۸۹۳۰۸۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اورا: از سوارز متنفر نیستم

پاتریس اورا یکی از ستاره‌های تاثیرگذار فوتبال فرانسه در سال‌های اخیر درنهایت تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت و سرانجام در ۳۸ سالگی با فوتبال وداع کرد.

فرهیختگان: پاتریس اورا یکی از ستاره‌های تاثیرگذار فوتبال فرانسه در سال‌های اخیر درنهایت تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت و سرانجام در ۳۸ سالگی با فوتبال وداع کرد. نقطه عطف سال‌های درخشان حضور او منچستریونایتد، توهین نژادپرستانه لوییس سوارز، مهاجم آن سال‌های لیورپول بود که جنجال زیادی در فوتبال انگلیس به پا کرد.

در جریان دیدار دو تیم در اکتبر ۲۰۱۱ در ورزشگاه آنفیلد، سوارز واژه‌ای نژادپرستانه علیه اورا به کار برد که درنهایت برایش جریمه‌ای ۴۰ هزار پوندی و هشت جلسه محرومیت در پی داشت. مهاجم اروگوئه‌ای لیورپول بعدها اعتراف کرد که این کلمه را به کار برده اما منظورش نژادپرستی نبوده است.

نامه‌های تهدیدآمیز

اورا که پس از یک قهرمانی اروپا، پنج بار فتح لیگ برتر به هماره یونایتد و دو قهرمانی سری A با یووه فوتبال حرفه‌ای را کنار گذاشته است درباره اتفاقات آن روزها به «دیلی میل» گفت: «پس از آن اتفاق نامه‌های تهدید‌آمیز زیادی دریافت کردم. حتی به مرگ تهدید شدم. یک ماشین پلیس ۲۴ ساعته جلوی در منزل ما حضور داشت تا امنیت من و خانواده‌ام را تامین کند. روزهای سختی برای خانواده‌ام بود. من خودم در محله‌ای بزرگ شدم که این اتفاقات عادی بود اما اگر کس دیگری جای من بود دیوانه می‌شد.»

وی ادامه ‌می‌دهد: «نمی‌دانم آیا سوارز یک فرد نژادپرست است یا خیر. شناخت کاملی از او ندارم و نمی‌دانم آیا واقعا قصد توهین داشته یا نه اما بالاخره از آن کلمه ناخوشایند استفاده کرده بود. من از او متنفر نیستم. هیچ‌وقت هم نبودم. می‌خواستم مجازات شود اما تنفر در قلب من نبود. حتی زمانی که از من خواستند تیمی از بهترین بازیکنان را انتخاب کنم او یکی از نفرات تیمم بود چراکه در آن زمان یکی از بهترین مهاجمان بود.»

در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای مبارزه با نژادپرستی در فوتبال انگلیس انجام شده با این حال مدافع چپ سابق یونایتد معتقد است مردم انگلیس افراد نژادپرستی نیستند: «من عاشق این کشور هستم و سال‌ها در آن زندگی کرده‌ام. مردم هیچ‌گاه در خیابان به شما توهین نمی‌کنند اما در ورزشگاه‌ها این روند متفاوت است. آنها هر کاری می‌کنند تا بازیکنان حریف بازی بدی داشته باشند. نمی‌دانم وقتی آنها صدای حیوانات را تقلید می‌کنند باید آنها را نژادپرست بدانم یا نه. این هم یک راه برای آزار و اذیت بازیکنان است تا تمرکز لازم را در زمین نداشته باشند.»

یکی از تلاش‌های یوفا برای مقابله با چنین اتفاقاتی، شعار «نه به نژادپرستی» است که اورا واکنش جالبی نسبت به آن دارد: «قطعا راه‌حل این داستان کمپین‌هایی مثل این نیست. دوست ندارم تی‌شرتی به تن کنم که روی آن نوشته «نه به نژادپرستی» چون این حرکات را فیک می‌دانم. حتی بسیاری از بازیکنان نمی‌دانند که هدف نهایی چنین برنامه‌هایی چیست.»

آینده پوگبا

اورا در ادامه این گفت‌وگو درباره آینده پل پوگبا، دوست صمیمی‌اش در یونایتد نیز می‌گوید: «نمی‌دانم او در فصل بعد کجا خواهد بود. پل در یوونتوس واقعا بازیکن محبوبی بود و هواداران عاشق او بودند اما در یونایتد چنین اتفاقی نیفتاد و هنوز نتوانسته در دل هواداران برای خود جایی باز کند.

بازیکنان نیز انسان هستند و نباید به دلیل یک بازی بد آنها را تخریب کنیم. وقتی شما یک ماشین زیبا یا یک خانه مجلل می‌خرید بسیاری به شما حسودی می‌کنند اما این واکنش‌ها نباید تاثیری در زندگی شما داشته باشد. من به پل گفتم که هر کاری دوست داری انجام بده اما اگر فکر می‌کنی این حاشیه‌ها در فوتبالت تاثیر می‌گذارد، ادامه نده. سعی نکن یک جنگجو باشی.»

این مدافع فرانسوی نخستین بازی‌اش با پیراهن یونایتد را در دربی شهر منچستر برابر سیتی انجام داد. بازی ظهر به وقت انگلیس برگزار می‌شد و نمایش اورا آنقدر بد بود که فرگوسن در بین دو نیمه او را تعویض کرد: «بازی وقت ناهار برگزار می‌شد و من ساعت ۹ صبح مقداری پاستا خوردم.

حالم بد شد اما نمی‌توانستم به فرگوسن بگویم که مریض شده‌ام و نمی‌توانم بازی کنم. در یک صحنه روی کرنر حریف در کنار تیر دروازه بودم و به این فکر می‌کردم که خدای من! فوتبال در لیگ برتر چقدر سریع، قدرتی و سرعتی است و بهتر بود که در مونت‌کارلو می‌ماندم. در بین دو نیمه فرگی به من گفت تو! پاتریس اورا، بهتر است بیرون بنشینی و مسابقه را تماشا کنی تا بازی کردن در فوتبال انگلیس را یاد بگیری.»

وی ادامه می‌دهد: «وقتی به خانه برگشتم مدیر برنامه‌هایم آنجا بود. او گفت خیلی متاسفم. نباید تو را به منچستر می‌آوردم. بهتر بود در موناکو می‌ماندی. این انتقال اشتباه بود.» ۶ ماه به سختی تلاش کردم تا تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان آن زمان تیم شدم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج