۸۹۲۸۲۶
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

قاچاق سیگار ۵۰درصد کاهش یافت

تولید سیگار در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۳۳.۷ درصد افزایش و میزان قاچاق در همین مدت، ۴۹.۳ درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری ایسنا: تولید سیگار در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۳۳.۷ درصد افزایش و میزان قاچاق در همین مدت، ۴۹.۳ درصد کاهش داشته است.

طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در سه ماهه نخست امسال ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نخ سیگار تولید شده که نست به تولید ۹ میلیاد و ۵۰۰ میلیون نخ سیگار در مدت مشابه سال گذشته، ۳۳.۷ درصد افزایش داشته است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد واردات سیگار که در دو ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ به صفر رسیده بود، همچنان انجام نمی‌شود.

البته در سه ماهه نخست امسال صادرات سیگار نیز صفر بوده است؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰ میلیون نخ سیگار از ایران صادر شده است.

در این میان برآورد وزارت صمت از میزان قاچاق سیگار در سه ماهه نخست امسال معادل سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون نخ سیگار است که نسبت به برآورد این وزارتخانه از میزان قاچاق سیگار در مدت مشابه سال گذشته، ۴۹.۳ درصد کاهش داشته است. وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در سه ماهه نخست سال گذشته برآورد کرده بود که شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون نخ سیگار از طریق قاچاق به کشور وارد شده است.

همچنین طبق برآورد این وزارتخانه در سه ماهه نخست سال جاری ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نخ سیگار مصرف شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، تغییری نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      درود بر دولت سخت کوش وطن دوست حامی افزایش تولید ملی! خسته نباشید منتخبان شایسته ملت ایران و سرداران دیپلماسی و سلامتی در اعجاز برجام و توتون و تنباکو! ما مردم تلاش شبانه روزی شما فرزندان لایق را در انتخابات پیش رو به نحو احسن جوابگو خواهیم بود.

    • بدون نام

      آفرین بارک اله مرحبا به تولید کنندگان زحمت کش داخلی اگر سعی کنید تریاک و حشیش و هروئین و شیشه ...... را هم خودتون تولید کنید دیگه نمره ما در پیشرفت صنعت بیسته.

      پاسخ ها

      • ش

        در عوض قاچاق بعضی از مواد صددرصد افزایش یافت !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج