جاباما
۸۹۲۷۵۰
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

فلاحت‌پیشه: تحریم ظریف موقتی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: تحریم آقای ظریف خلاف عهدنامه مقر سازمان ملل است، چراکه بر اساس عهدنامه مقر سازمان ملل، آمریکا متعهد شده که حتی دیپلمات‎‎های کشورهای دشمن، حق آمد و شد به آمریکا داشته باشند.

خبرگزاری ایرنا: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: تحریم آقای ظریف خلاف عهدنامه مقر سازمان ملل است، چراکه بر اساس عهدنامه مقر سازمان ملل، آمریکا متعهد شده که حتی دیپلمات‎‎های کشورهای دشمن، حق آمد و شد به آمریکا داشته باشند.

حشمت‎الله فلاحت پیشه، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره تحریم محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان توسط دولت آمریکا می‎گوید: تحریم ظریف موقتی است. این موضوع نشان دهنده استیصال آمریکایی‎ها در حوزه سیاست خارجی است.

فلاحت پیشه مطرح می‎کند: آمریکایی‎ها وقتی معاهده مقر را امضا کردند، متعهد شدند که حتی دیپلمات‎های کشورهای دشمن خود و حتی کشورهایی که در جنگ با آمریکا هم هستند، حق آمد و شد به این کشور را داشته باشند. اما تحریم جدید آمریکا، خلاف معاهده مقر است.

این عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه در نهایت باید درباره این تحریم جدید، تجدیدنظر صورت بگیرد، توضیح می‎دهد: این اتفاق نشان داد که آقای ظریف، در رأس سخنگویان علیه مواضع اقتدارگرایانه ترامپ است و او نشان داده که دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، تأثیرگذار بوده ‎است.

او همچنین ادامه داد: به اعتقاد من چون بخش اعظم رسانه‎ها در داخل آمریکا، سیاست ترامپ و پومپئو را رد می‎کنند، قرار گرفتن آقای ظریف در لیست تحریم، باعث شده که او بتواند جایگاه بیشتری در حوزه عمومی آمریکا برای خود باز کند و در داخل آمریکا، توجه بیشتری به مواضع، نظرات و توییت‎های ایشان می‎شود. من فکر می‎کنم آقای ظریف باید بتواند راهبرد خودش را در قالب دیپلماسی عمومی، به آن بخش از دنیا که مخالف سیاست‎های ترامپ است، نشان دهد؛ مهم این است که الان در آمریکا هم گوش شنوای بیشتری خواهد داشت.

فلاحت پیشه همچنین اضافه می‎کند: جمهوری اسلامی ایران، تجربه ۴۰ سال تحریم را دارد. تحریم دیپلماتیک هم تنها در یک صورت جهانی می‎شود که در قالب بند تحریم‎ دیپلماتیک از بندهای ۱۵ گانه از ماده ۴۱ فصل هفتم منشور ملل متحد، اعمال شود و تا زمانی که یک دیپلمات از این طریق تحریم نشود، به این معنی است که تحریم نشده‎ است.

این نماینده مجلس بر این باور است که آمریکا خلاف عهدنامه مقر و منشور سازمان ملل و کنوانسیون‌های مرتبط از ژنو و وین عمل کرده ‎است. در شرایط کنونی که بخش عمده دنیا نگاه انتقادی به ترامپ دارند و معتقدند که ترامپ، بخش اعظم دیوارهای دیپلماسی را که دیپلمات‎های خوشنام دنیا چیده‌اند، از میان برداشته، این اتفاق، فرصتی تازه برای ایران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ا توازکجامیدونی مگه با اوناهستی توهم

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAA

        نه داداش با آنها نیست احتمالا دیشب خواب دیده.

    • بدون نام

      ظریف شده قاشقچی دوم

    • بدون نام

      خوشخیالی شده عادت،

    • نااشنا

      مهم نیست که شخص تحریم بشه.مهم این است که مردم در رفاه کامل باشن که نیستند.

    • محمدی مهر

      آقا شما تو کدوم کره زندگی میکردی که هنوز متوجه رفتارهای آمریکایی ها نیستی ؟

    • علی

      شیطان بزرگ خوب ميدونه که مخالفتش با هر کسی! موجب محبوبیت اون فرد میشه اما. . این بابا انقدر ظریفانه ضعیف عمل کرده ه آسبب زده که با این ترفندها و خیمه شب بازی ها با هزاران آب و صابون و لیف و کیسه و سنگ پا! کمکی بهش نمیکنه !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشم میاد توی مغزت هیچی نیست فقط لیف حمام وصابون

    • بدون نام

      گرونی هارم میگفتین موقتیه

    • علی

      نزدیک انتخاباته ه لیست ناامید مجلس هم بهتره برای کسب قدری امید ه محبوبیت! از ترامپ بخاد شوخی شوخی تحریم شان کنه! تا....
      وگرنه. .. دیگه وقت خداحافظی یه....

    • بدون نام

      به همین خیال باش

    • بدون نام

      حالا چی گیر ملت میاد

    • علی

      وزیری که در 6 سال کوچکترین عملکرد مثبتی که بتواند در سیاست خارجی کشور اتفاق بیفتد نداشته تحریم بشه یا نشه توفیری نمیکنه

    • بدون نام

      چون موقتیه موافقانش اینقدر دور برداشته اند.

    • بدون نام

      واسه مراسم رسمی سازمان ملل مجوز ورود بهش میده که تا جلسه تموم شد یراست برگرده فرودگاه و خارج بشه ..خخخخخخ. طرح زوج و فرد هم تو آمریکا واسه ظریف گذاشتن ..محدوده ترافیکی وردو ممنوع. ممجواد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج