثل اب خوردن فریب میدن مطمن باشید

    • بدون نام

      لعنت به هر کسی که رای بده

    • بدون نام

      هرکسی که رای بده به ایران خیانت کرده

    • بدون نام

      میدونم نظرمو چاپ نمی کنید ولی بازم میگم اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا. رای بی رای

    • سامان رضایی

      تنها یک نفر میتونه کشور بزرگ ایران را نجات بده فقط محمد خاتمی چون دیدگاه ایشون جهانی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاتمی!! هه هه هه! اون که اونقدر به کشور و مردم خیانت کرد که ممنوع التصویر شد! کمی مطالعه و تحقیق کنید

    • هاجر

      وزارت کشور به چه حقی جلسات حزبی برگزار میکنه؟ بازم میخوان مثل انتخابات 96 تا میتونن به نفع اصلاح طلبا تقلب و تخلف گسترده تو کل کشور کنن؟ الان از چند ماه قبل دارن برنامه ریزی میکنن برا تقلب؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج