۸۹۳۱۳۶
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

کاهش ۱۵درصدی نرخ اجاره‌بها در تهران

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه طی یک ماه گذشته و همزمان با صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه فعلا خانه نخرید، قیمت‌های مسکن به ویژه در تهران کاهش یافته است، گفت: با بازرسی‌های صورت گرفته از تمامی مشاوران املاک، آمارها نشان دهنده کاهش قیمت به ویژه در بازار اجاره است.

باشگاه خبرنگاران جوان: مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه طی یک ماه گذشته و همزمان با صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه فعلا خانه نخرید، قیمت‌های مسکن به ویژه در تهران کاهش یافته است، گفت: با بازرسی‌های صورت گرفته از تمامی مشاوران املاک، آمارها نشان دهنده کاهش قیمت به ویژه در بازار اجاره است.

وی با بیان اینکه در منطقه ۲ تهران قیمت اجاره ۳ تا ۵ میلیون تومان کاهش یافته است گفت: در منطقه ۴ تهران قیمت‌های اجاره ۱۵ تا ۲۰ درصد و قیمت خرید و فروش ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران به منطقه ۱۰ تهران هم اشاره کرد و گفت: در این منطقه قیمت‌های خرید و فروش ۸ درصد و قیمت‌های اجاره ۱۰ درصد کاهش داشته و در منطقه ۷ هم قیمت اجاره ثابت، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

قلی خسروی درباره منطقه ۸ تهران هم گفت: در این منطقه ۲۰ تا ۳۰ درصد برای بازار اجاره قیمت‌ها افزایش یافته، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در منطقه ۱۱ قیمت‌های اجاره افزایش یافته است گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران تاکید کرد: در منطقه ۹ تهران قیمت‌ها در حوزه اجاره ثابت بوده، اما در حوزه خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

قلی خسروی درباره منطقه ۱۲، گفت: قیمت‌های اجاره در این منطقه ثابت بوده، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی درباره منطقه ۱۳ و ۱۴ هم گفت: در منطقه نه تنها قیمت اجاره کاهش داشته است بلکه قیمت‌ها خرید و فروش هم ۲ میلیون تومان ارزان‌تر شده، اما در منطقه ۱۴ قیمت‌های اجاره افزایش داشته، ولی قیمت‌های خرید و فروش یک تا ۲ میلیون تومان ارزان‌تر شده است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه در منطقه ۱۵ قیمت‌های اجاره و قیمت‌ها خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است افزود: قیمت‌های اجاره در منطقه ۱۶ ثابت بوده، اما قیمت‌های خرید و فروش ۲۰ درصد کاهش داشته است.

قلی خسروی تاکید کرد: در منطقه ۱۷ قیمت‌ها اجاره ثابت بوده، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۵ درصد افزایش یافته و در منطقه ۱۸ هم قیمت‌های اجاره و خرید و فروش ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی درباره منطقه ۱۹ و ۲۲ تهران هم گفت: در منطقه ۱۹ قیمت‌های اجاره ۲۰ درصد افزایش داشته، اما قیمت‌های خرید و فروش ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش داشته است و در منطقه ۲۲ تهران قیمت‌های اجاره ثابت بوده، ولی قیمت‌های خرید و فروش ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه روند کاهی قیمتی به ویژه در بازار خرید و فروش همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: تجربه در سال ۹۱ نشان داد زمانی که قیمت ارز افزایش می‌یابد قیمت دیگر کالای سرمایه‌ای از جمله مسکن هم افزایش می‌یابد، اما بعد از گذشت مدت کوتاهی این بازار روند ثبات و کاهش را پیدا می‌کند.

قلی خسروی با اشاره به اینکه بازرسان به صورت هفتگی تمامی بازار اجاره و خرید و فروش را رصد می‌کنند گفت: به محض تخلف در مشاور املاک و مالکان، بازرسیان وارد عمل شده و بعد از تذکرات لازم و در صورت رعایت نکردن اقدام به تعطیلی نظام صنفی می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علي

      دروغگوها
      همين ديروز صاحبخانه بنده اومد گفت 500.000 تومان بايد بذاري رو كرايه منم بهش گفتم دولت گفته 25 درصد بيشتر نبايد اضافه كنند
      4 تا فحشم به دولت داد گفت بي خود كردن براي خودشون گفتن برن تورم و درست كنند مگر بقيه چيزها گرون نشده كه من گرون نكنم ...!!!!

    • مهدی ناصری

      ماه گذشته اوج گرانی کرایه خونه بود که باگران گرفتیم دیگه بحث اجاره خانه تا سال بعد نکنید

    • بدون نام

      ملت دانا== نمایندگان خدمت گزار

    • بدون نام

      دروغ که حناق نیست آدم رو خفه کنه.از این خونه های ارزون کجا هست که ماهم بخریم؟

    • بي دين

      بر دروغگوها لعنت .تمام صاحب خانه ها با پررويي طبق رسانه هاي دولت كه سي در صد اعلام كرده همه صاحب خانه ها سي درصد بدون چون چرا گذاشتن روي اجاره بها

    • بدون نام

      نزدیک انتخابات خوب خبرای کشکی میزنید اینم مثل خبر ارزونی ماشین و گوشت و... هست که شما میبینید ولی ما نه.

    • بدون نام

      اجاره صد درصد بالا رفته

    • احمدم احمد

      اقا این امارو از کجاتون در میارید برید کف خیابون سر بزنید به املاکی ها قیمت دستتون میاد

    • بدون نام

      لعت الله علی قوم الکذابین

    • بدون نام

      فرض قیمت ها بر اثر رکود و عدم استقبال در خرید اندکی کاهش پیدا کند . مفهوم آن چیست ؟ مفهوم آن این است که سرمایه گذار مسکن ( انبوه ساز ) در مدت زمان طولانی برای دریافت سرمایه اش دچار اختلال شود و در آینده از سرمایه گذاری در مسکن منصرف گردد ؟
      آیا آقای خسروی که برای مستأجران وعده کاهش می دهد ، برای رکود خرید در مسکن که سازندگان دچار بحران در وجوه مالی خود شده اند و ناراحت از برگشت چک هایشان می باشند چاره ای اندیشیده است ؟
      آیا این اصول درست است ملک نوساز را بعلت رکود در خرید رهن یا اجاره بدهند و عاقبت از مستأجر متروکه تحویل بگیرند .
      آقای خسروی شما فرض مثال بعنوان یک سازنده که سرمایه گذاری در مسکن کرده اید با ملک خود برای دریافت سرمایه اتان چکار انجام می دهید ؟ ملک را مدتها بعلت رکود حاکم بر بازار رها می کنید که این ضرر اقتصادی سنگینی دارد و با این فشارهای مالی عاقلانه نیست یا رهن و اجاره می دهید ؟
      چرا با بی تدبیری در مسکن دچاره اشتباه فاجعه شده ایم . عاقبت در بازده زمانی دیگر مجدد افزایش قیمت خواهد بود نه کاهش !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسکن با توجه به قدرت مردم و جمعیت که در حال شور رفتن است و اواره گی مردم به حومه و استقرار در شهرهای کوچک تا چندین سال دیگر کمر راست نخواهد کرد. تازه این در صورتیست که کسی به فکر باشد. با این علمای اقتصادی که ما داریم اصلا فکرش را هم نکن.

    • بدون نام

      همین دیروز صاحب خونه ما دو میلیون و نیم اجاره رو زیاد کرده

    • بدون نام

      همین دیروز صاحب خونه ما دو میلیون و نیم اجاره رو زیاد کرده

    • بینام

      صاحبخونه من پارسال یه خونه خریده بود تو منطقه پایین شهر اطراف تهران صدو شصت میلیون من چهل و پنج تومن ازش رهن کرده بودم امسال خونش شد هفتصد میلیون اجارشم کرد پنجاه میلیون ماهی نهصد هزار تومن یعنی رهن کاملش حدود هشتاد میلیون تومن من تو یه سال چطوری چهل تومن دربیارم بزارم رو پولم .
      این مسیولین خودشون کجا زندگی میکنن تو دهات های رباط کریم و شهریارم خونه زیر متری هفت هشت تومن نیست تهران که هیچی تو یافت آباد خونه پنجاه متری رو میدن ششصد هفتصد میلیون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج