جاباما
۸۹۲۸۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

پاسخ صریح ربیعی به هشتگ‌سازی‌ها علیه ظریف

سخنگوی دولت گفت: تحریم رهبری و ظریف، اعتقاد راسخ ما به دیپلماسی و گفتگو به جای راه‌حل‌های خشونت‌آمیز را سست نمی‌کند، اما زحمت رژیم امریکا برای برچیدن این تحریم‌ها در کنار تحریم‌های پیشین به هدف اثبات آمادگی برای مذاکره را بیشتر خواهد کرد.

فرارو: علی ربیعی سخنگوی دولت در یادداشتی با عنوان «پاسخی به تحریم ظریف» در کانال تلگرامی خود نوشت: سراسیمگی رژیم آمریکا از شکست برنامه جاه‌طلبانه و زورگویانه‌اش در به زانو انداختن ملت ایران، سرانجام صورت کریه و عریان خود را با قرار دادن نام محمدجواد ظریف در لیست تحریمی وزارت خزانه‌داری امریکا نشان داد. هیچ کس حتی شاید عاملان تحریم انتظار ندارند که این اقدام کودکانه و حسدورزانه، فعالیت‌های طوفانی ظریف را در دفاع از منافع ملی تحت تأثیر قرار دهد.

علت نفوذ کلام او تاکنون این نبوده که در لیست تحریم امریکا جای نداشته بلکه این نفوذ، به‌خاطر نیروی منطق ظریف و جهان‌پسندی آن است که اتفاقاً تحریم او، یکبار دیگر برحق بودن آن را اثبات می‌کند. ظریف و بیان گیرای او نمود بیرونی گفتمان دولت تدبیر و امید در نمایش دادن شأن شایسته ملت ایران است؛ جایگاهی که برجام آن را احیا کرد و با وجود عهدشکنی امریکا و خسارت‌های وارد شده به آن هنوز در تارک جهانی به عنوان نماد قانونمندی و صلح دوستی ملت ایران می‌درخشد.

نه خشم افراطیون امریکا، اسرائیل و عربستان سعودی از برجام شگفت‌انگیز بود و نه نفرت‌پراکنی دشمنان درمانده از مذاکره‌کنندگان ارشد ایرانی در برجام؛ آنچه موجب شگفتی است همنوایی کسانی است که شانه به شانه دشمنان شناخته شده ملت ما، از هیچ اقدامی در تخریب و توهین به نمایندگان و منتخبان ملت در دولت کوتاهی نکردند. آن‌هایی که کوشیدند برجام را سند تحقیر ملی جا بزنند و تا آنجا پیش رفتند که تمییز میان واژگان و ادبیات آن‌ها و دشمنان قسم خورده ایران و نظام میسر نبود. اما نه متحد کردن همه فرقه‌های متخاصم با ایران در آن‌سوی مرز‌ها از تیرانا تا واشنگتن اراده دولت را در پیگیری حقوق و خواسته‌های ملت متزلزل خواهد کرد - دیشب دیدم چگونه در هشتگ‌سازی واژگان سخیفی مانند «ماله کش» با بیانیه وزارت خارجه امریکا همداستان شدند - و نه اختصاص پول‌های کلان بیت‌المال برای تبلیغات و مستندسازی‌های هماهنگ با خواست بیگانگان در اهانت و افترا به مسئولان عالی دولت و نظام در داخل، دولت را گامی در مسیر حق، به عقب خواهد راند.

برخلاف خواست اقلیت‌های آکنده از کینه و نفرت در خارج و اتهام‌زنی‌های ناآگاهانه در داخل، امروز دولت، نیرو‌های مسلح و رهبری در دفاع از تمامیت سرزمینی، حفظ حقوق قانونی ایران در جهان و تلاش برای پشت سرگذاشتن این دوران سخت تا رسیدن به قله امنی که ملت ما سزاوار آن است، دوشادوش هم ایستاده‌اند.

تحریم وزیر امور خارجه، اما هدف نهان دیگری را هم دنبال می‌کند؛ هدف شکستن نماد گفتگو و دیپلماسی موفق و عصبی کردن ما تا جایی که راهبرد همیشگی و ذاتی جمهوری اسلامی به حل و فصل صلح‌آمیز اختلافات را کنار بگذاریم. هرچند که خروج امریکا از برجام و تحریم‌های مکرر پیش از این هم اثبات کرده است که رژیم امریکا کمترین صداقت لازم برای مذاکره و دیپلماسی را ندارد، اما پی بردن به این حقیقت مانع تداوم راهبرد ایران برای مذاکرات عادلانه، عزتمندانه و قانونی نخواهد شد.

تحریم رهبری و ظریف، اعتقاد راسخ ما به دیپلماسی و گفتگو به جای راه‌حل‌های خشونت‌آمیز را سست نمی‌کند، اما زحمت رژیم امریکا برای برچیدن این تحریم‌ها در کنار تحریم‌های پیشین به هدف اثبات آمادگی برای مذاکره را بیشتر خواهد کرد. ایران هنوز و هرگاه تحریم‌کنندگان بخواهند خود را از انزوای اخلاقی در جهان و سیر قهقرایی سیاست‌های شکست‌خورده نجات دهند، آماده گفتگو بر اساس روش‌های متمدنانه و مطابق با قوانین و هنجار‌های جامعه بین‌المللی است و البته در آن روز هیچ گریزی از مذاکره با ظریف، این سردار دیپلماسی ایران نخواهند داشت؛ سرداری که با تحریم، او را محبوب‌تر، قوی‌تر و مصمم‌تر کردند تا یکبار دیگر ثابت کند که ملت ایران در هیچ مذاکره‌ای شکست نخواهد خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبر

      ای آقا؟؟بفکر مردم باشیدکه دارن نابودمیشن. نمیخوادازظریف تعریف وتمجیدکنید

    • بدون نام

      باید به حال مخالفان داخلی ظریف تاسف خورد

    • بدون نام

      آنهایی که به اقای ضریف ویا دولتیا ایراد نابجا میگیرند نادان آمریکایی هستن همانای که فرزندانشان در امریکا با پول ایران زیردست کولفتی آمریکائیان انجام میدهند

    • حمید معصومی نژاد

      فعالیت طوفانیش رو خوب اومدی، منتها الان از طوفانی به نسیم خوش بهاری تغییر ماهیت فرمودند

    • علی

      جناب ربیعی سخنگوی محترم دولت تدبیر! و امید! نميدونم از آماری که معاون محترم وزارت بهداشت در رابطه با اختلالات روانی اخیراً اعلام کردند خبر دارید یا نه!
      23.6 در صد اختلال روانپزشکی و
      12.5 میلیون نفر مبتلا به اختلالات روانی! خصوصا کسانی که همیشه خسته اند! و مثل قبل شاد نمی شوند! خسته نباشید و شاد باشید ه از مشکلات بدور!

    • بدون نام

      درود برظریف همیشه قهرمان ننگ ومرگ برای دشمنان این مرزو بوم و مرگ وذلت برای دشمنان مسئولان دلسوز ایران عزیز

    • ربیعی

      # ظریف باید برود .

    • بدون نام

      ما از ظریف نفوذکلام ندیدیم تنها چیزیکه دیدیم خنده های الکی بوده.

    • بدون نام

      تورو قرآن چرت نگو

    • لعنت به عالیس

      یه سوال ذهنم رو خیلی مشغول کرده :
      هنوز نقض فاحش برجام صورت نگرفته؟

    • رضا

      سخنگوی دولت تبخیر و امید ببخشید تدبیر و امید خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج